تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

قیمت گندم متناسب با افزایش نرخ ارز تعیین شود

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: قیمت منطقی گندم متناسب با افزایش نرخ ارز و دلار حدود ۳ هزار تومان است؛ بهتر است که دولت قیمت این محصول استراتژیک را حدود ۲ هزار و۵۰۰ تا ۲ هزار ۷۰۰ تومان برای هر کیلوگرم تعیین کند.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خانه ملت، علی ابراهیمی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص تعیین قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جدید، گفت: متاسفانه فرصت زیادی تا  آغاز سال زراعی جدید نداریم و باید در شهریورماه قیمت خرید تضمینی گندم تعیین تکلیف می‌شد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

دولت علی‌رغم تاکید قانون قیمت منطقی گندم را اعلام نمی‌کند

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت متاسفانه هر ساله علی رغم تاکید قانون قیمت خرید تضمینی گندم متناسب با افزایش تورم را اعلام نمی‌کند، ادامه داد: اساسا در خصوص گندم نگاه تامین کننده امنیت غذایی داریم و نمی‌توانیم با سهل انگاری با آسیب‌های آن برخورد کنیم.

 

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت باید سریعا قیمت منطقی خرید تضمینی گندم را اعلام کند، عنوان کرد: قیمت منطقی گندم متناسب با افزایش نرخ ارز و دلار حدود 3 هزار تومان است؛ بهتر است که دولت قیمت این محصول استراتژیک را حدود 2 هزار و500  تا 2 هزار 700 تومان برای هر کیلوگرم تعیین کند تا کشاورزان محصول تولیدی خود را تحویل دولت دهند.

ذخیره کنندگان گندم منتظر افزایش قیمت و یا به دنبال فرصت‌های مصرفی که محصول آنها را با قیمت بالاتری خریداری کنند هستند

 

ذخیره کنندگان گندم منتظر افزایش قیمت هستند

وی با بیان اینکه پایین بودن قیمت خرید تضمینی گندم باعث شده تا کشاورزان حدود سه میلیون تن از گندم تولیدی خود را تحویل سیلوها ندهند، گفت: ذخیره کنندگان گندم منتظر افزایش قیمت و یا به دنبال فرصت‌های مصرفی که محصول آنها را با قیمت بالاتری خریداری کنند هستند، در برخی شرایط گندم را به عنوان جایگزین مناسب علوفه مصرف می‌کنند.

 

 

 

تامین کود شیمیایی آینده روشنی ندارد

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه در زمینه تامین کود شیمیایی نیز آینده روشنی دیده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: دولت می‌تواند با آزادسازی قیمت کود شیمیایی و تهیه آن از مبادی دیگر توسط کشاورزان قیمت خرید تضمینی گندم را افزایش دهد.

منبع خبر: خانه ملت
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics