تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

افزایش تنها ۱۵ درصدی قیمت خانه در اروپا طی ۲۰ سال!

قیمت مسکن در ۲۰ سال اخیر در سطح اتحادیه اروپا تنها ۱۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از ایسنا، به نقل از مرکز آمار اتحادیه اروپا، به طور کلی میزان پس‌انداز شهروندان اروپایی در حوزه مسکن طی ۲۰ سال اخیر تغییر چندانی نداشته است به گونه ای که نسبت پس‌انداز به درآمد قابل تصرف شهروندان اروپایی از ۹ درصد در سال ۲۰۰۰ به ۱۰ درصد در سال ۲۰۰۸ و ۸ درصد در سال ۲۰۱۷ رسیده است. در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا، فنلاندی‌ها با سرمایه گذاری ۱۱.۳ درصدی در مسکن، بیشترین میزان سرمایه گذاری را داشته اند و پس از آن ها، هلندی ها با ۱۱ درصد، قبرسی ها با ۱۰.۲ درصد و بلژیکی ها با ۱۰.۱ درصد قرار دارند. کمترین میزان سرمایه‌گذاری در مسکن نسبت به درامد قابل تصرف نیز در لتونی با ۴.۸ درصد، پرتغال با ۵.۲ درصد و اسپانیا با ۵.۴ درصد مشاهده شده است.

 

در بازه زمانی مورد مطالعه فوق، قیمت مسکن طی ۲۰ سال اخیر در سطح اتحادیه اروپا به طور متوسط ۱۵ درصد و در سطح منطقه یورو ۱۱ درصد افزایش داشته است. استونی با ۸۱ درصد، بیشترن افزایش قیمت مسکن در ۲۰ سال اخیر را داشته است و لتونی با ۶۱ درصد، اتریش با ۵۶ درصد، سوئد با ۵۵ درصد و لوکزامبورگ با ۵۰ درصدافزایش در رده های بعدی قرار دارند. از سوی دیگر قیمت مسکن در ایتالیا ۱۷ درصد، اسپانیا ۱۲ درصد و قبرس ۸ درصد ارزان تر شده است.

 

در سطح اتحادیه اروپا ۷۰ درصد خانوارهای اروپایی صاحب خانه بوده اند. رومانی با ۹۱ درصد صاحب خانه در صدر قرار دارد و کرواسی با ۹۰ درصد در رده بعدی قرار دارد. از سوی دیگر تنها ۵۱ درصد خانوارهای لیتوانی، ۵۵ درصد آلمانی‌ها و ۶۲ درصد اتریشی‌ها صاحب خانه هستند.

 

 

 

منطقه یورو شامل ۱۹ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند. اتحادیه اروپا نیز دارای ۲۸ عضو است که شامل ۱۹ کشور عضو منطقه یورو به علاوه انگلیس، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics