تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بررسی تفاوت بازار مسکن تهران با سایر استان‌ها، عمق رکود در کدام منطقه بیشتر است؟

جزئیات معاملات مسکن در همه استان‌ها طی بهار امسال از دو اختلاف متغیرهای ملکی بین پایتخت و دیگر شهرها حکایت دارد. متوسط قیمت مسکن در کل کشور طی اولین فصل سال جاری با ۸۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال به مترمربعی ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. میانگین قیمت در ۳۰ استان (بدون لحاظ تهران) ۴۵ درصد رشد داشته، اما تورم ملکی استان تهران ۱۰۷ درصد بوده است. شدت رکود معاملات خرید مسکن در استان تهران بیش از ۳۰ استان دیگر است.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از  طلا، تازه‌ترین آمارهای منتشر شده درباره وضعیت تحولات کشوری بازار مسکن از بروز دو اختلاف ملکی میان بازار مسکن استان تهران و سایر استان‌های کشور حکایت دارد. این آمار مربوط به جزئیات حجم معاملات ومیانگین کشوری قیمت مسکن است که یک روز بعد از انتشار کلیات وضعیت بازار ملک در ۳۱ استان کشور و رصد تحولات ۵ ماهه بازار مسکن کشور در روزنامه «دنیای‌اقتصاد» منتشر شد.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

بررسی‌های «دنیای اقتصاد» بر پایه جدیدترین آمارها از تحولات کشوری بازار مسکن که روز گذشته از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد نشان می‌دهد هم‌اکنون دو اختلاف ملکی یکی مربوط به «نبض معاملات خرید مسکن» و دیگری مربوط به «نبض قیمت واحدهای مسکونی» بین تهران و ۳۰ استان دیگر وجود دارد.

 

این دو اختلاف، از بررسی وضعیت بازار معاملات مسکن در ۳۰ استان کشور و مقایسه آن با تحولات بازار مسکن استان تهران در بهار ۹۸ استنباط می‌شود؛ بر این اساس، اگر چه در بهار ۹۸ بازار معاملات مسکن هم در تهران و هم در سایر استان‌ها شرایط رکودی را تجربه کرد اما شدت رکود به‌طور متوسط در ۳۰ استان کشور به مراتب کمتر از رکود معاملاتی استان تهران بود؛ در واقع اختلاف تورم ملکی بین استان‌ها و استان تهران به گونه‌ای متفاوت بوده است؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد سرعت رشد قیمت مسکن در استان تهران به لحاظ تغییرات نقطه‌ای(تغییرات قیمتی در بهار ۹۸ نسبت به سال ۹۷) کمتر از سرعت رشد میانگین قیمت مسکن در همین بازه زمانی در ۳۰ استان دیگر بوده است.

 

منبع خبر: طلا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics