تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

فعالیت بانک مسکن در بازار ساخت‌و‌ساز مشهود نیست؛ عدم بازگشت اقساط تسهیلات به بانک

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: متأسفانه فعالیت بانک مسکن به هیچ وجه در بازار ساخت و ساز مشهود نیست، این بانک در چند سال اخیر اقدام به ارائه تسهیلات خرد به متقاضیان کرده اما در شرایط کنونی معوقات به صندوق بانک باز نمی گردد.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل خانه ملت، سیدحسین افضلی عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به اضافه شدن بانک مسکن به ترکیب مجریان طرح ملی مسکن، گفت: رسالت اصلی بانک مسکن، تأمین، جذب و هدایت سرمایه به سمت بازار مسکن است تا عملا صنعت مسکن از نظر هزینه ها متعادل شود.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

فعالیت بانک مسکن به هیچ وجه در بازار ساخت و ساز مشهود نیست

 

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه فعالیت بانک مسکن به هیچ وجه در بازار ساخت و ساز مشهود نیست، این بانک در چند سال اخیر اقدام به ارائه تسهیلات خرد به متقاضیان کرده اما در شرایط کنونی معوقات به صندوق بانک باز نمی گردد.

 

عدم بازگشت اقساط تسهیلات به بانک مسکن

 

وی ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی بانک مسکن در شرایط کنونی، عدم بازگشت اقساط تسهیلات خرید مسکن است و این مسئله مشکلات بسیاری را برای این بانک ایجاد کرده است، از این رو این مسائل نشان می دهد که برنامه ریزی و سیاست گذاری های صورت گرفته، دچار نقص و مشکل است.

 

رسالت های اصلی بانک مسکن، حمایت از مسکن سازان حرفه ای است

 

افضلی گفت: یکی از رسالت های اصلی بانک مسکن، حمایت از مسکن سازان حرفه ای بوده که متأسفانه این موضوع نیز به درستی محقق نشده است، از این رو در سال های گذشته، سازندگان حرفه ای نه تنها حمایت نشده اند، بلکه به دلیل فقدان پشتوانه زمین خورده اند.

 

 

 

وزارت راه به دنبال تقویت جایگاه بانک مسکن در عرصه ساخت و ساز

 

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: به نظر می رسد که وارد کردن بانک مسکن به عرصه اجرای طرح ملی مسکن توسط وزیر راه و شهرسازی به این دلیل است که عملا این بانک در چرخه تولید مسکن نبوده و جایگاه تأثیرگذاری ندارد، بنابر این وزارتخانه به دنبال تقویت جایگاه این بانک در مسیر مسکن سازی در کشور است.

منبع خبر: خانه ملت
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics