تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

یک سوم از بانک‌های جهان در برابر رکود تاب نخواهند آورد

بررسی جدید شرکت مشاوره‌ای مک‌کینزی نشان می‌دهد که تعداد کثیری از بانک‌های جهان از لحاظ اقتصادی دوام نخواهند داشت، چراکه رشد سود آنها به پای رشد هزینه‌ها نمی‌رسد.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از  مهر، بررسی جدیدی که توسط شرکت مشاور مک‌کینزی انجام شده نشان می‌دهد که تعداد کثیری از بانک‌های جهان از لحاظ اقتصادی دوام نخواهند داشت، چراکه رشد سود آنها به پای رشد هزینه‌ها نمی‌رسد.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

در این مطالعه ۱۰۰۰ بانک از کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه مورد بررسی قرار گرفتند و مشخص شد بیش از یک سوم آنها در سه سال گذشته،  تنها ۱.۶ درصد بازگشت سرمایه‌ داشته‌اند. این در حالی است که بازگشت سرمایه بانک‌های بزرگ جهان در همین دوره بیش از ۱۷ درصد بوده است.

 

مک‌کینزی اعلام کرد: حدود ۳۵ درصد بانک‌های جهان مقیاس کوچکی دارند و از عملکرد در بازاری ناطلوب رنج می‌برند.  

 

مک‌کینزی در ادامه می‌گوید: این بانک‌ها برای این که بتوانند در برابر رکود تاب بیاورند، اگر امکان نوآوری کامل برای آن‌ها وجود نداشته باشد، فقط یک انتخاب خواهند داشت و آن ادغام با بانک‌های مشابه است.  

 

طبق این گزارش، بانک‌ها درست مانند شرایط قبل از بحران بزرگ مالی ۲۰۰۷، در برابر رکود آماده نیستند.  

 

مک‌کینزی می‌گوید: در حالی که هنوز اقتصاددانان در حال بررسی این هستند که آیا شرایط مبهم کنونی بازارها به رکود اقتصادی قریب‌الوقوع منجر خواهد شد و یا باعث می‌شود دوره‌ای طولانی از رشد اقتصادی کند به وجود بیاید، باید با این واقعیت روبرو شد که رشد اقتصادی کند شده است. این احتمالا آخرین ایستگاه برای بانک‌ها خواهد بود تا قبل از رکود به سرعت مدل‌های تجاری خود را نوآوری کرده و یا مقیاس خود را با خرید بانک‌های دیگر و دغام، بزرگ کنند. زمان اقدامات حیاتی و بزرگ همین حالا است.  

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics