تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

روند کاهشی نرخ ۱۳ قلم خوراکی/ قیمت گوشت کاهش یافت

بررسی نرخ ۲۴ قلم خوراکی در مهر ماه نشان می دهد که قیمت ۱۳ قلم خوراکی همچون گوشت، میوه و برنج کاهشی شده اما قیمت اقلامی همچون لبنیات و شکر افزایش یافته است.

به گزارش لحظه نگر مالی حسمان به نقل از خبرگزاری مهر، بررسی قیمت اقلام خوراکی در مهر ماه سال جاری به استناد گزارش مرکز آمار ایران نشان می‌دهد، نرخ برنج ایرانی درجه یک و برنج خارجی درجه یک نسبت به ماه قبل به ترتیب ۰.۲ کاهش و ۱.۴ درصد افزایش یافته است در حالیکه نسبت به مهر ماه سال گذشته به ترتیب رشد ۵۴ درصد و ۳.۶ درصدی داشته است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

بررسی قیمت گوشت نیز نشان می دهد که نرخ گوشت گوسفند، گوشت گاو یا گوساله و مرغ ماشینی به ترتیب نسبت به ماه قبل ۲ درصد و ۲.۱ درصد و ۴.۴ درصد کاهش یافته است؛ همچنین نسبت به مهر ماه سال قبل به ترتیب ۶۸.۵ درصد، ۵۱.۱ درصد و ۳۳.۶ درصد رشد قیمت داشته اند.

 

نرخ تخم مرغ ماشینی در مهر ماه نسبت به شهریور ماه ۰.۱ درصد و نسبت به مهر ماه سال قبل ۱۰.۷ درصد کاهش داشته است. همچنین قیمت روغن مایع نسبت به شهریور ماه ۱.۴ درصد و نسبت به مهر ماه ۱۸.۱ درصد افزایش یافته است.

 

در بخش لبنیات نیز، نرخ شیر، ماست، پنیر ایرانی و کره پاستوریزه طی یک ماه گذشته با افزایش قیمت مواجه بوده اند به گونه ای که به ترتیب ۲.۱ درصد، ۰.۶ درصد، ۲.۴ و ۱.۳ درصد افزایش قیمت داشته اند. نرخ این محصولات نسبت به مهر ماه سال گذشته به ترتیب ۶۱.۳ درصد، ۳۷.۲ درصد، ۴۰.۱ درصد و ۵.۹ درصد با رشد قیمت مواجه بوده اند.

 

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف حسمان در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

بررسی نرخ میوه نیز نشان می دهد که قیمت موز، سیب درختی زرد و پرتقال محصول داخل نسبت به شهریور ماه ۹.۱ درصد، ۱۷.۲ درصد و ۳۹.۲ درصد کاهش قیمت داشته اند. نرخ این ۳ محصول نسبت به مهر ماه سال قبل به ترتیب ۸.۳ درصد افزایش، یک درصد کاهش و ۵.۳ درصد رشد کرده است.

 

قیمت صیفی جات نیز در مهر ماه نسبت به شهریور ماه کاهشی بوده است به گونه ای که نرخ گوجه فرنگی، سیب زمینی و پیاز به ترتیب ۱۴.۹ درصد، ۲۳.۸ درصد و ۴.۹ درصد کاهش یافته است. برای نرخ این سه محصول نسبت به مهر ماه سال قبل به ترتیب برای گوجه فرنگی ۴۲.۳ درصد کاهش و برای سیب زمینی و پیاز به ترتیب ۴.۸ درصد و ۲۹.۱ درصد رشد قیمت ثبت شده است. 

 

اما نرخ خیار در مهر نسبت به شهریور ماه ۲۷.۷ درصد و نسبت به مهر سال قبل ۷۳.۵ درصد رشد را نشان می دهد.

برای قیمت حبوبات نیز در مهر ماه نسبت به شهریور ماه در دو محصول لوبیا چیتی و عدس به ترتیب کاهش ۰.۲ درصد و رشد ۱.۹ درصد ثبت شده است. نرخ این دو محصول نسبت به مهر ماه سال قبل به ترتیب ۲۵.۱ درصد و ۱۶.۴ درصد رشد داشته است.

 

نرخ قند و شکر نیز در مهر ماه نسبت به شهریور ماه به ترتیب با کاهش ۰.۶ درصد و رشد ۱.۵ درصد مواجه بوده است؛ البته نرخ این دو محصول نسبت به مهر ماه سال قبل ۴۵.۷ و ۴۶.۴ درصد رشد داشته است.

 

قیمت رب گوجه فرنگی و چای بسته ای خارجی نیز نسبت به شهریور ماه به ترتیب ۶.۸ درصد کاهش و ۲.۶ درصد افزایش داشته و نسبت به مهر ماه سال قبل ۱۵.۴ درصد و ۸۷.۷ درصد افزایش داشته است.

 

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics