تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

قدمت 60 ساله کشت زعفران در منطقه طرق رود

سرپرست اداره میراث فرهنگی نطنز گفت: کشت نطنز در منطقه طرق رود نطنز، قدمتی 60 ساله دارد.

به گزارش لحظه نگر مالی حسمان به نقل از ایسنا، حسین یزدانمهر اظهار کرد: کشت زعفران در شهر طرق رود از توابع بخش مرکزی شهرستان نطنز، قدمتی 60 ساله دارد. از همین رو امسال برای دومین سال پیاپی، جشنواره مردمی زعفران طرق رود در این شهر با رویکرد گردشگری برگزار شد که در حاشیه آن غرفه‌هایی نیز به معرفی این منطقه و همچنین معرفی و عرضه محصولات کشاورزی به خصوص زعفران اختصاص داشت.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی افزود: با توجه به سابقه تاریخی و آثار تاریخی فراوان در شهر طرق رود از قبیل قلعه طرق رود، مسجد جامع طرق رود، سرو مسجد جامع و ...، برپایی چنین جشنواره‌هایی، ضمن معرفی زعفران طرق رود، می‌تواند جاذبه‌های این شهر را معرفی کند.

 

یزدانمهر افزود: از آنجایی که شهرستان نطنز دارای سه نوع آب و هوای متفاوت است، کشت زعفران در این منطقه به خوبی جواب داده و در سال جاری نیز بیش از یک هزار و 600 کیلوگرم زعفران خشک برداشت خواهد شد که بخش اعظمی از آن متعلق به منطقه طرق رود است.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی نطنز گفت: با توجه به استقبال کشاورزان شهرستان نطنز از کشت زعفران در این منطقه، نطنز به قطب بزرگی در تولید زعفران در استان اصفهان تبدیل شده و باعث اشتغال‌زایی برای مردم شده است.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics