تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

افزایش ۴۱ درصدی صادرات صنایع دستی کرمانشاه

کرمانشاه_ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از افزایش ۴۱ درصدی صادرات صنایع دستی این استان خبر داد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی حسمان به نقل از خبرگزاری مهر، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، امید قادری اظهار داشت: صادرات صنایع‌دستی در ۶ ماهه نخست سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۱ درصد افزایش داشته است.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

وی افزود: این آمار که از سوی گمرک اعلام شده است با احتساب صادرات چمدانی ۸ میلیون و ۸۶۱ هزار و ۵۸۸ دلار بوده است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه رقم صادرات صنایع‌دستی استان در سال ۱۳۹۶ را ۶ میلیون و ۳۸۹ هزار و ۷۹۶ دلار اعلام کرد و بیان داشت: بر این اساس صادرات صنایع‌دستی استان در سال جاری ۴۱ درصد رشد داشته است.

 

این مسئول میزان تولیدات صنایع‌دستی در ۶ ماهه نخست سال جاری در استان را ۸ میلیارد و ۹۱۰ میلیون ریال بیان کرد و افزود: این در حالی است که در ۶ ماهه اول سال ۹۷، تولیدات صنایع‌دستی ۷ میلیارد و ۴۵ میلیون ریال بوده که رشد ۲۶.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

 

قادری همچنین بیشترین حجم صادرات صنایع‌دستی کرمانشاه را مربوط به گیوه، سفال، گلیم، مبلمان و اجسام چوبی عنوان کرد: تولید و صادرات همواره یکی از برنامه‌های اداره‌کل میراث‌ فرهنگی کرمانشاه بوده که رشد حاصل از آن پیشرفت چشمگیر حوزه صنایع‌دستی و رونق اقتصاد خانواده‌ها در استان را به دنبال خواهد داشت.

 

وی با اشاره به پتانسیل صنایع‌دستی در استان کرمانشاه تصریح کرد: ایران جزو سه کشور برتر صنایع‌دستی در دنیا است که کرمانشاه با داشتن شهر نودشه به عنوان شهر گیوه ایران، هرسین با داشتن نشان جغرافیایی جهانی گلیم، روستای فش به عنوان دهکده ملی موسیقی ایران و همچنین احداث مرکز خلاقیت صنایع‌دستی با همکاری یونسکو خود را در بین استان‌ها متمایز کرده است.

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics