تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

آئین نامه حاکمیت شرکتی اساسنامه بیشتر شرکت‌های بیمه‌ای را تغییر داد‌

مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو اعلام کرد: اجرای حاکمیت شرکتی در شرکت های بیمه ای الزامی بوده واساسنامه شرکت بیمه تجارت نو هم بر اساس آیین نامه حاکمیت شرکتی تغییر یافته است.

به گزارش لحظه نگر  حسمان به نقل از خبرگزاری اقتصاد انلاین، نیما نورالهی ضمن بیان اینکه بیمه مرکزی تمامی شرکت های بیمه ای را ملزم به اجرای آئین نامه حاکمیت شرکتی کرده، گفت: اساسنامه تمامی شرکت های بیمه ای طبق الزام بیمه مرکزی باید تا پایان سال 97 به اساسنامه حاکمیت شرکتی تغییرمی یافت .

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

وی افزود: این آئین نامه یکسری دستورالعمل های اجرایی داردکه برخی از شرکت ها انجام داده اند و برخی دیگر درشرف انجام آن هستند.

 

مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو اظهار کرد: در دستورالعمل اجرایی اساسنامه جدید حاکمیت شرکتی 4 کمیته (حسابرسی داخلی، جبران خدمات کارکنان، مدیریت ریسک، تطبیق مقررات ) پیشنهاد شده و طبیعی است که وجود این کمیته ها برای اداره بهتر و درست‌تر یک شرکت واینکه با تصمیم جمعی جلو برود کمک بزرگی است.

نورالهی عنوان کرد: با توجه به اینکه با تفکیک وظایف هیئت مدیره و هیئت عامل، نقش نظارتی هیئت مدیره بیشتر می شود می تواند  در جهت کمک به پیشبرد اهداف شرکت نقش دقیق تری داشته باشد و این موضوعات از مزایای حاکمیت شرکتی هستند.

 

وی اظهار کرد: درحال حاضر اساسنامه شرکت بیمه تجارت نو بر اساس آئین نامه حاکمیت شرکتی تغییر یافته و در مرحله تعیین اعضای هیئت مدیره حقیقی است یعنی مصاحبه برای تعیین اعضای هیئت مدیره انجام می شود زیرا همه اعضا باید حقیقی باشند و از 6 ماه قبل به بیمه مرکزی معرفی شوند.

مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نوافزود: برای هر کرسی حداقل باید دونفر توسط بیمه مرکزی تائید شوند و به مجمع راه پیدا کرده و درآنجا به رای گذاشته شود که 5 نفر از این اشخاص به عنوان هیئت مدیره انتخاب می شوند.

 

نورالهی گفت: در شرکت بیمه تجارت نو کمیته ها ذیل نظرهیئت مدیره تشکیل شده و هریک از اعضا مسئول یکی از کمیته ها شده است.

وی تصریح کرد: اجرای چنین دستورالعملی با توجه به نوع تائیدیه هایی که افراد باید بگیرند زمان‌بر است و چندین ماه طول می کشد اما اساسنامه بیشتر شرکت های بیمه ای با توجه به الزامی که بیمه مرکزی گذاشته بود براساس آئین نامه حاکمیت شرکتی تغییر یافته است.

 

مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو درخصوص کسری ذخائر زیاد موجود در صورت های مالی بیشتر شرکت های بیمه ای گفت: مشکلات یکسری از شرکت های بیمه ای در زمینه کسری ذخائر یکساله ایجاد نشده که در کوتاه مدت هم برطرف شود به خصوص شرکت های قدیمی‌تر که کسری ذخایر آنها بیشتر مشخص است.

نورالهی ادامه داد: این کسری ذخایر را باید با برنامه خاص جبران کرد و دارایی همان شرکت ها بسیار زیاد است که می توان با تجدید ارزیابی دارایی ها تمام مشکلات آنها را برطرف کرد.

 

وی عنوان کرد: بیمه مرکزی برروی ذخائر به خصوص در شرکت های جدید بسیار جدی است و در حوزه نرخ هم واحد اتکایی بیمه مرکزی با سخت گیری های درستی که انجام می دهد مانع از ضرر صنعت بیمه شده است.

مدیرعامل  شرکت بیمه تجارت نو گفت: "سیاست بیمه مرکزی در حال حاضر سیاست درستی است هم چکشی عمل نمی کند و هم خیلی تسامح نمی کند."

 

منبع خبر: اقتصاد انلاین
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics