تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

منطقه ویژه اقتصادی بروجرد در ایستگاه جذب سرمایه‌گذار

بروجرد- منطقه ویژه اقتصادی بروجرد با کسب مجوز از شورای عالی مناطق آزاد کشور، تعیین مکان احداث و ورود شرکت شهرک‌ها به پروژه، حالا در ایستگاه جذب سرمایه گذار مناسب قرار گرفته است.

 

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری مهر، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بروجرد اما و اگر های زیادی به دنبال دارد که یکی از عوامل اصلی اجرایی نشدن آن عدم جذب سرمایه گذار است؛ موضوعی که طی چند سال گذشته حلقه گمشده این طرح محسوب بوده است.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

منطقه ویژه اقتصادی بروجرد برای اولین بار در اواخر سال ۱۳۸۹ در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که تا به امروز این طرح به دلیل فقدان سرمایه گذار مشخص در بروجرد مسکوت مانده و دست خوش تحولات متعدد شده است.

 

عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه بررسی و تعیین هیئت موسس منطقه ویژه اقتصادی بروجرد و جذب سرمایه گذار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جذب سرمایه گذار کار راحتی نیست، اظهار داشت: در نظر داشتیم با حضور جمعی از تلاشگران در عرصه های تولیدی موانعی که بر سر راه صنایع تولیدی بروجرد وجود دارد را به منظور کسب اشتغال، رونق تولید و رفع موانع تولید برطرف کنیم.

 

وی تصریح کرد: از سوی شرکت شهرک های صنعتی بروجرد برای تعیین منطقه ویژه اقتصادی قدم هایی برداشته و مقدماتی فراهم شده است و تصمیم بر این گرفته شد از ظرفیت خود تولیدکنندگان استفاده شود تا آنها هم در این مسیر با دغدغه قدم بگذارند، همفکری کنند و با تعامل و خردجمعی با فرماندار بروجرد و فعالان عرصه تولید بتوانیم در جهت رفع و حل مشکلات اقتصادی، رونق تولید و پیشبرد اهداف نظام در سال رونق تولید قدمهایی برداریم و این محقق نخواهد شد مگر با خرد جمعی و تلاش جهادی.

 

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بروجرد در شورای عالی مناطق آزاد کشور مصوب شده و مکان آن نهایی شده است و این مصوبه دارد مراحل بعدی را طی می کند.

 

گودرزی با بیان اینکه مکان فعلی منطقه ویژه اقتصادی بروجرد در زمینی به مساحت ۶۰ هکتار به تصویب شرکت شهرک های صنعتی، کارگروه شورای عالی مناطق آزاد رسیده است، اظهار داشت: شورای عالی مناطق آزاد، مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی کشور و استاندار لرستان موافقت خود را با این مسأله اعلام کرده اند.وی تاکید کرد: حالا فرصت آن است که سرمایه گذار بیاید در منطقه ویژه اقتصادی سرمایه گذاری کند.

 

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر شهرک صنعتی شماره(۲) بروجرد را از فریز خارج کرده ایم؛ سال ها سرمایه گذار نمی توانست بیاید در شهرک های صنعتی سرمایه گذاری کند در حال حاضر تعدادی سرمایه گذار مانند مواد اولیه فولاد مجوز گرفته و آمده است پی گیری می کنیم کار را شروع کنند؛ هدف این است که این فعالیت ها به ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در شهرستان منجر شود و چه در واحدهای تولیدی و چه در سطح خرد و کلان در جهت ایجاد اشتغال کمک کنیم و این زحمات به رونق تولید در شهرستان منجر شود.

 

گودرزی ادامه داد: این طرح در هر مقطعی تا هر چند میزان پیشرفت کند، اگر سرمایه گذار اهلی پیدا شود که بتواند این کار را دنبال کند، شرکت شهرک های صنعتی می تواند آن را به بخش خصوصی واگذار کند.

 

به گفته وی، این طرح چند سال مسکوت مانده بود اما چند ماه است که با ابطال مصوبه قبلی توسط هیئت دولت برای شرکت جدید شرایط فراهم شد و در حال حاضر مسیر خود را طی می کند.

 

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این طرح به اندازه ای نهایی شده است که دبیر مناطق آزاد، شورای عالی مناطق آزاد، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کشور، وزارت صنعت، استاندار لرستان با آن موافقت کرده اند و مصوبه آن در کارگروه نماینده ۱۱ وزارتخانه کشور، نمایندگان سازمان برنامه و محیط زیست تاییدیه گرفته و مراحل بعدی را طی می کند تا تمام این اتفاقات به نحو احسن به صلاح مردم رقم بخورد.

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics