تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

آمار معاملات و اخبار فرابورس ایران، معامله

اخبار پولی مالی سهام‌داران فرابورسی بیش از 166 میلیون ورقه بهادار را مورد داد و ستد قرار دادند.

آخرین روز کاری هفته اول آبان‌ماه با افزایش حجم و کاهش ارزش مبادلات فرابورس و همچنین برآیند مثبت آیفکس همراه بود.


روز چهارشنبه سهام‌داران فرابورسی با دادوستد بیش از 166 میلیون ورقه بهادار به ارزش افزون بر 948 میلیارد ریال مبادلات این هفته را اتمام بخشیده و به استقبال هفته آتی رفتند.


شاخص کل فرابورس ایران نیز که روز گذشته با اندکی افت قرمزپوش شد، امروز با رشد حدود یک و نیم واحدی که بیشتر تحت تاثیر مثبت از سوی نماد «زاگرس» بود، در ارتفاع 946 واحدی قرار گرفت.


در بازارهای اول و دوم شاهد دست به دست شدن بیش از 87 میلیون سهم بودیم که ارزش بیش از 287 میلیارد ریالی را رقم زد. در این میان نمادهای «غشهداب» و «کرمان» به ترتیب بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی را در این دو بازار به خود اختصاص دادند.


در سمت دیگر بازار با دادوستد نزدیک به 11 میلیون سهم به ارزش 20 میلیارد ریال در نماد «بمیلا» متعلق به شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد، بیشترین حجم و ارزش در میان تابلوهای مبادلاتی بازار پایه به این نماد تعلق گرفت.


این در حالی است که در بازار پایه نقل‌وانتقال حدود 72 میلیون سهم به ارزش معاملاتی بیش از 128 میلیارد ریال صورت گرفت.


همچنین متقاضیان و فروشندگان اوراق تسهیلات مسکن، بیش از 80 هزار ورقه تسه را در تابلو تسهیلات مسکن دست به دست کردند که ارزش حاصل از این خریدوفروش‌ها بر 60 میلیارد ریال بالغ شد.


مبادلات تابلو اوراق با درآمد ثابت نیز به نقل‌وانتقال 446 هزار و 822 ورقه به ارزش بیش از 413 میلیارد ریال در این تابلو منتهی شد که به لحاظ حجم و ارزش معاملاتی، اوراق «سخاب4» همچنان گوی سبقت را از سایر اوراق با درآمد ثابت ربوده است.


مبادله بیش از 6 میلیون ورقه ETF
در ادامه با نگاهی به تابلو ETFها در فرابورس مشاهده می‌کنیم که بیش از 6 میلیون ورقه به ارزش بالغ بر 67 میلیارد ریال مورد دادوستد قرار گرفته که نماد «اعتماد» بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی را در میان صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به دست آورده است.


در روز پایانی مبادلاتی این هفته نیز، معاملات مثبت در نماد شرکت‌های افرانت و پاکدیس، بیشترین رشد قیمتی را تا سقف 4.9 واحدی در نماد معاملاتی این شرکت‌ها رقم زد؛ این در حالی بود که نمادهای «کمرجان» و «ثعمرا» به ترتیب با 4.8 و 4.1 واحد با بیشترین افت قیمتی روبه رو شدند.


گفتنی است به دلیل اینکه مدت اعتبار اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن آبان‌ماه 96 در نماد معاملاتی «تسه9408» به منظور نقل‌وانتقال (خریدوفروش و هبه) در روز 15 آبان 1396 به اتمام می‌رسد، این نماد در پایان معاملات روز دوشنبه 15 آبان‌ماه متوقف خواهد شد.


به علاوه مدت استفاده از تسهیلات از محل این اوراق تا 15 آذرماه سال جاری بوده و بعد از این تاریخ منقضی می‌شود.

 

 

منبع خبر: پولی مالی
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics