تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بیمه ۱۰ هزار فعال قرآنی با کمبود اعتبار روبروست

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هدف‌گذاری ما تا پایان دولت دوازدهم بیمه ده هزار نفر فعال قرآنی در کشور بوده است ولی به دلایل مشکلات اقتصادی این طرح هم‌اکنون با کمبود اعتبار مواجه است.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری ایرنا، طی سال‌های ۹۶ و ۹۷ بالغ‌ بر ۱۰ میلیارد تومان برای بیمه فعالان قرآنی هزینه شده است. در دو سال قبل حدود سه هزار و ۸۰۰ نفر از فعالان قرآنی سراسر کشور بیمه‌شده بودند که در حال حاضر شش هزار و ۹۹۴ نفر بیمه فعالان قرآنی در کشور هستند و با توجه با کاهش اعتبارات، زمینه افزایش این تعداد را در حال حاضر نداریم.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با اشاره به اینکه در استان ایلام ۷۲ نفر بیمه فعالان قرآنی هستند، اضافه کرد: بر اساس اعلام مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، هم‌اکنون ۱۲۵ نفر در نوبت هستند که امید است با گشایش‌هایی که انجام خواهد شد، بتوانیم برخی از این افراد را با توجه به شرایط در اولویت قرارداد.

 

۲ هزار و ۲۰۰ موسسه قرآن و عترت در کشور فعالیت می کنند    

فقهی زاده اعلام کرد: درحال حاضر ۲ هزار و ۲۰۰ موسسه قرآن و عترت تحت نظر معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کشور با کمترین حمایت‌ها و کمک‌های مالی فعالیت می‌کنند و لازم است که مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت از معافیت‌های مالیاتی در راستای تقویت فعالیت‌های قرآنی در کشور برخوردار شوند.

 

۵۰۰ میلیون تومان وام به موسسات قرآنی اختصاص می یابد

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بابیان اینکه ۵۰۰ میلیون تومان در صندوق فرهنگ و هنر برای اعطای وام به مؤسسات قرآن و عترت سرمایه‌گذاری شده است، اظهار داشت: این وام بدون سود به مؤسسات قرآنی که با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند، اختصاص خواهد یافت.

 

 وی افزود: در سال گذشته هزار موسسه قرآن و عترت در نقاط مختلف کشور شناسایی شدند و وام دو میلیون تومانی برای مؤسسات فعال و یک‌میلیون تومان برای مؤسسات نیمه فعال اختصاص یافت؛ هرچند این میزان جوابگوی مشکلات مؤسسات نبوده ولی این میزان در حد توان اعتباری معاونت قرآن و عترت بوده و در مجموع حدود دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به این تعداد موسسه وام پرداخت‌شده است.

 

 

این استاد دانشگاه برگزاری هفته‌های قرآن و عترت در استان‌های مختلف را پایه و مجرایی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی دانست و گفت: ایلام دیار مردمان با صدق در گفتار و دغدغه‌های دینی است که همواره علاقه خود را به مباحث دینی و قرآنی ثابت کرده‌اند و تلاش می‌شود که سال آینده هفته قرآن و عترت در ایلام برگزار شود و همچنین تلاش خواهد شد که اردوی زیارتی مشهد مقدس در سال آینده برای فعالان قرآنی استان برگزار شود.

 

استودیوی قرآن و عترت در استان کرمانشاه راه اندازی می شود

وی با اشاره به اینکه تاکنون پنج استودیوی قرآن و عترت در مرحله اول در کل کشور تجهیز و راه‌اندازی شده، اضافه کرد: در مرحله دوم استان کرمانشاه به عنوان محور قرار دارد و استان‌های هم‌جوار را تحت پوشش قرار خواهد داد. البته با بررسی امکان‌سنجی تلاش خواهد شد که یک استودیوی قرآنی با تجهیزات موردنیاز در حد توان در استان ایلام راه‌اندازی شود.

 

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف حسمان در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

دوره های ارتقای سطح مدیران برای موسسات قرآنی برگزار می شود

فقهی زاده با اشاره به‌ضرورت برگزاری مراسم تجلیل از پیشکسوتان قرآنی استان ایلام در سال آینده گفت: دوره‌های ‌ارتقای سطح مدیران مؤسسات قرآنی در سطح ملی برگزار می‌شود و امسال ۷۰۰ موسسه به‌صورت مجازی و حضوری آموزش‌های لازم را کسب کرده‌اند. وی افزود: معافیت مالیاتی یکی از مباحث مهم کشور است، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در عمل موفق شد که در رایزنی‌های انجام‌شده در این خصوص، اقدام بسیار خوبی در زمینه معافیت مالیاتی هنرمندان صورت گیرد.

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics