تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بهترین زمان خرید مسکن چه موقع است؟

طبق نظر کارشناسان، بازه رکودی بازار مسکن که معمولا ۱۰ تا ۱۵ فصل طول می‌کشد مناسب‌ترین زمان برای خرید خانه است و هم‌اکنون در این دوره قرار داریم.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری تسنیم، شواهد نشان می‌دهد بازار مسکن وارد دوره پسارکود شده است؛ بدین مفهوم که خرید و فروش نسبت به نقطه‌ی عمق رکود ۴۶ درصد افزایش یافته اما آن‌قدر بالا نیست که بتوان از آن به عنوان رونق یاد کرد. آبان ماه امسال ۴۱۰۰ مورد معامله مسکن در شهر  تهران به امضا رسید که نسبت به ماه پایانی تابستان که خرید و فروش به پایین‌ترین سطح خود رسیده بود ۴۶ درصد و نسبت به فروردین ماه نیمه تعطیل ۲۰ درصد افزایش نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد متقاضیانی که سطح فعلی قیمت‌ها را پذیرفته‌اند به تدریج وارد بازار شده‌اند.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

مسکن به عنوان یک دارایی ثابت همواره خود را به انتظارات تورمی تطبیق می‌دهد. بر این اساس، نوسانات ماهیانه برای متقاضیان واقعی اهمیت چندانی ندارد. البته پس از تیرماه امسال با بروز نشانه‌های رکود، نوسان‌گیران بازار مسکن را ترک کردند و احتمالا برای ۱۰ تا ۱۲ فصل آینده اقدام به خرید نمی‌کنند.

 

تجربه سیکل‌های رونق و رکود مسکن در سال‌های ۱۳۶۸، ۱۳۸۶، ۱۳۹۲ و ۱۳۹۷ نشان داده بازار مسکن بعد از دوره کوتاه مدت رونق، وارد رکود ۱۰ تا ۱۵ فصل خواهد شد. رکود اوایل سال ۱۳۹۲ تا پایان ۱۳۹۶ بالغ بر ۱۵ فصل به طول انجامید که طولانی‌ترین دوره در چهار بازه زمانی مذکور بوده است.

منبع خبر: تسنیم
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics