تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

مالیات بر ارزش افزوده تمدید شد/ دریافت عوارض از تولید

طبق اعلام لایحه بودجه ۱۳۹۹ مدت اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده که در سال ۱۳۸۷ مصوب شده، تا زمان لازم‌الاجرا شدن قانون جدید، در سال آینده تمدید می‌شود. همچنین محل اخذ مالیات و عوارض ارزش افزوده واحدهای تولیدی محل استقرار واحدهای تولیدی است.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از طلا، در لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ اعلام شده که سازمان امور مالیاتی کشور می‌تواند مالیات بر ارزش افزوده گروه‌هایی از مؤدیان مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده را تعیین کند.براین اساس مقررات این بند در خصوص دوره‌هایی که مالیات آنها قطعی نشده است به صورت جاری خواهد بود و ضریب ارزش افزوده هر فعالیت با پیشنهاد سازمان امور مالیاتی به تایید وزیر امور دارایی و اقتصادی می‌رسد.همچنین محل اخذ مالیات و عوارض ارزش افزوده واحدهای تولیدی محل استقرار واحدهای تولیدی است.براین اساس، عوارض ارزش افزوده طبق قانون برنامه ششم توسعه در شهرستان تهران به نسبت ۸۸ درصد در نقطه شهر تهران و ۱۲ درصد در نقاط روستایی و عشایری تهران توزیع می‌شود.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

در بخش دیگری از لایحه بودجه ۱۳۹۹ آورده شده که در معاملات پیمانکاری که کارفرما یکی از دستگاه‌های اجرایی قانون مدیریت خدمات کشوری است، کارفرما موظف است همزمان با هر پرداخت مالیات بر ارزش افزوده متناسب با آن را به پیمانکار پرداخت کند و تا زمانی که کارفرما مالیات بر ارزش افزوده را به پیمانکار پرداخت نکرده باشد سازمان امور مالیاتی کشور حق مطالبه آن را از پیمانکار یا اخذ جریمه دیرکرد از وی نخواهد داشت.

 

در مواردی که بدهی کارفرما به پیمانکار به صورت اسناد خزانه اسلامی پرداخت می‌شود، در صورت درخواست پیمانکار، کارفرما موظف است این اوراق را عینا به سازمان امور مالیاتی کشور تحویل دهد. سازمان امور مالیاتی نیز معادل مبلغ اسمی اوراق تحویلی را از بدهی مالیاتی پیمانکار کسر می‌کند و اسناد مربوطه را به خزانه‌داری کل کشور باید ارائه کند. خزانه‌داری کل کشور نیز موظف است معادل مبلغ اسمی اسناد خزانه تحویلی را به عنوان وصولی مالیات منظور کند.

منبع خبر: طلا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics