تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

رصدتراکنش‌های بانکی راه مقابله با حساب‌های اجاره‌ای و فرارمالیاتی

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با تاکید بر لزوم برخورد با فرار مالیاتی گفت: رصد تراکنش‌های بانکی و برخورد با حسابهای اجاره‌ای برای جلوگیری از فرارمالیاتی اجتناب ناپذیر است.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری مهر،شهاب‌الدین بی‌مقدار درباره لزوم مقابله با فرارهای مالیاتی در کشور، اظهار داشت: در مقابل فرارهای مالیاتی باید ایستاد. قوه قضائیه در این زمینه باید با دولت همکاری کند. قرار بود سیستمی طراحی شود تا تمام حساب‌های بانکی به صورت آنلاین تحت رصد دستگاه‌های متولی قرار گیرند. در صورت تحقق این هدف دیگر شاهد پدیده حساب‌های اجاره‌ای و نیابتی نخواهیم بود.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس افزود: قوه قضائیه باید شرایطی فراهم کند تا خرید و فروش املاک و سایر قراردادها در یک سامانه ثبت و میزان دارایی افراد مشخص شود.وی با اشاره به فرار مالیاتی گروه‌های خاص شغلی، تصریح کرد: بعضی از گروه‌های خاص شغلی هم باید میزان درآمدهای خود را اعلام کنند و بر اساس آن مالیات بپردازند. پزشکان و وکلا ازجمله آن‌ها هستند.

 

بی‌مقدار با بیان اینکه میزان معافیت‌های مالیاتی در کشور زیاد است، گفت: معافیت‌های مالیاتی را هم باید تا حد امکان کاهش داد؛ میزان معافیت‌های مالیاتی چشمگیر است. در برخی از این معافیت‌ها باید تجدید نظر شود.

 

عضو کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به نقش کارت‌های بازرگانی در فرارهای مالیاتی، اظهار داشت: کارت‌های بازرگانی ابزاری برای فرار مالیاتی شده‌اند؛ زیرساخت‌های لازم برای ساماندهی و رتبه‌بندی این کارت‌ها باید ایجاد شود.

 

وی تصریح کرد: تراکنش‌های بانکی صاحبان کارت‌های بازرگانی باید رصد شود و در این زمینه، وزارت صنعت‌، معدن و تجارت باید نسبت به ساماندهی کارت‌های بازرگانی اقدام کند.

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics