تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بیمه زائران اربعین سودی برای صنعت بیمه ندارد

بیمه ایران با اعلام اینکه پوشش بیمه برای زائران اربعین سودی برای صنعت بیمه ندارد، تاکید کرد: آمادگی داریم پس از پرداخت خسارت ها، هر مقدار مبلغ باقیمانده را به حساب مردم بازگردانیم.

 

به نقل از بیمه ایران، این شرکت دولتی روز شنبه در اطلاعیه ای به برخی حاشیه سازی ها درباره بیمه زائران اربعین حسینی (ع) پاسخ داد و اعلام کرد: بیمه زائران اربعین نه تنها سودی برای صنعت بیمه ندارد بلکه حق بیمه آن نسبت به سال پیش کاهش پیدا کرده است.


در این اطلاعیه آمده است: بیمه ایران به عنوان بزرگترین شرکت بیمه ای کشور با هدف تسهیل بیمه زائران اربعین و حمایت معنوی از این حرکت بزرگ شیعی در جهان، حق بیمه پرداختی زائران را از 188 هزار ریال در سال گذشته به 160 هزار ریال در سال جاری کاهش داد.


این کاهش 15 درصدی در حالی انجام شده است که پوشش های بیمه ای و خدماتی که به زائران ارایه می شود، امسال افزایش داشته است.


این در حالیست که در ایام عادی سال، دقیقا همین بیمه نامه ارایه شده 160 هزار ریالی (16 هزار تومانی) برای زائران اربعین با مبلغی معادل 288 هزار ریال عرضه می شود، در حالی که در آن بیمه نامه ها، معمولا حوادث تروریستی پوشش داده نمی شوند ولی در این بیمه نامه حوادث تروریستی هم مورد پوشش قرار می گیرند.


بیمه ایران قرارداد بیمه نامه اربعین امسال را در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی و دینی خود دانست و اعلام کرد: هزینه بیمه نامه اربعین بیش از 55 درصد کاهش یافته است.


شرکت بیمه ایران در ادامه تاکید کرده است که کارگزار و هزینه های آن در هر قراردادی امری است که ارتباطی با شرکت بیمه نداشته و در این زمینه تابع نظرات بیمه مرکزی جمهوری اسلامی و سازمان حج و زیارت بوده و خواهد بود.


این شرکت همچنین درخصوص شناسایی سود از محل قرارداد زائران اربعین ضمن تکذیب شناسایی سود از محل این قرارداد و در راستای ایجاد اعتماد در خیل عظیم عاشقان اباعبدالله اعلام کرد که آمادگی دارد چنانچه پس از پایان مراسم راهپیمایی اربعین حسینی(ع) و پرداخت خسارات قانونی، مبلغی به عنوان سود شناسایی شد، با نظر نهادهای نظارتی نسبت به برگشت مبلغ به حساب بیمه گزاران اقدام کند.


صدور روادید برای شرکت زائران ایرانی در آیین اربعین حسینی (ع) از ابتدای مهرماه در کشور آغاز شده است؛ پارسال بیش از 2 میلیون ایرانی در آیین پیاده روی اربعین حضرت امام حسین (ع) شرکت کردند و انتظار می رود این رقم امسال به 3 میلیون نفر برسد.


آیین اربعین حسینی که در روایات اسلامی بر آن تاکید ویژه شده است، 40 روز پس از شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در بیستم صفر مصادف با هجدهم آبان امسال برگزار می شود.


در سال های اخیر با استقبال پرشور ایرانیان از این آیین مذهبی سبب شده تا ستاد هماهنگی اربعین حسینی(ع) برای خدمت رسانی هرچه بهتر به زائران و با مشارکت دستگاه های ذیربط در وزارت کشور شکل گیرد.


بر اساس اعلام ستاد هماهنگی اربعین، تمام زائران اربعین حسینی (ع) که به صورت انفرادی یا گروهی به صورت قانونی از کشور خارج می شوند، با پرداخت 160 هزار ریال تحت پوشش بیمه عمر، درمان و حوادث قرار می گیرند.


پوشش های این بیمه نامه برای هر یک از بیمه شدگان شامل پرداخت غرامت نقص عضو یا از کارافتادگی دائم کلی یا جزیی در اثر حادثه به میزان 2 میلیارد ریال، پرداخت غرامت فوت ناشی از حادثه تا سقف 2 میلیارد ریال، هزینه های درمانی بستری بیمارستانی و اعمال جراحی به علت بیماری یا حوادث تا سقف 200 میلیون ریال و هزینه های درمانی سرپایی و پاراکلینیکی به علت بیماری یا حادثه به میزان 20 میلیون ریال تعیین شده است.


مدت پوشش بیمه ای برای هر یک از بیمه شدگان حداکثر 30 روز در فاصله زمانی چهاردهم مهر تا سوم آذر امسال است که این زمان از فاصله 20 کیلومتری مرزهای خروجی خاک ایران به سمت خاک عراق شروع می‌شود.

منبع خبر: شهر خبر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics