تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بخش خصوصی دلار ۴۲۰۰ تومانی را «ارز لعنتی» می‌خواند

رئیس کل گمرک با بیان اینکه قیمت پایه‌های کالاهای وارداتی باید اصلاح و واقعی شود، گفت: برخی وارکنندگان ارزش کالاها را کیلویی اظهار می‌کنند.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری مهر، مهدی میراشرفی امروز سه شنبه ۲۰  آذر ۹۸ در جمع فعالان اقتصادی در پاسخ به انتقادات اعضای اتاق بازرگانی تهران درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: تا وقتی ارز تک‌نرخی نشود، نمی‌توان از سودجویی رهایی یافت. برخی اعضای اتاق از ارز ۴۲۰۰ تومانی بعنوان «ارز لعنتی» نام بردند. سوداستفاده در همه جای دنیا وجود دارد و گفته می شود اگر هزینه تخلف را بالا نباشد، با کار راحت‌تر سود بیشتر بدست می آید.در همین ارتباط متاسفانه در حوزه دارو با ارز دولتی تخلفاتی کشف و اجازه ترخیص داده نشد.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

به گفته این مقام مسئول، ارز دولتی برای شیمی‌درمانی و داروهای آن داده شده اما با آن یخ خشک و مواد نیروزا وارد کشور شده است. این افراد همزمان موبایل، اتومبیل و دارو وارد کرده اند.

 

وی با اشاره به ارزش پایه کالاهای صادراتی اظهار داشت:  ۲۷ میلیارد دلار صادرات در مقابل ۲۸.۳ میلیارد دلار واردات داریم که یکی از  علل منفی شدن تراز تجاری، تعدیل پایه‌های صادراتی است که ۳۰ درصد کاهش یافت و ارزش آن ۷.۸ میلیارد برآورد می‌شود. یعنی ارزش‌ پایه کالاهای صادراتی واقعی شده است. اگر صادرکننده به پایه ارزش کالای صادراتی اعتراض دارد، طبق قانون کمیته‌ای وجود دارد که می‌تواند اعتراض خود را ثبت کند تا رسیدگی شود.

 

رئیس کل گمرک ایران با بیان اینکه تحریم‌ها هوشمندتر شده و تروریسم اقتصادی علیه کشور فعال است، افزود: در هشت ماهه ابتدای سال جاری، معادل ۲۲.۱ میلیون تن واردات صورت گرفته که ۱۴.۶ میلیون تن ان کالای اساسی و ۹۰ درصد مابقی کالاهای واسطه‌ای است که برای تولید استفاده می‌شود.وی تصریح کرد: آمارهای وارداتی کشور حکایت از آن دارد که ما در بخش واردات، ۱.۵ درصد رشد را تجربه کرده‌ و ارزش کل واردات کشور، ۲۸.۳ میلیارد دلار بوده است.

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics