تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

۷.۹ درصد مردم بیمه نیستند/ وضعیت هزینه های کمرشکن

معاون کل وزارت بهداشت، گفت: ۷.۹ درصد مردم بیمه نیستند و ۳۰ درصد این افراد در استان تهران مستقر هستند.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری مهر، همایش روز جهانی پوشش همگانی سلامت که در سالن همایش های وزارت بهداشت برگزار شد، با اشاره به دو شاخص میزان پوشش سلامت و محافظت مالی مردم در خصوص هزینه های سلامت، افزود: میزان پوشش همگانی سلامت شامل ارتقای سلامت از طریق افزایش سواد سلامت مردم، پیشگیری (مثل واکسیناسیون و غربالگری)، درمان، بازتوانی و طب تسکینی است که اگر هر کشوری این ۵ مورد را عادلانه، با کیفیت و بدون تبعیض قومی، محلی  و  جنسیتی ارائه دهد از صد، نمره ای را به خود اختصاص می دهد.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی خاطرنشان کرد: شاخص دوم، محافظت مالی و دچار مشکلات مالی نشدن مردم است که معدل این دو شاخص کلی، نشانگر آن است که کشوری به پوشش همگانی سلامت رسیده است یا خیر.

 

معاون کل وزارت بهداشت در تشریح وضعیت کشورمان در خصوص این دو شاخص، گفت: از نظر پوشش خدمات، بالاتر از متوسط جهانی هستیم و با سرمایه گذاری های اخیر در سال ۲۰۲۳ کشور اول منطقه خواهیم شد که این موضوع بر اساس سند چشم انداز و سیاست های کلی سلامت ابلاغی از سوی رهبری نیز دو سال زودتر محقق خواهد شد.

 

وی افزود: از نظر هزینه های کمرشکن سلامت نیز نسبت به گذشته بهبود داشتیم، اما قابل توجه نیست و وضعیت مطلوبی نداریم گرچه پرداختی از جیب مردم از ۵۰ درصد به ۳۲ رسیده است اما رقم هزینه ها همچنان بالا است.حریرچی در بخش دیگری از سخنان خود، به میزان بار مراجعات مردم به سیستم بهداشتی درمانی اشاره کرد و گفت: هر ایرانی در سال  ۱۰.۳ بار مراجعه به بخش بهداشت و درمان دارد یعنی سالانه ۸۵۳ میلیون بار مراجعه. همچنین طبق قانون برنامه ششم بند الف ماده ۷۰ که ابلاغ شد از آبان ماه امسال بیمه برای همه مردم اجباری شد.

 

وی گفت: ۷.۹ درصد مردم بیمه نیستند و ۳۰ درصد آنها در استان تهران مستقر هستند که به دلیل حاشیه نشینی بیشتر در تهران، تعداد بیمه نشده ها به نسبت آمار کشوری بیشتر است که خوشبختانه فرصتی فراهم شده که اگر درآمد فردی از ۴۰ درصد از میزان قانون کار پایین تر باشد صددرصد رایگان بیمه می شود و دولت تقبل می کند.حریرچی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۳ درصد مردم بیمه هستند، افزود: از این میزان ۲۳ میلیون روستایی بدون پرداخت یک ریال، بیمه اند و تعداد دیگری نیز توسط کمیته امداد و بهزیستی به همین شکل بیمه شده اند.

 

معاون کل وزارت بهداشت، در خصوص ماجرای جاساز کردن قرص در کیک ها، گفت: این نوع کیک‌های مشکوک در زنجیره‌های رسمی و هیچ کارخانه‌ای مشاهده نشده است ضمن اینکه در پروسه پخت کیک با حرارت بالا چنین موضوعی شدنی نیست و مردم نگران نباشند و آگاهی کامل داشته باشند. وزارت بهداشت ضمن بررسی این موضوع ، از مردم می خواهد که دقت لازم را داشته باشند و به زودی منشأ این نوع کیک‌های مشکوک شناسایی و اطلاعات کامل در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics