تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

کسری بودجه آمریکا به زودی به یک تریلیون دلار می‌رسد

بررسی‌ها نشان می‌دهد کسری بودجه آمریکا تا ۲ سال آینده به یک تریلیون دلار خواهد رسید که این به معنای بازگشت به کسری بودجه در دوره رکود بزرگ اقتصادی این کشور است.

 

برآوردهای انجام‌گرفته از شرایط دخل‌وخرج دولت آمریکا نشان داد بار دیگر کسری بودجه یک تریلیون دلاری در حال رخنه کردن به بدنه بودجه این کشور است؛ این در حالی است که پیش از این در طول دوره رکود بزرگ اقتصادی در زمان بحران مالی جهان، کسری بودجه یک تریلیون دلاری در این کشور نمایان شده بود.

 

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، پیش‌بینی می‌شود تا ۲ سال آینده یعنی سال ۲۰۱۹ میلادی کسری بودجه سالانه آمریکا به یک تریلیون دلار برسد. به گفته کارشناسان اقتصادی علت اصلی روند نجومی کسری بودجه آمریکا به صرف هزینه‌های سرسام‌آور در حوزه تامین اجتماعی و خدمات درمانی و نیز اجرای برنامه کاهش مالیات عنوان می‌شود که درآمد دولت را نزولی می‌کند.

 

موضوع کسری بودجه از سال ۱۹۸۰ میلادی به بعد در دولت آمریکا شایع شده است و روند کسری بودجه به گونه‌ای است که میزان بدهی آمریکا با سرعت بیش از ۲ برابر رشد اقتصادی ایالات متحده در حال حرکت است.

 

پیش از این اداره بودجه کنگره آمریکا، کسری بودجه ایالات متحده را در سال ۲۰۱۸ میلادی ۴۸ میلیارد دلار پیش‌بینی کرده بود و کسری بودجه این کشور را برای سال ۲۰۲۳ میلادی یک تریلیون دلار برآورد کرده بود.

 

رسیدن به کسری بودجه یک تریلیون دلار در سال ۲۰۱۹ میلادی ۴ سال زودتر از پیش‌بینی اداره بودجه کنگره است؛ این نهاد رسمی، کسری بودجه این کشور را از سال ۲۰۱۸ میلادی تا ۲۰۲۷ میلادی ۹ تریلیون و ۴۰۰ میلیارد دلار پیش‌بینی کرده است.

 

اداره بودجه کنگره در تازه‌ترین بازبینی خود از کسری بودجه آمریکا کسری این کشور را در سال ۲۰۱۸ میلادی، ۲۰۲۲ میلادی و ظرف ۱۰ سال آینده یعنی به ترتیب ۵۶۳ میلیارد دلار، ۱.۰۲ میلیارد دلار و ۱۰.۱ میلیارد دلار پیش‌بینی کرده است.

 

منبع خبر: شهر خبر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics