تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

قیمت‌ها بالا نیست/ توان خرید آجیل و خشکبار را نداریم

در آستانه شب یلدا به گفته خود مردم با وجود اینکه قیمت‌ها افزایشی را در خشکبارنشان نمی‌دهد ولی قدرت خرید بسیار پایین آمده و مردم توانی برای خرید آجیل و خشکبار با هزینه کم را هم ندارند.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری مهر، شب یلدا یا همان شب چله خودمان از مهم‌ترین، زیباترین و رنگارنگ و پر معنا ترین رسوم اصیل ایرانی است. این روزها با نزدیک شدن به اولین روز زمستان، برای اطلاع از وضعیت خرید و فروش آجیل و خشکبار سری به بازارهای شهر مشهد زدیم و نظرات مردم و فروشنده‌ها را جویا شدیم.سعید اکبری، فروشنده آجیل و خشکبار  اظهار کرد: قیمت آجیل و خشکبار و مواد مورد نیاز شب یلدا مثل پسته، فندق، بادام زمینی و... با چند ماه گذشته تفاوتی نداشته است.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

این فروشنده آجیل و خشکبار افزود: اما یک اجناس وارداتی همانند بادام زمینی و تخمه که کرایه حمل‌ونقل برای آن در نظر گرفته شده گران‌تر شده است. بازار در حال حاضر وضعیت خوبی دارد و مردم نسبت به توان خود خرید می‌کنند.

 

اکبری با بیان اینکه سعی می‌کنیم قیمت‌های خود را ثابت نگه داریم تا مردم بتوانند خرید خود را انجام دهند و شب یلدای خوبی را تجربه کنند، تصریح کرد: سعی ما این است که جنس خوب، با کیفیت و قیمت مناسب به مردم برسانیم شاید سود چندانی برای ما نداشته باشد اما مهم خرید مردم است.

 

وی با اشاره به قیمت‌ها، ادامه داد: پسته از کیلویی ۱۱۵ تا ۱۴۱ هزار تومان، فندق کیلویی ۴۸ هزار تومان، بادام زمینی از کیلویی ۳۱ تا ۴۳ هزار تومان و بادام درختی کیلویی ۱۴۲ هزار تومان همچنین آجیل مغز از کیلویی ۱۲۵ تا ۱۶۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.

 

 

این فروشنده آجیل و خشکبار با بیان اینکه قدرت خرید مردم نسبت به سال‌های گذشته پایین‌تر آمده است، ادامه داد: ولی قشر مرفه خرید خود را دارند و به افزایش و کاهش قیمت‌ها نگاه نمی‌کنند و در واقع این مطلب بر روی زندگی آنان تأثیر بسزایی ندارد.

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics