تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای بهبود شرایط بیمه تکمیلی فرهنگیان

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از اختصاص۲۰۰ میلیارد تومان از سوی دولت برای بهبود شرایط بیمه تکمیلی فرهنگیان در سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش لحظه نگر حسمان  علی الهیار ترکمن در اجلاس مدیران کل استان ها که در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد،گفت: در زمینه واگذاری مسکن ویژه فرهنگیان و براساس تفاهم صورت گرفته شده ۴۰درصد از پروژه های مسکن و شهرسازی می تواند در اختیار فرهنگیان قرار گیرد و زمان اجرای تفاهم نامه سه ساله است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی افزود: ۲۷۵ هزار نفر در سامانه مسکن ثبت نام کرده اند و براساس آمار موجود۱۷۰هزار فرهنگی در کشور فاقد مسکن هستند.

الهیار ترکمن تصریح کرد: از میان تمامی افرادی که در سامانه مسکن ثبت نام کرده اند تعداد ۶۹هزار و ۳۰۰نفر فرهنگیان بالای ۲۰سال سابقه، ۲۷هزار و ۹۰۰نفر زوجین فرهنگی، ۲۴هزار و ۹۰۰نفر فرهنگیان بازنشسته، ۱۶هزار و ۴۳۰نفر زنان سرپرست خانوار و بیش از ۱۳۶هزار نفر سایر فرهنگیان متقاضی طرح مسکن فرهنگیان می باشند.

 

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع ادامه داد: برخی استان ها دارای مسکن مهر فاقد متقاضی هستند که در صورت تمایل همکاران فرهنگی در اختیار آنان قرار خواهد گرفت و از۴۰۰هزار واحد طرح ملی مسکن نیز همکاران واجد شرایط می توانند بهره مند شوند.

 

وی گفت: در برخی از شهرها نیز با مشارکت مسکن و شهرسازی و آموزش و پرورش زمین مناسب برای ساخت در اختیار قرار خواهد گرفت.

الهیار ترکمن اظهار کرد: وام پرداختی برای مسکن فرهنگیان با سود ۱۲درصد و به صورت کسر از حقوق خواهد بود.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع در زمینه بیمه تکمیلی فرهنگیان گفت: امسال پرداخت خسارت ها به یک و نیم ماه کاهش یافته است.

 

وی افزود: قرارداد فعلی بیمه تکمیلی اول دی ماه به اتمام می‌رسد و از دی ماه ۹۸مجددا قرارداد متمرکز با بیمه آتیه سازان حافظ و به صورت صندوقی بسته خواهد شد.

الهیار ترکمن بیان کرد: سه معیار اصلی برای قرارداد آتی بیمه تکمیلی وارد نشدن شوک قیمتی به تعرفه ها، محدود نشدن خدمات و کیفیت بالای خدمات خواهد بود.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع تاکید کرد: متوسط زمان پرداخت خسارت در قرارداد جدید بیمه تکمیلی کمتر از دو هفته خواهد بود.

 

وی در پایان گفت: امسال ۲۰۰میلیارد تومان برای بیمه تکمیلی فرهنگیان اختصاص داده شده است که ۱۰۰میلیارد تومان برای بدهی های سال گذشته و ۱۰۰میلیارد تومان نیز برای نداشتن افزایش تعرفه برای امسال درنظر گرفته شده است.

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics