تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

سهم سرمایه در گردش از تسهیلات بانکی چقدر است؟/ بخش صنعت و معدن ۱۳۷هزار و ۳۰۰میلیارد تومان تسهیلات گرفت

در هفت ماهه اول امسال مجموعا ۴۴۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخش‌های کشاورزی، ‌صنعت-معدن، مسکن-ساختمان،‌ بازرگانی، خدمات و بخش‌های متفرقه پرداخت شده که ۵۳.۸ درصد معادل ۲۴۱ هزار میلیارد از این مبلغ صرف تامین سرمایه در گردش در بخش‌های مختلف شده است که بیشترین سهم از این تسهیلات را نیز به خود اختصاص داده است.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از اقتصاد آنلاین،‌ طبق جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت،‌معدن و تجارت (صمت) بخش صنعت-معدن در این مدت ۱۳۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از بانک‌ها و موسسات اعتباری دریافت کردند که  ۷۲.۴ درصد معادل ۹۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از آن به تامین سرمایه در گردش تخصیص داده شده است.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

بخش بازرگانی نیز در هفت ماهه اول امسال ۸۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده که ۳۸.۶ درصد از آن صرف تامین سرمایه در گردش شده است.
در بخش کشاورزی و خدمات نیز در این مدت به ترتیب ۲۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان و ۷۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به تامین سرمایه در گردش تخصیص داده شده است که به ترتیب ۶۱.۶ و ۴۹.۷ درصد از تسهیلات داده شده به این بخش‌ها را شامل می‌شود.


در بخش مسکن نیز هشت هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات بانکی به تامین سرمایه در گردش تخصیص داده شده که این مبلغ معادل ۲۵.۴ درصد از کل تسهیلات ۳۳ هزار میلیارد تومانی است که به این بخش پرداخت شده است.
در این میان سهم "خرید کالای شخصی"، "ایجاد" و "توسعه" از کل تسهیلات پرداخت شده به بخش‌های مختلف به ترتیب ۱۲.۶، ۱۱ و ۱۰.۲ درصد است.
 

همچنین بخش "تعمیر" که ۲.۹ از تسهیلات بانکی را دریافت کرده، کمترین سهم از این تسهیلات را به خود اختصاص داده است.
 در سال‌های اخیر بارها اعلام شده که کمبود سرمایه در گردش یکی از مهم‌ترین مشکلات واحدهای تولیدی است.

منبع خبر: اقتصاد آنلاین
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics