تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

معاون توسعه و مدیریت منابع دیوان عدالت اداری مطرح کرد ثبت ۴۰ هزار شکایت در دیوان عدالت اداری طی ٨ ماهه ابتدایی

فضل زرندی گفت: ۴٠هزار شکایت در سال جاری در دیوان عدالت اداری تبت شده است.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری مهر، نشست تخصصی «نظارت قضایی دیوان عدالت اداری بر مراجع اختصاصی اداری» امروز با حضور رضا فضل زرندی معاون قضایی در امور توسعه و مدیریت منابع دیوان عدالت اداری و دیگر کارشناسان این عرصه در پژوهشگاه قوه قضاییه برگزار شد.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

رضا فضل زرندی معاون قضایی در امور توسعه و مدیریت منابع دیوان عدالت اداری در ابتدای این نشست با بیان اینکه در ٨ ماهه ابتدایی امسال ۴٠ هزار شکایت به دیوان عدالت اداری وارد شده است، گفت: این تعداد شکایت که ٧٨ مرجع را در بر می‌گیرد ٣٧ درصد از کل پرونده‌های امسال را تشکیل می‌دهد که قابل تعمیم به سال‌های گذشته نیز است.

 

فضل زرندی در ادامه با اشاره به اینکه از این تعداد، ٢۵ درصد شکایات موجه تشخیص و رای ورود به شکایت داده است خاطرنشان کرد: بیشترین شکایت‌ها مربوط به رای هیات تشخیص اختلاف در حدود ٣٨ درصد شکایت‌ها، ماده ١٠٠قانون شهرداری‌ها ٢٣درصد، اعتراض به هیات تشخیص مطالبات اجتماعی و تخلفات اداری کارکنان است.

 

معاون قضایی در امور توسعه و مدیریت منابع دیوان عدالت اداری در ادامه گفت: با توجه به اینکه رسیدگی به اعتراض‌ها در دیوان عدالت اداری مطرح می‌شود و گا‌ها تعارض در شعبه‌های دیوان می‌تواند وجود داشته باشد این موارد در هیات عمومی مرتفع می‌شود.

فضل زرندی با بیان اینکه وضعیت قانونگذاری در کشورمان دچار مشکلات اساسی است، تاکید کرد: وقتی موضوعی را بررسی می‌کنیم با قانون‌های گوناگون مواجه می‌شویم، اگرچه وظیفه داریم که قانون‌هایی که دچار مشکل هستند را اصلاح کنیم.

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics