تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

حق بیمه عمر سال ۲۰۱۸ کره جنوبی به ۱۰۴ میلیارد دلار رسید

رشد بازار بیمه‌ای کره جنوبی از دیگر کشورهای توسعه یافته در سال‌های اخیر بیشتر بوده که این امر به لطف افزایش تمرکز نظارتی اتفاق افتاده است.

به گزارش لحظه نگر مالی حسمان به نقل از خبرگزاری چابک انلاین، با این حال، کند شدن رشد اقتصادی و پایین بودن نرخ بهره پایدار احتمالاً روی رشد بخش بیمه ای کره جنوبی  در سال های آینده تأثیر خواهد گذاشت. ازطرف دیگر، جمعیتی که به سرعت در حال پیر شدن است، فشار قابل توجهی به سیستم رفاهی وارد می کند و تهدیدی جدی برای بیمه گران به شمار می رود. بیمه گران کره جنوبی با شرایط دشوار بازار روبرو هستند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

از تنش های تجاری و اقتصاد راکد گرفته تا مقررات جدیدی که در راه اند و تهدید ایجاد اختلال در فناوری. درنتیجه، بیمه گران باید انتخاب های استراتژیکی در رابطه با بازارها، مشتریان، محصولات و کانال ها انجام دهند. همچنین برای ایجاد تغییر در مدل های شغلی و عملیاتی خودآماده باشند. آنها همچنین باید سرمایه گذاری درتحولات دیجیتالی را بهبود ببخشند.

 

تقریباً همه بیمه گران علاقه مند به اتخاذ فناوری های جدید به عنوان مثال، بلاک چین blockchain و هوش مصنوعی) و ایجاد خدمات جدید از طریق همکاری با اینشورتک InsurTechs) ) هستند.  با این حال، بیشتر ابتکارات در مراحل اولیه یا آزمایشی باقی مانده است. با توجه به احتمال افزایش رقابت از سوی بیمه گران و بانک های اینترنتی، گسترش این تلاش ها بسیار مهم است.

 

مجموعه ای از رسوایی های حسابداری در کره جنوبی منجر به اصلاحات حسابرسی شدید و محوری از سوی دولت این کشور شده  است. برای سه سال آینده ، تقریباً 660 شرکت مشمول تعیین حسابرسی اجباری هستند که بیشترین تأثیر آن بر بیمه های عمر و غیر عمر  است. حق بیمه عمر در سال 2018 در این کشور بالغ بر 104 میلیارد دلار و با نفوذ 7.4 درصدی در بازار بوده است. تجارت بیمه عمر داخلی بسیار متمرکز است و بیمه گر برتر این حوزه دارای 23  درصد از  سهم بازار است.

 

حق بیمه غیر عمر در سال 2018 با 66.7 میلیارد دلار، با 4.7 درصد ضریب نفوذ در بازار بوده است. تجارت بیمه غیر عمر داخلی بسیار متمرکز است و بیمه گر برتر این حوزه دارای 24 درصدسهم بازار است. بیمه های عمر در همین حال که متحمل مشکلات رقابتی و نظارتی می شوند، به دنبال تنظیم سبد محصولات بیمه ای و استراتژی برای رشد خود هستند. فروش بیمه نامه های پس انداز به طور سنتی نیمی از کل حجم فروش جدید را تشکیل داده اند. با این وجود، بیمه گران عمر، بهتر است تمرکز خود را به سمت محصولات محافظتی ببرند. به عنوان مثال، محصولات جدید دندانپزشکی و بیمه نامه های درمانی ارزان تر.
 

اما  بیمه گران کره جنوبی باچه الزاماتی در آینده مواجه می شوند؟

انطباق با تغییرات: به منظور تمرکز کوتاه مدت بر تحقق برنامه های استراتژیک وتحقق اهداف مالی و عملیاتی است. در درازمدت، بیمه گران باید در جهت تحول گسترده تر، عمدتاً از طریق دیجیتالی کردن فرآیندهای اصلی تلاش کنند تا موقعیت های متعددی برای موفقیت در آینده داشته باشند. بهبود شفافیت: خریداران محصولات بیمه ای، خواستار پیشرفت های اساسی در شفافیت حسابداری هستند. بیمه گران باید اقدامات لازم را برای برآورده کردن مشخصات اصلاح شده در حسابرسی مبنی بر کنترل داخلی بر گزارشگری مالی (ICFF) و توانمندسازی کمیته های حسابرسی انجام دهند.

 

 پذیرش استانداردهای بین المللی گزارش های مالی مربوط به بیمه (IFRS 17): بیمه گران سطح بالا با به روز کردن زیرساخت های گزارشگری مالی، زیرساخت های آماری و ریسک خود به دنبال اجرای IFRS 17 هستند. برای مقابله با مقررات جدید، بیمه گران باید از استعداد و منابع جدید متمرکز بر مدیریت مشاغل، تحول در معرض خطر و صلاحیت های K-ICS (استاندارد سرمایه بیمه کره) استفاده کنند.

 

منبع خبر: چابک انلاین
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics