تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تسهیلات گمرک برای حمایت از صادرات به کشورهای اتحادیه اوراسیا

مدیرکل دفتر همکاری‌های بین الملل گمرک جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تسهیلات گمرک برای توسعه صادرات به کشورهای اوراسیا گفت: درحال حاضر تبادلات الکترونیکی گمرکی با این کشورها داریم.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری مهر، حسن کاخکی پیش ازظهر شنبه در همایش آشنایی با فرصت‌های توسعه اقتصادی بااتحادیه اوراسیا در ساری اظهار داشت: در قانون فصل‌های مختلفی همانند همکاری‌های گمرکی در اتحادیه اوراسیا وجود دارد و این اتحادیه پتاسیل های خوبی برای تجارت دارد و بیش از ۹۳ میلیون نفر جمعیت فعال دارد.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی افزود: برخی کشورها مانند هند و سنگاپور در این اتحادیه عضویت دارند و این اتحادیه در تولید برق و گاز رتبه‌های برتر را دارد و فرصت‌های سرمایه گذاری رقابت پذیری کالاها را فراهم کند.
وی به فرصت‌های سیاسی و اقتصادی اوراسیا اشاره کرد و گفت: دستگاه‌ها دو وظیفه اساسی مانند کدگذاری تعرفه و ارزش کالا دارند و اکنون ما تعرفه هشت رقمی و اوراسیا تعرفه ۱۰ رقمی را اعمال می‌کند.


کاخکی به پروتکل با اتحادیه اوراسیا برای ارتباطات الکترونیکی و فنی اشاره کرد و گفت: همچنین در ارزش گذاری کالاها قرار شد بازنگری در این بخش صورت گرد.
وی به تسهیلات گمرک جمهوری اسلامی برای به صادرکنندگان کالا به کشورهای اتحادیه اوراسیا اشاره کرد گفت: قرار شد تسهیلاتی را گمرک نظیر استفاده از مجوزهای سازمان‌های همجوار ارائه دهد و در سال قبل نیز نشستی به اتحادیه اوراسیا برای تبادل الکترونیکی داشتیم.


کاخکی یادآور شد: دستورالعمل اجرای نحوه موافقتنامه را به واحدها ابلاغ کردیم و با تمام کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا قبل از الحاق موافقتنامه تبادلات الکترونیکی در امور گمرکی داشتیم و این سبب می‌شود که به صورت مستقیم با کشورها مکاتبه کنیم.
مدیرکل دفتر همکاری‌های بین الملل گمرک جمهوری اسلامی یادآور شد: تمام استعلام‌های سالانه و مکاتبات گمرکی با کشورها به صورت مستقیم انجام می‌شود.


وی زیرسامانه اختصاصی برای ذی نفعان اوراسیا، موافقت با حمل یکسره، هماهنگی برای نمونه برداری کالا و پذیرش اسناد، ترخیص درصدی اقلام سالانه، موافقت با ترخیص نسیه از دیگر اقدامات برای حمایت از صادرات اوراسیا است.
 


کاخکی یادآور شد: پس از الحاق به اوراسیا، مجموع صادرات ما به اوراسیا بیش از ۱۸۵ میلیون دلار بوده که ۴۲ میلیون دلار کالا شامل ۲۲ درصد مشمول صادرات تعرفه ترجیحی شده است.
وی واردات از اوراسیا را بیش از ۲۸۳ میلیون دلار دارد که ۸۶ درصد واردات مشمول تعرفه ترجیحی شده است و باید بیشتر نسبت به صادرات اقدام کنیم.

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics