تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

کولرگازی اینورتردار بخریم یا معمولی

گزینه‌ی خیلی مهم برای خرید کولرگازی اینورتر بودن است. اینورتربودن قابلیتی است که به‌واسطه‌ی یک برد الکترونیکی به کمپروسور اضافه می‌شود و در تمام کمپرسورها می‌توان از اینورتر بهره برد؛ و اما قبل از هر چیزی به معرفی اینورتر بپردازیم؟

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری ایسنا، بنابر اعلام سلام بابا، اینورتر چیست؟ اینوِرتِر یا مبدل جریان مستقیم به متناوب (به انگلیسی: Inverter) به دستگاهی گفته می‌شود که جریان مستقیم را به جریان متناوب تبدیل می‌کند. فرکانس، ولتاژ و توان تولیدی اینورتر می‌توانند به مقادیر دلخواه تنظیم شوند. به‌نوعی از کنترل‌کننده‌های دور (سرعت) و راه‌انداز موتور که با تغییر فرکانس و ولتاژ اعمال‌شده به الکتروموتور آن را راه‌اندازی می‌کنند نیز اینورتر یا VFD گفته می‌شود (Variable Frequency Drive).

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

اینورترها قطعات متحرک ندارند و در طیف گسترده‌ای از کاربردها استفاده می‌شوند. مثلاً از اینورترها برای تأمین جریان AC از منابع DC مانند پانل‌های خورشیدی یا باتری استفاده می‌شود. بدون اینورترها، تحقق خودروهای برقی (Electric Cars) امروزی غیرممکن می‌بود.

 

کاهش انرژی مصرفی و لذا کاهش هزینه برق، کاهش جریان راه‌اندازی و در نتیجه طولانی شدن عمر موتور، امکان تغییر سرعت موتور، امکان تغییر جهت چرخش موتور، حفاظت در برابر اضافه‌بار، امکان کار موتور در شرایطی که ولتاژ ورودی متغیر است، امکان کنترل از راه دور، ایجاد سرعت بیشتر از سرعت نامی موتور و برنامه‌ریزی کردن حرکت از ویژگی‌های استفاده از اینورتر هستند. اینورتر به‌صورت هوشمند میزان بار موتور را تشخیص داده و متناسب با آن به موتور جریان می‌دهد و این جریان در بسیاری از مواقع از جریان نامی موتور کمتر است.

 

در کولرهای غیر اینورتر زمانی که دمای محیط به حد دلخواهی که به دستگاه داده‌ایم برسد، کمپرسور خاموش می‌شود. باگذشت زمان و هنگامی‌که دمای محیط زیاد شد، کمپرسور دوباره شروع به کار می‌کند. در این کولرها تنها دو حالت برای کمپرسور و موتور وجود دارد: یا روشن است یا خاموش؛ اما کمپرسورهایی که به سیستم اینورتر مجهز هستند، در هنگام رسیدن به دمای مطلوب کمپرسور را خاموش نمی‌کنند و تنها دور موتور را کاهش می‌دهند؛ به همین دلیل به موتورهای با دور متغیر معروف هستند.

 

تفاوت کولر گازی معمولی با اینورتر

قیمت : اولین و مهم‌ترین تفاوت آن‌ها در قیمت کولرگازی است که نوع اینورتر گران‌تر از معمولی است.انرژی مصرفی: در نوع اینورتر چون دیگر نیازی به خاموش و روشن کردن کمپرسور به‌منظور حفظ تعادل دمای محیط نیست مصرف انرژی کولرگازی اینورتر کمتر از نوع معمولی است. درنتیجه باعث کمتر مصرف شدن برق می‌شود. در اینجا می‌توان گفت اگرچه قیمت اینورتر  نسبت به معمولی بیشتر است اما این ما به تفاوت با مصرف انرژی کمتری که دارد جبران می‌شود.

 

بازسازی‌ و تعمیرات: کولرگازی‌های اینورتر چون دارای‌ سیستم پیچیده‌تری هستند موقع سرویس و تعمیر کولرگازی هزینه زیادتری را نسبت به معمولی در بر خواهد داشت و حتماً باید توسط تعمیرکار کولرگازی تعمیر و سرویس شود.سرعت سردسازی : یکی دیگر از این تفاوت‌ها در سرعت تولید هوای سرد است که در نوع اینورتر بیشتر از نوع معمولی است.

 

صدای کمتر : به دلیل اینکه کمپرسور کولرگازی اینورتر به‌صورت مستمر خاموش و روشن نمی‌شود علاوه بر مصرف برق کمتر صدایی کمتر از این کولر گاز به گوش می‌رسید زیاد استارت شدن هر باره کولرگازی‌های معمولی صدایی به دنبال خواهد داشت.

 

 

ما کجا بخریم اصل باشد: و سرمان کلاه نرود؟

خرید کولرگازی همیشه دارای ریسک بالایی بوده متأسفانه به دلیل عدم اطلاعات درست در مورد این کالا و ساخت محصولات تقلبی و بدون کیفیت در بازار و مشخص نبودن از روی ظاهر دستگاه فروشگاه‌های زیادی در سطح کشور مشغول به عرضه کالا غیر اصل هستند باید حواسمان را کامل جمع کنیم. خرید از فروشگاه‌های معتبر اینترنتی که دارای ضمانت اصالت کالا و همچنین نماد اعتماد الکترونیکی و سابقه‌ی چندساله در عرضه لوازم‌خانگی دارند. خرید از مغازه‌ها و فروشگاه‌های بزرگ سطح کشور. دو موردی است که می‌توانید شما با خیال نسبتاً راحت‌تری اقدام به خرید کنید.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics