تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

اشتباه عجیب رسانه‌های دنیا: قیمت بیت کوین در ایران 24,000 دلار است!

برخی از رسانه‌های بزرگ بیت کوین و بلاک چین در دنیا به اشتباه اعلام کردند که به دلیل تنش ایران و آمریکا هر واحد بیت کوین در ایران با قیمت ۲۴,۰۰۰ دلار به فروش می‌رسد. علت این اشتباه، شکاف بین قیمت رسمی دلار در بانک مرکزی و قیمت آزاد آن است.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از ارز دیجیتال ،پس از ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده ارشد سپاه پاسداران که روز گذشته، ۱۳ دی اتفاق افتاد، تنش‌های بین ایران و آمریکا شدت گرفت و به دلیل موج نگرانی از آینده جهان قیمت نفت، طلا و حتی بیت کوین افزایش یافت. قیمت بیت کوین از روز گذشته تاکنون حدود ۴ درصد افزایش یافته است و در محدوده‌ی ۷,۳۵۰ دلار معامله می‌شود.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

پس از آن بود که برخی از رسانه‌های بزرگ بیت کوین در دنیا از جمله Cointelegraph، در اشتباهی عجیب اعلام کردند که قیمت بیت کوین در ایران به ۲۴,۰۰۰ دلار رسیده است.
منشا این اشتباه تفاوت قیمت رسمی دلار در بانک مرکزی و نرخ آزاد آن است. به عبارت دیگر رسانه‌های مذکور قیمت دلار در ایران را به ازای هر واحد ۴۲,۰۰۰ ریال (۴,۲۰۰ تومان) در نظر گرفته‌اند، در حالی که قیمت واقعی دلار در ایران حدود ۱۳۰,۰۰۰ ریال (۱۳,۰۰۰ تومان) است.


یکی از تحلیل‌گران مشهور بلاک چین، رایان سلکیس (Ryan Selkis)، روز گذشته با مشاهده قیمت بیت کوین در سایت لوکال بیتکوینز که هر واحد از آن با قیمت حدود ۱ میلیارد ریال (۱۰۰ میلیون تومان) فروخته می‌شد، به اشتباه اعلام کرد که به دلیل تنش‌های میان آمریکا و ایران بیت کوین در ایران به قیمت ۲۴,۰۰۰ دلار فروخته می‌شود.
سوال اصلی در گاف رسانه‌های بزرگ بیت کوین این است که چرا آن‌ها اصل آربیتراژ را در نظر نگرفته‌اند.
 


بازار بیت کوین کاملاً جهانی و بین‌المللی است و این یعنی اگر در بقیه‌ی نقاط جهان قیمت بیت کوین مثلا ۷,۳۰۰ دلار باشد، دلیلی ندارد که کسی آن را با قیمت ۲۴,۰۰۰ دلار بخرد، چون خیلی راحت می‌توان آن را از یک معامله‌گر خارجی خریداری کرد.
همچنین طبق اصل آربیتراژ اگر در نقطه‌ای قیمت یک کالا افزایش یابد، فروشندگان به آنجا هجوم می‌برند و نرخ معاملاتی دوباره به تعادل می‌رسد.

منبع خبر: ارز دیجیتال
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics