تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

زیرساخت های چابهار متناسب با نقش موثر آن در توسعه ملی فراهم شود

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به ظرفیت های کم نظیر بندر چابهار گفت: در گذشته توجه به چابهار متفاوت با اکنون بوده، اما امروز نگرش مبتنی بر خرد جمعی به نقش چابهار در توسعه ملی و فراملی است، بنابراین زیرساخت های مورد نیاز این بندر استراتژیک بایستی متناسب با این نقش فراهم شود.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری ایسنا ، احمدعلی موهبتی در نشست با رئیس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، بیان داشت: معافیت چابهار از تحریم های ظالمانه غرب نیز در این شرایط بسیار مهم و مغتنم و از دیگر مزیت های این منطقه می باشد.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با تاکید بر ضرورت جامع نگری و نقش چابهار در سیاست ها و رویکرد توسعه پایدار ملی گفت: الحاق دو بندر شهید بهشتی و شهید کلانتری بدون افزایش محدوده منطقه آزاد چابهار، کارساز نیست زیرا برای صنایع و سرمایه های بزرگ پیش بینی شده در منطقه آزاد، از جمله فولاد، پتروشیمی، فرودگاه بین المللی چابهار،صنایع شیلاتی و حمل و نقل، احداث بندر جدید در داخل منطقه، طرح بزرگ آب شیرین کن و انتقال آب و تعاملات بین المللی مبتنی بر ظرفیت های منطقه نیاز به زمین کافی است.


استاندار با توجه به سرمایه گذاری های بنادر رقیب در منطقه، تاکید کرد: بدون تصویب طرح پیشنهادی، منطقه آزاد چابهار توان رقابت با این بنادر را نخواهد داشت.
موهبتی ادامه داد: انتفاع مردم از سرمایه گذاری ها و برنامه های توسعه ای دولت در منطقه ضرورت دارد.
وی افزود: بدون الحاق شهر چابهار به محدوده منطقه آزاد، علاوه بر محرومیت مردم از مواهب ومزیت های منطقه آزاد، منطقه نیز از حیث دسترسی ها و ارتباطات با مشکل مواجه می شود.


موهبتی با بر شمردن مزیت های توسعه محدوده منطقه آزاد و لزوم تسریع در تصویب طرح پیشنهادی با توجه به بازدید جداگانه ریاست مجلس شورای اسلامی و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس و همچنین تایید طرح پیشنهادی و موافقت با آن، گفت: الحاق بنادر شهید بهشتی و کلانتری با افزایش مساحت منطقه آزاد چابهار قابل توجیه است و بدون آن، تبعات اجتماعی خواهد داشت.


استاندار سیستان و بلوچستان در ابتدای سخنانش با تسلیت و گرامیداشت شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام، سپهبد حاج قاسم سلیمانی، وجود چنین سردارانی را نشان افتخاری برای ملت و کشور دانست.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با تاکید بر موقعیت ویژه و مزیت های چابهار برای کشور، گفت: باید موقعیتی ایجاد کنیم که سرمایه گذاران به منطقه علاقمند و از سرمایه گذاری در ان استقبال کنند.
 


الیاس حضرتی گفت: با تایید کمیسیون، مقرر شد، محدوده پیشنهادی برای افرایش محدوده منطقه آزاد چابهار در لایحه دولت جهت تصویب به رای نمایندگان گذاشته شود.
گفتنی است در این نشست علاوه بر اعضاء کمیسیون؛ کردی مدیرعامل منطقه آزاد چابهار، نماینده دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور و نماینده مرکز پژوهش های مجلس نیزحضور داشتند.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics