تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

۳۷.۲ میلیارد ریال اعتبار برای خرید میوه شب عید چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری چهارمحال و بختیاری از اختصاص اعتبار و ابلاغ ۳۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای خرید و ذخیره‌سازی میوه شب عید این استان خبر داد.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری ایرنا ،الله‌کرم نصیری روز چهارشنبه در کارگروه تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: سازمان تعاون روستایی استان مکلف است از این میزان تسهیلات تامین اعتبار شده ۱۸ میلیارد ریال بابت خرید میوه پرتقال و ۱۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال مابقی را برای تامین و ذخیره‌سازی میوه سیب اختصاص دهد.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی،از کسب رتبه نخست سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان در رسیدگی به شکایات مردمی از طریق سامانه  ۱۲۴ در سطح کشور ابراز رضایت و تصریح کرد: طبق بررسی کارشناسان اقتصادی کشور و استان، قیمت دام و طیور تولیدی در یک ماهه گذشته نسبت به شاخص‌های کشوری کاهش چشمگیر داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری چهارمحال و بختیاری افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده در حال حاضر قیمت گوشت مرغ در این استان پایین‌تر از نرخ مصوب تعیین شده دولتی عرضه می‌شود.


وی، نبود محدودیت در عرضه کالای شکر و برنج وارداتی دانه بلند در استان را یادآور شد و تصریح کرد: با ذخیره‌سازی مناسب این ۲ کالای اساسی و پر مصرف در استان، امسال تا پایان سال هیچ کمبودی در توزیع برنج، گوشت منجمد و شکر وجود ندارد.
نصیری، نظارت همگانی بر بازار را مهم ارزیابی کرد و گفت: گروه‌های نظارت بر بازار این استان در ماه‌های پایانی سال، نظارت‌های خود را تشدید خواهند کرد.


وی تاکید کرد: مسوولان دستگاه‌های اجرایی عضو این ستاد موظفند تا با افزایش گروه‌های بازرسی از هرگونه افزایش قیمت کالاهای اساسی، ناوگان حمل و نقل مسافربری و اصناف جلوگیری کنند.
به گفته وی، گشت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت در طول سال فعال است و در بررسی‌های انجام شده مشخص شد در ذخیره و انبار کالاهای اساسی مشکلی وجود ندارد و قیمت ارزاق عمومی نیز به صورت کامل کنترل می‌شود.


رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه از ذخیره‌سازی ۱۵۰ هزار تن نهاده دامی با قیمت دولتی در سطح استان تا پایان سال‌جاری خبر داد و گفت: این استان با کمبود انبار و سیلوی استاندارد برای ذخیره‌سازی این حجم نهاده دامی در استان مواجه است.
ذبیح‌الله غریب تصریح کرد: با بررسی انجام شده ، این استان نیاز به ۷۵ انبار دو هزار تنی مناسب و استاندارد دارد که این مساله نیاز به همکاری بخش خصوصی و دیگر دستگاه‌های اجرایی مرتبط است.


 دایر کردن نمایشگاه توزیع کالاهای ضروری مردم در روزهای پایان سال از ۱۷ تا ۲۳ اسفندماه، ایجاد و توسعه میادین تره‌بار در مرکز شهر شهرکرد به منظور تعادل بخشی به قیمت میوه و کوتاه کردن دست واسطه و تشدید نظارت بر قیمت مایحتاج مردم در فرایند عرضه و تقاضا از عمده مصوبات چهاردهین کارگروه تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری بود.   


تامین و ذخیره‌سازی بیش از یکهرار و ۲۰۰ تن میوه روزهای پایان سال شامل ۸۰۰ تن پرتقال و ۴۰۰ تن محصول سیب درختی با اولویت خرید سیب محصول داخل استان با مباشرت سازمات تعاون روستاییبا توجه به تامین اعتبار انجام شده  از مصوبات اصلی کارگروه تنظیم بازار استان  بود.
۱۶۶ اتحادیه، ۹ اتاق اصناف و بیش از ۳۳هزار واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری فعال است.

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics