تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

اختصاص ۱۵۰هزار میلیارد ریال منابع بانکی برای نوسازی صنعتی

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال 46هزار میلیارد ریال منابع برای حمایت از واحدهای تولیدی صادرات گرا در نظر گرفته شده که 23 هزار میلیارد ریال آن متعلق صندوق توسعه ملی و مابقی متعلق به بانک های همکار است که با نرخ 13.5 درصد در اختیار واحدها قرار می گیرد.

«محمد شریعتمداری» در آیین گشایش دومین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو2017) در شهر آفتاب تهران افزود: از آغاز امسال از محل این منابع پنج هزار و 800میلیارد ریال در اختیار این واحدها قرار گرفت.


 به گفته وی، پارسال سود این تسهیلات با 2نرخ ۱۱ و ۱۶ درصد ارایه شد که امسال با نرخ متوسط ۱۳.۵ درصد به تصویب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی رسید و در اختیار واحدهای تولیدی صادرات گرا قرار می گیرد.


شریعتمداری افزود: 2 هزار و 200 میلیارد ریال منابع در بودجه سال ۱۳۹۷ برای پرداخت مابه التفاوت تسهیلات اعطایی یا یارانه سود تسهیلات اعطایی به فعالیت های تولیدی صادرات گرا در نظر گرفته شده است.


وی تاکید کرد برای ادامه رشد صنعت باید از صادرکنندگان و برگزاری این گونه نمایشگاه ها حمایت شود و ادامه داد: ایجاد شرکت های صادراتی منطقه ای و موضوعی باید در دستور کار قرار بگیرد.


این مسوول گفت: بسیاری از شرکت های صادراتی دنیا که نام مشهور تجاری دارند، مسوولیت انتقال محصولات تولیدی کشور خود را به سایر نقاط دنیا بر عهده دارند اما ما متاسفانه فاقد شرکت های صادراتی منطقه ای و موضوعی هستیم.


 150 هزار میلیارد ریال منابع بانکی برای نوسازی صنعتی
وزیر صنعت، معدن و تجارت نوسازی صنعتی برای صادرات گرایی را از مهمترین برنامه های دولت دوازدهم اعلام کرد و گفت: امسال 150 هزار میلیارد ریال منابع برای تحقق این هدف از طریق سیستم بانکی با نرخ ترجیحی در نظر گرفته شده است که در اختیار واحدهای تولیدی قرار می گیرد.


به گفته وی، سازمان گسترش و نوسازی صنایع و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی برای کمک به نوسازی صنعتی واحدهای تولیدی ماموریت دارند و در بسته حمایتی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی نیز سیاست نوسازی صنعتی کشور در نظر گرفته شده است‌.


شریعتمداری یادآوری کرد: حجم تجارت خارجی جمهوری اسلامی ایران هر روز روبه افزایش است و گزارش های گمرک جمهوری اسلامی ایران در ماه هفتم امسال، ۶ درصد رشد تجارت ایران را نشان می دهد.


وی ابراز امیدواری کرد تا پایان امسال به ۱۵ درصد رشد در مجموعه صادرات غیرنفتی کشور برسیم.


 برنامه حمایتی از برگزاری و شرکت در نمایشگاه های بین المللی
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در ۲۰ نقطه کشور مراکز بزرگ نمایشگاهی به مساحت چند صد هکتاری برای عرضه فعالیت‌های تجاری اقتصادی ایران وجود دارد و سالیانه نزدیک به ۳۲۰ برنامه نمایشگاهی برگزار می شود و در بیش از ۶۰ نقطه از جهان نمایشگاه های تخصصی جمهوری اسلامی ایران به اجرا در می آید.


به گفته وی، سیاست دولت حمایت از گسترش مراکز نمایشگاهی و برگزاری رویدادهای اقتصادی برای افزایش مبادلات تجاری است؛ زیرا مذاکرات چهره به چهره باعث نزدیک شدن کشورها به همدیگر می‌شود و کشورهای دنیا برای ایجاد زمینه‌های مختلف همکاری با وجود امکانات به روز به حضور در نمایشگاه‌ها علاقه مندند.


دومین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو2017) عصر سه شنبه در شهر آفتاب تهران گشایش یافت و تا دوازدهم آبان پذیرای بازدیدکنندگان است.


600 بازرگان بین المللی از 43 کشور و بیش از 500 بنگاه اقتصادی فعال و صادرکننده برتر کشور در قالب 12 گروه کالایی در این نمایشگاه حضور دارند.

 

 

منبع خبر: اقتصاد آنلاین
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics