تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بانک مسکن استان مرکزی ۱۰۹۰ میلیارد ریال معوقه دارد/پرداخت ۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات طی ۹ ماه

مدیر شعب بانک مسکن استان مرکزی گفت: از ابتدای سال ۹۸ تا پایان آذرماه ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک در استان پرداخت شده است.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری ایسنا احمد علی جعفری در نشستی با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه بانک مسکن بانک تخصصی و توسعه ای است که عمده فعالیت خود را به بخش مسکن و ساختمان و اجرای سیاست های کلان دولت معطوف کرده است، بیان کرد: ۹۰ درصد تسهیلات بانک مسکن در بخش مسکن است. منابع این بانک از آغاز تاسیس تاکنون در شبکه بانکی استان بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد ریال بوده است، اما تسهیلات پرداخت شده تاکنون برابر با ۲۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده و در واقع دوبرابر منابع جذب شده تسهیلات پرداخت شده است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با اشاره به اینکه بانک مسکن ۲۰۰ درصد منابع خود را در قالب تسهیلات پرداخت کرده است، افزود: در پروژه مسکن مهر استان مرکزی ۵۰ هزار و ۵۰۰ واحد با ۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال منابع احداث شده است. این پروژه تاکنون ۹۵ درصد پیشرفت داشته و تنها هزار واحد باقی مانده است.
 

جعفری با اشاره به تصمیمات جدید بانک مسکن در راستای افزایش اثربخش تسهیلات بخش مسکن نسبت به ارزش واحدهای مسکنونی و تسهیل در شرایط خانه دار شدن مردم بیان کرد: در این راستا تسهیلات از محل اوراق گواهی حق تقدم نسبت به گذشته افزایش یافته است به طوری که این تسهیلات برای زوجین در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.
 

وی طول مدت بازپرداخت این تسهیلات را ۱۲ ساله با اقساط ماهانه ۳ میلیون و هفتصد هزار تومان برای اراک و ساوه عنوان کرد و افزود: این تسهیلات برای شهرهای دیگر استان از ۸۰ میلیون تومان به ۱۶۰ میلیون تومان افزایش یافت که میزان اقساط آن برای ۱۲ سال سه میلیون تومان است.
 

مدیر شعب بانک مسکن استان مرکزی این تسهیلات برای مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر در حالت انفرادی را در سال گذشته ۷۰ میلیون تومان عنوان کرد که در سیاست‌های جدید بانک مسکن به ۱۲۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۱۲ساله و اقساط ماهانه ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسیده و در سایر شهرها از ۶۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان با اقساط ماهانه ۲ میلیون تومان افزایش یافته است.
 

وی با تاکید بر اینکه برای دریافت این تسهیلات الزامی به داشتن یا نداشتن سابقه مالکیت برای متقاضیان نیست، نرخ سود این تسهیلات بدون سپرده را ۱۷.۵ درصد بیان کرد و گفت: این تسهیلات ویژه ساختمان‌های با حداکثر قدمت ۲۵ سال است، البته برای واحدهای ۲۵ تا ۳۰ سال نیز امکان دریافت این تسهیلات وجود دارد، مشروط بر اینکه از سقف تسهیلات ویژه زوجین ۴۰ میلیون تومان و از سقف تسهیلات انفرادی ۲۰ میلیون تومان(در اراک و ساوه) کسر می‌شود.
 


جعفری با اشاره به حساب صندوق پس انداز مسکن جوانان، سقف این تسهیلات را برای زوجین پس از ۵ سال ۱۶۸ میلیون تومان، پس از ۱۰ سال ۲۶۸ میلیون تومان و پس از ۱۵ سال ۳۶۸ میلیون تومان دانست که دارندگان این حساب می توانند پس از گذشت بازه‌های زمانی مذکور این تسهیلات را با نرخ سود ۹ درصد و بازپرداخت طی ۲۰ سال دریافت کنند. این تسهیلات در قالب انفرادی پس از ۵، ۱۰ و ۱۵ سال به ترتیب ۸۴ میلیون تومان، ۱۳۴ میلیون تومان و ۱۸۴ میلیون تومان خواهد بود.
 

وی با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۸ تا پایان آذرماه ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب ۹ هزار و ۹۰۰ فقره تسهیلات توسط بانک مسکن در استان مرکزی پرداخت شده است، اظهار کرد: بانک مسکن محصولی به نام سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه مدت عادی ۱ و ۲ را در نظر گرفته است که براساس آن مشتریانی که این حساب را افتتاح کنند نسبت به مبلغ سپرده بانکی خود ۲ درصد سود دریافت می کنند و بلافاصله مشتری می تواند بدون ضامن(سپرده وثیقه و ضامن به شمار می رود) تا ۸۵ درصد سپرده را با نرخ سود یک درصد وام بگیرند.
 

مدیر شعب بانک مسکن در استان مرکزی به پرداخت تسهیلات به سازندگان حرفه ای مسکن اشاره کرد و گفت: طی سیاست های جدید بانک سهم این تسهیلات به شدت افزایش یافته و تصمیم بر این است که تسهیلات انفرادی و غیر حرفه ای کاهش یافته و به سمت سازندگان حرفه ای سوق یابد.
 

وی افزود: تسهیلات حرفه‌ای در حوزه ساخت در مراکز استان‌ها ۶۰ میلیون تومان، سایر شهرها ۵۰ میلیون تومان و در مناطق و شهرهای کمتر توسعه یافته ۴۰ میلیون تومان است، اما تسهیلات به سازندگان حرفه ای در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر برای هر واحد به ۱۳۰ میلیون تومان می‌رسد.
 

جعفری اضافه کرد: تسهیلات ساخت برای سازندگان حرفه‌ای با تکنولوژی جدید برای هر واحد در مراکز استان‌ها ۱۶۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۱۳۰ میلیون تومان است، همچنین در حوزه تعاونی سازی برای هر واحد در مراکز استان‌ها ۵۰ میلیون تومان، در صورت داشتن صلاحیت حرفه‌ای توسط سازنده ۷۰ میلیون تومان و در استفاده از تکنولوژی نوین ۹۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود.
 

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات بازآفرینی شهری و ساخت در بافت فرسوده بیان کرد: در این راستا در مراکز استان‌ها ۴۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود که در کنار آن برای ساخت به صورت انفرادی ۲۰ میلیون تومان دیگر بدون سپرده، برای ساخت با داشتن صلاحیت حرفه‌ای ۴۰ میلیون تومان و برای ساخت با تکنولوژی جدید ۶۰ میلیون تومان پرداخت می شود.
 

مدیر شعب بانک مسکن در استان مرکزی بیان کرد: در سال جاری تا پایان آذرماه ۴۸۹ فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ ۱۵ میلیارد تومان و ۸۵۱ فقره تسهیلات اشتغالزایی ویژه نهادهای حمایتی به میزان ۳۶ میلیارد تومان پرداخت شده است.
 

وی حجم کل معوقات بانکی در استان مرکزی را ۶ هزار میلیارد ریال دانست که این رقم برای بانک مسکن بالغ بر هزار و ۹۰ میلیارد ریال معادل ۳.۵ درصد منابع بانکی است.
 

جعفری بیان کرد: ۳۷۵ شعبه بانک در استان مرکزی فعال است که از این تعداد ۲۵ شعبه معادل ۶.۶ درصد، شعب بانک مسکن هستند، کل پرسنل بانکی استان ۳ هزار و ۴۷۱ نفر هستند که ۲۳۷ نفر(۶.۸۳درصد) پرسنل بانک مسکن هستند، مجموع منابع بانکی استان(خصوصی و دولتی) ۲۴۹ هزار میلیارد ریال است که ۱۵ هزار میلیارد ریال برابر با ۶.۱ درصد منابع بانکی بانک مسکن است.
 

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف حسمان در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

مدیر شعب بانک مسکن استان مرکزی گفت: مجموعه تسهیلات اعطایی در استان مرکزی ۱۶۴ هزار میلیارد ریال است که ۲۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان معادل ۱۸.۵ درصد، تسهیلات پرداختی بانک مسکن است.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics