تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

چگونه فرآیند ایده تا تولید محصول خود را کوتاه‌تر کنیم

بسیاری از مهندسین، شرکت‌ها و سازمان‌هایی که در زمینهٔ طراحی و ساخت محصولات و قطعات صنعتی فعالیت دارند و با مراحل طراحی یک محصول از زمان طرح ایده تا تولید انبوه آشنا هستند، می‌دانند که این فرآیند، فعالیتی بسیار زمان‌بر است.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری ایسنا، بنابر اعلام تجهیز آریا، کوتاه کردن زمان طراحی یک محصول به‌سادگی امکان‌پذیر نیست و چه‌بسا حذف یکی از مراحل فرآیند باعث کاهش قابل‌ توجه کیفیت محصول شود ولی امروزه با استفاده از فناوری‌های نوین، به‌راحتی می‌توان زمان انجام این فرآیند را به‌طور قابل‌ ملاحظه‌ای کوتاه‌تر کرد بدون اینکه در کیفیت محصول کاهش قابل‌ توجهی ایجاد شود. برای آگاهی از چگونگی این عمل، بهتر است ابتدا فرآیند ایده تا محصول را مرور کنیم:

 

تولید یک محصول، ابتدا با ایده پردازی آغاز می‌شود و پس از خلق ایده و پرورش آن، مدل مفهومی طراحی‌شده و سپس نسبت به حصول اطمینان از انطباق مدل مفهومی با اهداف مورد نظر اقدام می‌شود. در ادامه، مراحل طراحی و مهندسی محصول انجام می‌شود که بطورخلاصه شامل انجام محاسبات، تهیه نقشه جات، تولید مدل کامپیوتری و انجام تحلیل‌های فنی می‌باشد. هم‌زمان با انجام طراحی و یا متعاقب آن، تدوین معیارهای کیفی و آزمون‌های مربوطه انجام می‌شود و سپس، تولید محصول نمونه انجام و پس از انجام آزمون‌ها و تائید انطباق محصول نمونه با معیارهای کیفی، تولید انبوه محصول قابل انجام خواهد بود.


همان‌طور که در نمودار نشان داده‌ شده است، زمان قابل‌ توجهی از فرآیند ایده تا محصول به انجام «طراحی و مهندسی» و «انجام آزمون‌ها»ی پس‌ از آن اختصاص می‌یابد که در صورت کاهش زمان این فعالیت‌ها، زمان کلی فرآیند نیز کاهش قابل‌ملاحظه‌ای خواهد داشت. در روش کلاسیک، طراحان از محاسبه به نقشه و از نقشه به مدل کامپیوتری می‌رسند ولی در روش جدید کافی است یک نمونه مشابه از قطعه یا محصول مورد نظرتان را در اختیار داشته باشید.



در این صورت با استفاده از یک اسکنر سه‌بعدی می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را اسکن کرده و به مدل کامپیوتری تبدیل کنید. مدل کامپیوتری را اصلاح و تغییرات دلخواه را در آن ایجاد کنید. از این مدل می‌توانید برای تهیه نقشه‌های کارگاهی استفاده کرده و یا آن را برای تحلیل استحکام، تحلیل‌های سیالاتی و سایر تحلیل‌های مهندسی بکار گیرید. این نوع مدل دارای دقت ابعادی فوق‌العاده‌ای است لذا از آن می‌توان برای کنترل ابعادی محصول نیز استفاده کرد. از مدل نهایی، برای چاپ سه‌بعدی قطعه یا محصول مورد نظر نیز می‌توان استفاده کرد و به‌سرعت یک یا چند نمونه از آن را از مواد مشابه و یا جنس اصلی تولید کرد. در نمودار زیر، گردش کار در این فرآیند دیده می‌شود:

مطالعات انجام‌ شده نشان می‌دهند که این روش، با حذف زمان تولید مدل کامپیوتری و صحه‌گذاری آن، زمان مربوط به فرآیند ایده تا محصول را تقریباً به میزان قابل‌ توجهی کاهش می‌دهد و به همان نسبت نیز زمان‌برگشت سرمایه نیز کوتاه‌تر خواهد شد.


شرکت مشاوره تجهیز آریا (مِـتا) از جمله شرکت‌های تأمین‌کننده فناوری مهندسی سه‌بعدی است که در زمینهٔ فرآیند ایده تا محصول نیز فعالیت داشته و آماده ارائه مشاوره و آموزش به صنایع و شرکت‌ها، استارت‌آپ‌ها و کارآفرینان برای کوتاه‌تر کردن فرآیند ایده تا محصول خود می‌باشد. این شرکت همچنین امکانات لازم برای  تامین تجهیزات و ارایه خدمات مورد نیاز در این حوزه را نیز دارا می‌باشد.


بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف حسمان در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

برای تماس با شرکت مشاوره تجهیز آریا به وب‌سایت شرکت به آدرس: http://www.metacoltd.com مراجعه و یا با شماره تلفن‌های ۶-۸۸۹۱۰۶۲۵ تماس حاصل کنید. همچنین می‌توانید درخواست‌های خود را با پست الکترونیک این شرکت به آدرس: info@metacoltd.com ارسال فرمائید.
منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics