تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

اصلاح سختی شبکه بیت کوین و قیمت آن؛ ارتباط این دو چیست؟

این هفته شاهد اصلاح سختی شبکه بیت کوین خواهیم بود. این اصلاح ممکن است بر فعالیت ماینرها و قیمت بیت کوین تاثیر بگذارد. بیت کوین اولین کندل بزرگ سبز خود را در تایم‌فریم هفتگی و بعد از سه ماه به ثبت رساند. بنابراین این اصلاح سختی ممکن است باعث تغییر در روند قیمتی شود.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری ارز دیجیتال ، سختی شبکه بیت کوین نمایانگر این است که پیدا کردن هش یک بلاک معتبر چقدر باید مشکل باشد. همچنین مفهومی به نام سختی مشترک وجود دارد که بر استخرهای استخراج و توانایی آن‌ها برای پیدا کردن هش بلاک اعمال می‌شود.


گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

سختی شبکه هر ۲,۰۱۶ بلاک تنظیم می‌شود. تنظیم سختی به تعداد ماینرهای موجود در شبکه و زمانی که طول می‌کشد این ماینرها ۲۰۱۶ بلاک بعدی را استخراج کنند، بستگی دارد. مجموع نرخ هش ماینرهای شبکه بر سختی تاثیرگذار است. نرخ هش اخیراً در بالاترین میزان تاریخی خود قرار گرفت، به همین دلیل است که میزان سختی شبکه نیاز به تغییر دارد.


طبق آمار بیت‌اینفوچارتز، سختی شبکه بیت کوین دیروز ۱۳ ژانویه، ۱۳.۸ تیلیارد واحد بود که یک رکورد تاریخی محسوب می‌شود. این عدد تا پایان امروز با ۸ درصد افزایش به حدود ۱۵ تیلیارد واحد خواهد رسید و استخراج یک بلاک معتبر سخت‌تر خواهد شد. این نکته از این جهت قابل توجه است که تنظیم سختی شبکه معمولا باعث افزایش یا کاهش ۱ الی ۲ درصدی سختی می‌شود.


نرخ هش که به قدرت محاسبه موثر شبکه بیت کوین گفته می‌شود، هم اخیراً با افزایش تا ۱۱۷ اگزاهش بر ثانیه رکورد زد. این برخلاف تمام تصوراتی است که با نزدیک شدن به هاوینگ بیت کوین در ماه می (اردیبهشت)، ماینرهای شبکه تسلیم شده و دستگاه‌های خود را خاموش خواهند کرد.


شایعاتی در فضای توییتر وجود دارد مبنی بر اینکه جنگ قدرت بین استخراج‌کنندگان چینی و غربی باعث بالا رفتن نرخ هش شبکه در سال جاری شده است. استخرهای استخراج چینی که در حال حاضر بر اکوسیستم ماینینگ تسلط دارند، ممکن است عمداً نرخ هش شبکه را بالا نگه دارند تا رقبای آمریکایی خود را که هزینه برق مصرفی بالاتری نیز دارند، از دور خارج کنند.


بالا رفتن نرخ هش و سختی شبکه، سودآوری استخراج بیت کوین با دستگاه‌های فعلی را پایین می‌آورد. این روند با وقوع هاوینگ که قرار است ۴ ماه بعد اتفاق بیفتد، تسریع خواهد شد.
در زمان نگارش این خبر قیمت بیت کوین در حال نوسان در حدود ۸,۵۰۰ دلار است و نسبت به ابتدای سال میلادی (دو هفته اخیر) ۱۸ درصد بازده داشته و بلندترین کندل صعودی در تایم‌فریم هفتگی را در سه ماه اخیر ثبت کرده است. اندیکاتورهای تکنیکالی چارت بیت کوین بعد از مدت‌ها دوباره در حال صعودی شدن هستند.


 

افزایش نرخ هش و سختی شبکه اگرچه مستقیماً بر قیمت بیت کوین تاثیر ندارد، اما نشانه‌ای از افزایش قدرت شبکه بیت کوین است. اگر ماینرها تصمیم بگیرند بیت کوین‌های استخراج شده را تا زمان هاوینگ نفروشند، در چند ماه آینده شاهد روند صعودی بزرگی خواهیم بود.
منبع خبر: ارز دیجیتال
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics