تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تنظیم بازار و فراوانی کالا مقدم بر قیمت‌هاست

ایرنا - قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) در امور بازرگانی با اشاره به آرامش نسبی در بازار ایران گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور، سیاست تنظیم بازار و فراوانی محصول مقدم بر قیمت کالاست.

 به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری ایرنا ، حسین مدرس خیابانی روز پنجشنبه در کارگروه تنظیم بازار استان یزد افزود:معتقدیم فراوانی کالا موجب آرامش بازار می شود و در حال حاضر میزان ذخایر کالاهای راهبردی  و اساسی ۲ برابر میزان نیاز جمعیت ۸۳ میلیون نفری کشور است. 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

وی تصریح کرد: هدف دشمنان نظام و انقلاب اسلامی  از تحریم های ظالمانه  افزایش بیکاری جوانان و ایجاد شرایط سخت معیشتی برای مردم بود  و  در همین شرایط تحریم طی ۹ ماهه  امسال  ۳۲ میلیارد دلار کالا از ایران صادر شد که به لحاظ وزن ۱۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد.

 

وی گفت:همچنین از نظر ریالی میزان صادرات کالا نسبت به مدت مشابه پارسال ارزش قابل توجهی دارد و از رشد نسبتا خوبی هم برخوردار است. 

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی بیان کرد: تنظیم بازار یک موضوع فرابخشی است و این ساده لوحی است که فکر کنیم یک سازمان یا یک دستگاه می تواند تنظیم بازار را انجام دهد بلکه  بیش از ۱۴ دستگاه در این زمینه دخیل هستند.

 

مدرس خیابانی در ادامه افزود: امروز  بالاترین میزان ذخیره مرغ منجمد در کشور موجود است به نحوی که تاکنون تا این میزان ذخیره مرغ در ایران نداشته ایم و  اگر بر روی کالاهای موجود در بازار قیمت آن درج شود ، از گرانفروشی هم جلوگیری می شود. 

 

همچنین  قائم مقام وزارت صمت در امور بازرگانی امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفته بود : با وجود برخی مشکلات اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه آمریکا در سال جاری ۳۲ میلیارد دلار کالا از کشور صادر شد و در زمینه تولید کالا شاهد هفت تا ۱۳درصد رشد هستیم.

 

مدرس خیابانی با اشاره به کالاهای اساسی مورد نیاز شهروندان اظهارداشت: خوشبختانه هم اکنون ۲ برابر نیاز کشور کالا در انبارها موجود است و از این نظر هیچ مشکلی در بازار  وجود ندارد و  تولید کنندگان و صاحبان صنایع  و حرف در ایران موفق شده اند، تحریم ها را به فرصت تبدیل کنند و از آن بهره ببریم.

 

 

 

 برنامه های یک روز قائم مقام وزیر صمت در یزد شرکت در کارگروه تنظیم بازار، بازدید از شرکت های صنایع لاستیک، کاشی عقیق و بازدید از یک کارگاه شیرینی پزی سنتی و نشست با فعالان اقتصادی صنایع کاشی و سرامیک  و شرکت در همایش ملی روز صادرات و تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اعلام شده است.

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics