تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

دستگاه قضایی حامی شرکت‌های دانش بنیان و نوپا خواهد بود/ راه اندازی شورا‌های حل اختلاف ویژه شرکت‌ها در آینده نزدیک

حجت الاسلام والمسلمین موسوی گفت: قوه قضائیه و دادگستری استان فارس با تمام توان از سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و نخبگان علمی که زمینه رونق تولید داخلی را فراهم می‌آورند، حمایت می‌کنند.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری  میزان، رئیس کل دادگستری استان فارس در نشست ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان که به منظور حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و نوپا (استارت آپ ها) برگزار شد، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و رئیس قوه قضائیه مبنی بر حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه گذاری‌های مشروع، تولیدکنندگان را سربازان خط مقدم در دوران تحریم اقتصادی دانست و تصریح کرد: قوه قضائیه و دادگستری استان فارس با تمام توان از سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و نخبگان علمی که زمینه رونق تولید داخلی را فراهم می‌آورند، حمایت می‌کنند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

حجت الاسلام و المسلمین موسوی با بیان اینکه آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه در سی ام شهریورماه سال جاری، جلسه‌ای را در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و کسب و کار‌های نوپا برگزار کرد، گفت: مسئولین دادگستری استان فارس نیز به تبعیت از ریاست قوه قضائیه، هفته گذشته دیداری در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و نوپا (استارت آپ ها) در دانشگاه شیراز به عمل آوردند و با توجه به اینکه موضوع‌های بسیار مناسب و جدیدی توسط استارت آپ‌ها ارائه شد، لازم دانستیم تا جلسه‌ای دیگر با حضور سایر مسئولان اجرایی استان و شرکت‌های نوبینان برگزار شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در این نشست، بیان کرد: قوه قضائیه و دادگستری فارس صددرصد حامی شرکت‌های دانش بنیان و نوپا (استارت آپ ها) خواهند بود و شرکت‌های نوبنیان و نوپا نیز موارد و مشکلات خود را به ستاد پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری استان منعکس نمایند.

 

وی ضمن تاکید بر متمرکز عمل کردن و پرهیز از پراکنده کاری از سوی مسئولان اجرایی به منظور حمایت از تولیدکنندگان، خاطرنشان کرد: به منظور اینکه در کار‌ها موفق و بهتر عمل کنیم بهتر است تا ضمن مشارکت، همکاری و هماهنگی لازم از سوی همه نهاد‌ها و موسسات، زمینه حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه گذاری‌های مشروع فراهم شود و اگر پیشنهاد‌هایی نیز در این خصوص باشد به صورت متمرکز در کارگروه ارائه شود چرا که اگر به صورت متفرق عمل شود، مسایل و مشکلات در این خصوص حل نخواهد شد.

 

رئیس شورای قضایی استان فارس درخصوص ثبت شرکت‌ها نیز یادآور شد: اداره ثبت اسناد و املاک استان فارس نیز ضمن همکاری لازم در عرض یک هفته شرکت‌های نوپا و دانش بنیان را ثبت می‌کند و براساس آیین نامه تا ۱۵ سال از معافیت مالیاتی برخوردار خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی تاکید کرد: موسس شرکت ها، اساسنامه‌ای تنظیم و تفاهمنامه‌ای را بین خود تدوین نمایند تا زمانی که شرکت به منابع سودآوری رسید، افراد دچار اختلاف نگردند.

 

 

رئیس کل دادگستری فارس به بحث تحقیق و پژوهش در این خصوص نیز اشاره کرد و گفت: یکی از قضات استان، رساله دکترای خود را درخصوص تجارت الکترونیک به رشته تحریر درآورده که در آینده به کتاب تبدیل خواهد شد و امروز مطالعات بسیار مناسبی در این خصوص صورت گرفته که می‌توان از آن بهره برداری لازم را نمود و ضمن مطالعه قوانین، آموزش‌های لازم در این خصوص ارائه شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین موسوی به بحث آموزش شرکت‌های دانش بنیان و نوپا نیز اشاره کرد و افزود: معاونت منابع انسانی دادگستری استان فارس نیز آمادگی لازم را دارد تا دوره آموزشی در خصوص قوانینی که مربوط به شرکت‌های دانش بنیان می‌باشد را با استفاده از ظرفیت برجسته‌ترین اساتید برگزار کند.

 

وی از ایجاد و راه اندازی شورا‌های حل اختلاف ویژه شرکت‌ها در آینده نزدیک خبر داد و گفت: مرکز شورا‌های حل اختلاف استان فارس، شورای حل اختلاف ویژه نظام پزشکی راه اندازی کرده که این اقدام ضمن رضایتمندی پزشکان، بسیار مفید و موثر واقع شده و حال سعی داریم درخصوص رسیدگی و حل و فصل اختلافات این شرکت‌ها نیز با استفاده از افراد توانمند و متبحر، شورای حل اختلاف ویژه‌ای در این خصوص راه اندازی کنیم.

 

رئیس شورای قضایی فارس از عزم و اراده مسئولان استان در راستای کمک به رونق تولید و حمایت از سرمایه گذاری گفت و خاطرنشان کرد: در برخی موارد فرآیند‌ها طولانی می‌شود، در برخی موارد هرچند طولانی شدن روند اداری طبیعی است، اما در بعضی موارد باید از ایجاد موانعی که بر سر راه تولید و تولیدکننده گذاشته می‌شود جلوگیری گردد که در همین راستا دادگستری فارس تلاش کرده در چارچوب قوانین و با استفاده از اختیارات قانونی از تولیدکنندگان حمایت کند.

 

وی به دوران تحولی قوه قضائیه نیز اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات تحولی قوه قضائیه، اهمیت دادن به جوانان و تولید عمل است؛ پیشنهاد بدهید در جایی که استفاده از علم و توانایی جوانان قابلیت اجرا دارد از این ظرفیت استفاده شود و دادگستری فارس نیز حمایت خواهد کرد.

 

رئیس کل دادگستری استان فارس افزود: استفاده از ظرفیت جوانان و علوم مرتبط با هدف حمایت از تولید و سرمایه گذاری و همکاری و تعامل سازمان‌ها و نهاد‌ها سبب برداشته شدن بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور خواهد شد و در بخش‌هایی دادگستری با استفاده از ظرفیت قانونی خود از تولیدکننده و سرمایه گذاری‌های مشروع حمایت خواهد کرد.

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف حسمان در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

 

وی در پایان از راه اندازی سایتی از سوی معاونت قضایی و برنامه ریزی استان فارس به منظور دسترسی آسان‌تر تولیدکنندگان و سرمایه گذاران به مسئولان قضایی استان در جهت رفع موانع تولید خبر داد و گفت: ارتقا و پیشرفت استان فارس و کشور اسلامی ما بسیار حائز اهمیت است و هرکس بخواهد در راه حمایت از تولید داخلی اخلالی ایجاد کند و مشکلاتی را برای تولیدکننده داخلی فراهم نماید، دستگاه قضایی با جدیت و در چارچوب قانون برخورد و از تولیدکننده داخلی حمایت می‌کند.

 

منبع خبر: میزان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics