تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

هشدار وزیر راه به سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان/۴۲ درصد ثبت‌نام کنندگان طرح ملی مسکن حذف شدند

وزیر راه با انتقاد از عدم شفافیت مالی در سازمان‌های نظام مهندسی نسبت به عدم اجرای دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های وزارت راه توسط برخی سازمان‌ها هشدار داد. اسلامی همچنین از حذف ۱۰۰ هزار نفر در طرح ملی مسکن خبر داد.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری تسنیم، سرانجام پس از ماه‌ها حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی در ساختمان دادمان برگزار شد.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که روند استقرار شورای هشتم نظام مهندسی و رئیس سازمان  در یک روال مناسب انجام شد، گفت: شفافیت مالی، نوآوری، فرصت‌آوری برای جوانان و توجه به عدالت، هماهنگی با مدیران استان و مردم داری و پرهیز از ایجاد نارضایتی از جمله نکات  منشور اخلاقی در سازمان‌های نظام مهندسی باشد.

 

وی تصریح کرد: لذت انسجام و هماهنگی را مردم می‌برند و ساخت و سازها به صورت حرفه‌ای انجام می‌شود. وقتی حادثه‌ای روی می‌دهد و متاثر از آسیب تاسیسات با مشکلی روبرو نمی‌شویم حاصل ارتقای ساخت و سازهاست.

 

وی با تاکید بر این‌که نباید نگاه مالی در سازمان نظام مهندسی داشته باشیم،  افزود: وحدت رویه در سازمان‌ها بسیار مهم است؛‌همه مکلف به اجرای دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها هستند. به هیچ وجه این را نمی‌پذیریم و حتما با سازمان‌هایی که رفتار متفاوتی به عنوان جزیره مستقل داشته باشند، برخورد می‌کنیم.

 

وی با تکرار اظهارات رئیس سابق نظام مهندسی ساختمان در خصوص نبود شفافیت مالی در سازمان‌های نظام مهندسی اظهار کرد: پروژه‌های بزرگ نباید بین هیئت مدیره و برخی اعضا نظام مهندسی تقسیم شود و باید این موضوع را رئیس جدید سازمان نظام مهندسی کنترل کند.

 

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که پروژه‌های بزرگ نباید به از ما بهترون برسد، گفت: ساخت  سازهای کشور طبق پروانه انجام نمی شود و این تخلف سازمان نظام مهندسی است. سازمان نظام مهندسی سازمان معیار است و نباید نادیده گرفتن در فرآیند کاری نداشته باشد. نباید اجازه دهیم بیش از این در ساخت و ساز مسکن هرج و مرج باشد.

اسلامی با تاکید بر این‌که نباید در ساخت و سازها گزینشی عمل شود، اضافه کرد: آموزش نیروی کار یکی از مسائل بسیار مهم است. باید نیروی ماهر کار در ساخت و سازها در اختیار داشته باشیم.

 

وی گفت: باید از نارضایتی مردم پرهیز کنیم؛ در خیلی از شهرستان‌های محروم ساخت وسازهایی انجام می‌شود و نیاز داریم سازمان‌های نظام مهندسی تعرفه‌ها را متعادل کنند تا افرادی که دسترسی کمی دارند بتوانند با هزینه کمتر یا حتی رایگان دمات نظام هندسی را دریافت کنند.

 

وزیر راه و شهرسازی همچنین از اتمام غربالگری 240 هزار ثبت‌نام کننده طرح ملی مسکن طی امروز خبر داد و افزود: از این تعداد 42 درصد ثبت‌نام کنندگان واجد شرایط نبودند و عدد 58 درصد واجد شرایط نیز حدودا 140 هزار واحد است.

 

اسلامی با اعلام این‌که فاز دوم ثبت‌نام طرح ملی مسکن را تا قبل از پایان سال انجام می‌شود، گفت: در سازمان نظام مهندسی نباید نگاه غیرحرفه‌ای داشته باشیم و باید همه باید با هم برای ساختن ایران و سرافزاری کشور تلاش کنیم.

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف حسمان در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

احمد خرم رئیس سازمان نظام مهندسی نیز در این مراسم گفت: از شنبه تا چهارشنبه بنده ازساعت  7 صبح  تا 7 یا 8 شب و 5 شنبه  از 7 صبح تا 2 بعدازظهر در سالن‌های نظام مهندسی ساختمان برای پاسخگویی مستقر هستم.

منبع خبر: تسنیم
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics