تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

مروری بر برخی رتبه‌های دانشگاه آزاد در ESI

معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد گفت: این دانشگاه با یک جهش بزرگ در ۱۰ رشته رتبه اول کشور و ۳ رشته موضوع دانشگاهی رتبه دوم کشور را کسب کرد.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری ایسنا، دکتر بابک نگاهداری با اعلام این خبر گفت: بر اساس آخرین ویرایش پایگاه طلایه داران علم (ESI) در دی ماه ۱۳۹۸، دانشگاه آزاد اسلامی با یک جهش در ۱۰ رشته موضوع مؤثر ایران رتبه اول و در ۳ رشته، رتبه دوم کشور را کسب کرد.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید


نگاهداری اظهار کرد: دانشگاه‌های ایران در ۲۲ رشته موضوعی به عنوان دانشگاه‌های مؤثر رتبه بندی شده اند. در اکثر این رشته‌ها یعنی ۱۴ رشته موضوع، دانشگاه آزاد اسلامی حضور مؤثر داشته و در ۱۰ رشته در تعداد مستندات علمی رتبه اول را کسب کرده است.


وی ادامه داد: این رشته ها عبارتند از ریاضیات، شیمی، علوم رایانه، علوم کشاورزی، علوم گیاهان و حیوانات، علوم محیطی و بوم شناسی، علم مواد، مهندسی، فیزیک و زیست شناسی و بیوشیمی. همچنین دانشگاه آزاد اسلامی در سه رشته موضوع داروشناسی و سم شناسی، علوم زمین و علوم اجتماعی (عمومی) رتبه دوم کشور را در تعداد مستندات علمی کسب کرده است.
معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در سه رشته موضوع زیست شناسی و بیوشیمی، علوم زمین و علوم اجتماعی (عمومی) این دانشگاه برای اولین بار جزء دانشگاه های مؤثر معرفی شده است.


نگاهداری با اشاره به رشد رتبه جهانی و ملی دانشگاه آزاد اسلامی طی سه سال اخیر، درباره درصد رشد جهانی در رشته های موضوعی مختلف نسبت به سال ۱۳۹۵ گفت: دانشگاه آزاد در علوم رایانه رشد ۶۵ درصدی، در حوزه مهندسی رشد ۴۵ درصدی، در حوزه فیزیک رشد ۴۲.۳۹ درصدی، در حوزه ریاضیات رشد ۴۰.۲۶ درصدی، در حوزه داروشناسی و سم شناسی رشد ۳۹.۲۸ درصدی، در حوزه علوم محیطی و بوم شناسی رشد ۳۹.۲۶ درصدی، در حوزه علوم کشاورزی رشد ۳۹ درصدی، در حوزه علوم گیاهان و حیوانات رشد ۲۴.۲۲ درصدی و در شیمی رشد ۱۳.۶۷ درصدی داشته است.


بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، وی اظهار کرد: این دانشگاه در هشت رشته موضوعی ریاضیات، شیمی، علوم رایانه، علوم کشاورزی، علوم گیاهان و حیوانات، علم مواد، مهندسی و داروشناسی و سم شناسی بر اساس تعداد مستندات علمی دارای رتبه زیر ۱۰۰ جهانی و در سه رشته علوم محیطی و بوم شناسی، فیزیک و زیست شناسی و بیوشیمی دارای رتبه زیر ۲۰۰ جهانی است.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics