تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

مطرح شد نرخ بالای سود تسهیلات بانکی و تاثیر آن بر رونق تولید

به گفته یک کارشناس مسائل اقتصادی نرخ سود بالای وام ها و بازپرداخت طولانی مدت عامل دوری تولیدکنندگان از دریافت این تسهیلات است.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری میزان، میر محمد حشمتی کارشناس مسائل اقتصادی در خصوص رونق تولید اظهار کرد: در جهت رونق تولید به ظرفیت‌ها و توانایی‌های داخلی توجه زیادی نمی‌شود و دولت باید بینش خود را به سمت این ظرفیت‌ها تغییر دهد.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی افزود: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، تولیدات کشور از طریق ظرفیت‌های داخل رونق خواهد گرفت و باید وابستگی به کشور‌های دیگر را از بین ببریم.

 

این کارشناس اقتصادی بیان کرد: البته ارتباطات و تجارت بین المللی می‌تواند مزایای زیادی برای بخش‌های مختلف کشور به ارمغان آورد، اما نباید به طور کامل به این موضوع وابسته بود و هم اکنون که ارتباطات ما با برخی کشور‌ها محدوده شده است، بهتر است که توانمندی‌های خود را افزایش دهیم.

 

حشمتی ادامه داد: نبود سرمایه در گردش کافی یکی از مهم‌ترین دلایل کند شدن سرعت رونق تولید در کشور است که این مشکل تنها به دست دولت قابل حل است.

 

وی مطرح کرد: هم اکنون تعداد زیادی از تولیدکنندگان به سرمایه در گردش نیاز دارند که می‌توانند این نیاز خود را از طریق اخذ وام و تسهیلات برطرف کنند، اما نرخ سود بالا و بازپرداخت طولانی وام‌ها باعث می‌شود که تولیدکنندگان از این تسهیلات دوری کنند.

 

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: دید دولت به رونق تولید باید بلند مدت باشد و این موضوع حداقل به ۵ سال زمان نیاز دارد تا به طور کامل در اقتصاد کشور تاثیرات مثبت خود را نشان دهد.

 

حشمتی عنوان کرد: مقام معظم رهبری امسال را که به عنوان رونق تولید نام گذاری کردند، مبنی بر این نیست که فقط امسال باید به فکر این موضوع باشیم، بلکه نهال رونق تولید امسال کاشته شد و باید تا چندین سال آینده از آن مراقبت کنیم تا ثمره دهد.

 

وی در رابطه با آثار رونق تولید در اقتصاد کشور گفت: آثار رونق تولید با کاهش نرخ بیکاری خود را نشان می‌دهند که امسال با افزایش اشتغالزایی در زمینه‌های مختلف شاهد این هستیم که تولید نیز رونق یافته است.

 

این کارشناس اقتصادی اظهار کرد: اقتصاد ایران تا حدود یک سال گذشته واردات محور بود و هم اکنون در جهت تولید محور حرکت می‌کند همچنین رسیدن به این هدف به برنامه‌های بلند مدت نیاز دارد تا محقق شود.

حشمتی خاطر نشان کرد: البته که رونق تولید می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصاد کشور‌ها را بر طرف کند، اما بهره برداری و اجرا کردن نادرست از آن می‌تواند تاثیرات منفی روی اقتصاد و دیگر بخش‌ها داشته باشد.

منبع خبر: میزان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics