تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ضرورت تصدی فرصت‌های جدید شغلی با گسترش فناوری

روند شغلی و بازار کار همچون بازارهای دیگر تحت تاثیر گسترش فناوری تغییر کرده و به گفته کارشناس حوزه کار، پس از شناخت این بازار و انجام برنامه‌ریزی های صحیح و به جا، از فرصت‌های جدید بهره‌مند شویم تا از قطار توسعه جانمانیم.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری ایرنا، پیمایش گروه بین‌المللی محل کار در سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد  ۶۳ درصد از جمعیت شاغلان جوان دنیا به دنبال تغییر شغل خود هستند و این نیروی کار، به دنبال شغل‌هایی است که زمان و مکان آنها انعطاف‌پذیر باشد و در محدوده خشک ساعات اداری جا نگیرد. این خواسته، با تغییر مشاغل و تمرکز بیشتر بر فناوری منطبق شده است.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

«علیرضا حیدری» کارشناس حوزه کار در ارتباط با ساختار بازار کار در آینده با توجه به پیشرفت فناوری، گفت: سازمان بین‌المللی کار نیز امسال دغدغه آینده کار و اینکه به چه سمت و سویی حرکت می‌کند در منظر خود داشت.

 

وی افزود: آنچه مسلم است اینکه متغیرهای متعددی وارد بازار کار شدند، از جمله حوزه فناوری که باعث شده بسیاری از تحولات عمده اقتصادی تغییر کند، زیرا بازار کار در ارتباط با بازارهای سرمایه، پول و کالا خدمات کار می‌کند و محصول آنها وارد بازار کار می‌شود.

 

این کارشناس اضافه کرد: واقعیت اینکه بازار کار منتج به عملکرد سه بازار سرمایه، پول و خدمات است و هر اتفاق که در آنها رخ دهد، اثر خود را بر بازار اشتغال می‌گذارد.وی توضیح داد: اکنون بازار کالا و خدمات دچار تحول شده و افراد برای تامین نیازهای خود از روش‌های مرسوم گذشته استفاده نمی‌کنند و بسیاری از فعالیت‌ها با استفاده از عنصر فناوری تامین نیاز می‌کنند و اپراتورها به تدریج از این حوزه خارج می‌شوند.

 

حیدری گفت: امروز در این فضا انتظار می رود بسیاری از مشاغل مرتبط با خدمات سنتی حذف شوند و در مقابل از فرصت‌های پیش آمده استفاده و مشاغل دیگری ایجاد شود.وی افزود: برای نمونه در حوزه تقاضای کالا، افراد به راحتی می‌توانند نیازهای خود را نه از بازارهای کوچک محلی بلکه از بازارهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تامین کنند در حالیکه در گذشته شرایط اینگونه نبود و این باعث می‌شود بازار اشتغال که منتج از چند بازار دیگر به ویژه کالا و خدمات است دچار تحول ‌شود و خود را با نیازهای جدید منطبق ‌کند.

 

این کارشناس معتقد است: جهانی شدن بازار و تغییر تعامل‌ در آنها، به طور طبیعی حوزه اشتغال نیز جهانی می‌شود و مرزهای جغرافیای و سیاسی در هم تنیده می‌شود و ممکن است شما در کشور خود برای شرکتی در کشور دیگر کار کنید، بدون اینکه کارفرما را ملاقات کنید.

وی تاکید کرد: هر کشوری که از ادبیات این بازار و آموزش‌های متناسب با آن دور بماند به طور طبیعی با نرخ بیکاری بیشتری روبه‌رو خواهد بود.حیدری تاکید کرد: اگر بخواهیم این بازار را انکار کنیم یا وارد حوزه فرافکنی شویم، قدم اشتباهی برداشته‌ایم و در مقابل باید بازار جدید را بشناسیم چرا که بدون شناخت، نحوه تعامل و روبه‌رو شدن با پدیده در هاله‌ای از ابهام یا اشتباه خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه هنوز اقتصاد جهانی را باور نداریم، گفت: باید شرایط موجود و آینده پیش‌رو را بشناسیم، نیازهای خود را درک کنیم و امکانات آموزشی و فضای تجاری لازم برای رفع نیازها فراهم کنیم.این کارشناس اضافه کرد: بازار به شما نگاه نمی‌کند که شما چی هستید و مسیر خود را طی می‌کند و این شما هستید که باید خود را با آن هماهنگ کنید.

 

وی تاکید کرد: در این شرایط هر کسی که زودتر خود را با این بازارها منطبق کند موفق است. البته حوزه سیاستگذاری کلان نیز در جایگاه حاکمیتی باید تعریف شود و باید متولی آموزش‌ها نیز آموزش‌هایی را مطابق با نیاز بازار تعریف کند و آموزش‌های سنتی که دیگر جایی در بازار ندارد پرهیز کند.

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

سیدمصطفی قاسمی بنادکوکی |   1399/04/23 18:31:48   |
0     0
با وارد شدن به دنیای فناوری اطلاعات و عصر تکنولوژی فرصت های جدید شغلی زیادی در زمینه IT و فناوری اطلاعات ایجاد شده که اشخاص باید دانش و قابلیت های خود را در این زمینه ارتقا داده و این فرصت ها را بشناسند یا کشف کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics