تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

اعلام جزییات جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان/ افزایش سقف تعهدات به بازنشستگان به ۴۰۰۰تومان

علی اصغر بیات درباره جزییات جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: سقف تعهدات و خدمات درمانی به بازنشستگان در قرارداد جدید ۴۰۰۰تومان افزایش یافته است.

علی اصغر بیات در مورد بیمه تکمیلی جدید بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: پس از نظرسنجی از استان های مختلف و کانون های بازنشستگان با اعلام رضایت ۷۰ درصدی بازنشستگان تامین اجتماعی از ارائه خدمات شرکت آتیه سازان حافظ و همچنین پس از انجام مناقصه این شرکت مجددا به عنوان شرکت بیمه ای برای ارائه خدمات بیمه تکمیلی به بازنشستگان تحت پوشش انتخاب شد.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، وی گفت: به دلیل توانمندی مالی و همچنین توانمندی در مدیریت شرکت آتیه سازان حافظ برای پنج سال از سال ۹۲ تا ۹۶ در راستای ارائه خدمات بیمه ای به بازنشستگان تامین اجتماعی فعالیت می کند که برای سال ۹۶ و ۹۷ نیز این شرکت در مناقصه توانست نظر سازمان را جلب کند.


رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه مهلت بیمه تکمیلی بازنشستگان تا پایان آبان ماه است، گفت: از ابتدای آذر بیمه شدگان با قرار جدید خدمات بیمه تکمیلی دریافت می کنند و همچنین سه ماه فرصت دارند تا برای حذف و اضافه نام خود و افراد تحت تکفل شان در لیست بیمه قرارداد جدید به کانون های بازنشستگان در شهرستان های مختلف مراجعه کنند.


بیات تاکید کرد: بازنشستگان و افراد تحت تکفل که در قرارداد سال ۹۶ حضور نداشتند اما تمایل دارند تحت پوشش خدمات بیمه تکمیلی قرار گیرند تا ۱۵ اسفند ماه جاری مهلت دارند تا نسبت به اضافه شدن در قرارداد جدید اقدام کنند.


به گفته وی، همچنین بازنشستگانی که در قرارداد سال گذشته تحت پوشش بودند در قرارداد امسال نیز پوشش بیمه ای آن ها برقرار است و نیازی به مراجعه ندارند اما اگر بازنشسته ای به هر دلیل مایل به ادامه دریافت این خدمات نبود می تواند از طریق مراجعه به کانون های بازنشستگان شهرستان محل سکونت خود اقدام و نسبت به حذف نام خود و افراد تحت تکفل در قرارداد جدید اقدام کند.


وی در خصوص نرخ بیمه تکمیلی جدید نیز گفت: حق بیمه تکمیلی درمان در سال جاری به ازای هر نفر ۳۶ هزار و ۲۰۰ تومان است که از حقوق این افراد کم می شود.


رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی به مدارک مورد نیاز برای حذف و اضافه اشاره کرد و افزود: مدارک مورد نیاز برای اضافه شدن افراد به لیست بیمه، کپی صفحه اول شناسنامه فرزندان و کپی کارت ملی تمامی افراد تحت تکفل و همچنین گواهی اشتغال به تحصیل است که این مدارک باید به صورت حضوری به کانون های بازنشستگان ارائه شود و پس از تکمیل فرم اظهارنامه توسط بازنشسته مدارک کامل و نسبت به حذف و اضافه افراد تحت تکفل بازنشسته برای پوشش بیمه تکمیلی اقدام خواهد شد.


بیات در مورد سقف تعهدات بیمه تکمیلی در قرارداد جدید نیز اظهار داشت: سقف تعهدات بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴ میلیون تومان است و تمامی موارد درمانی درصد قابل توجهی نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.


وی با اشاره به اینکه در قرار داد جدید خدمات بیمه تکمیلی۲۵ تا ۴۰ درصد افزایش یافته است گفت: در تعهدات جراحی سقف پرداختی ها از۱۲ به۱۴ میلیون ، در بستریهای عمومی سقف تعهدات از۵ به۶ میلیون در تعهدات پاراکلینیکی یک( سی تی اسکن،ام آر آی و...) سقف پرداختی ها از ۵۰۰ به۷۰۰ هزار تومان در تعهدات پاراکلینیکی دو ( نوار عضله، تست تنفسی و...) سقف تعهدات از ۳۰۰ به۵۰۰ هزار تومان ،در اعمال جراحی سرپایی از۳۰۰ به۵۰۰ هزار تومان ودر آزمایش و پاتولوژی سقف تعهدات از۲۵۰ به ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.


نرخ حق بیمه سال گذشته۳۲۲۰۰ بوده است وبا توجه به افزایش سقف تعهدات و خدمات درمانی به بازنشستگان  ۴ هزار تومان در قرار داد جدید افزایش یافته است.

 

منبع خبر: اقتصاد آنلاین
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics