تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه داروی بیماران سرطانی را پرداخت می‌کند

مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: براساس برآوردهای انجام شده ماهانه سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برای تامین داروی بیماران سرطانی زیرپوشش بیمه هزینه می‌کنیم.

به گزارش لحظه نگر مالی حسمان به نقل از خبرگزاری چابک انلاین، انور اسماعیلی اظهار داشت: این میزان هزینه فقط برای تامین داروهای بیماران سرطانی زیرپوشش بیمه سلامت استان هزینه می‌شود و سایر خدمات درمانی به این بیماران را شامل نمی‌شود.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

وی با بیان اینکه هم اکنون در ماه حدود ۴۰۰ بیمار سرطانی برای تایید داروهای مورد نیاز خود به ادارات بیمه سلامت استان مراجعه می‌کنند، افزود: برای فرانشیز بیماران سرطانی شامل بستری در بیمارستان،  خدمات شیمی درمانی، رادیوتراپی و غیره نیز ۹۰ درصد هزینه ها توسط بیمه و ۱۰ درصد توسط بیمه شده پرداخت خواهد شد.

 

مدیرکل بیمه سلامت کردستان یادآور شد: در حال حاضر علاوه بر بیماران صعب‌العلاج همانند سرطان، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص نیز در استان وجود دارند که یک هزار و ۶۴۳ نفر از این تعداد زیر پوشش بیمه سلامت بوده و از این سازمان خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه براساس برآوردهای انجام شده به صورت میانگین ماهیانه ۱۵ میلیارد ریال برای درمان بیماران خاص در استان هزینه می‌شود، تاکید کرد: سالانه ۶ درصد از مجموع اعتباراتی که در سرفصل‌های مختلف به بیمه سلامت استان اختصاص می‌یابد صرف هزینه درمان و داروی بیماران خاص می‌شود.

 

چهارم فوریه برابر با ۱۵ آبان با عنوان روز جهانی سرطان نامگذاری شده است. در استان کردستان بیش از یک میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که بیشترین تعداد شامل بیش از ۶۰۰ هزار نفر در روستاها ساکن هستند.

 

منبع خبر: چابک انلاین
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics