تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

حک نشان مخصوص زیست فناوری روی محصولات غذایی سالم

یک نشان مخصوص با تایید ستاد توسعه زیست‌ فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر روی محصولات غذایی حک می‌شود.

به گزارش لحظه نگر مالی حسمان به نقل از خبرگزاری مهر، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری  گفت: یک نشان مخصوص با تایید ستاد توسعه زیست‌ فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و توسط آستان قدس رضوی بر روی محصولات غذایی حک می‌شود.

وی با بیان اینکه محصولات غذایی ایرانی با دریافت این نشان که توسط آستان قدس رضوی ارائه می‌شود، ستاره‌دار و معتبر می‌شوند، بیان کرد: این کار کمک می‌کند تا محصولات غذایی سالم به مردم معرفی شود.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

قانعی گفت: این نشان بر اساس یک تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین شبکه محصول سالم از مزرعه تا سفره ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری و آستان قدس رضوی تصویب و نهایی شد.

وی ادامه داد: به واسطه اعتماد مردم به زنجیره محصولات غذایی تولیدی در آستان قدس رضوی، از این به بعد همه محصولات غذایی که سالم هستند با نشان این نهاد معتبر می‌شوند.

 

قانعی خاطرنشان کرد: مالزی برای جهانی کردن محصولات غذایی خود طرح «حلال» را بر روی محصولات خود حک کرده است؛ نشان ایرانی جامع‌تر و کامل‌تر از این نشان است و محصولات با کیفیت ایرانی را به جهان معرفی می‌کند.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری در ادامه با اشاره به چالش‌های تولید محصول سالم غذایی در کشور، گفت: عدم تمایل کشاورزان به تولید محصول سالم در مزرعه به دلیل «عدم وجود مکانیزم‌های حمایتی»، «آشنایی کم تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان با گواهی استاندارد تشویقی» و «نبود برنامه مدون برای تولید، برچسب‌گذاری ره‌گیری محصولات سالم» است.

 

قانعی، راهکارهای تولید محصولات سالم غذایی را «اجرای کشاورزی زیستی بر پایه GAP، ارگانیک و غیره»، «ترکیب نهاده‌های زیستی و آلی با نهاده‌های شیمیایی برای تغذیه گیاهان»، «راه‌اندازی کشاورزی قراردادی»، «استفاده از نهاده‌های زیستی برای کنترل آفات و بیماری‌ها» دانست.

دبیر ستاد توسعه زیست‌ فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: شبکه محصول سالم غذایی که از سال گذشته راه‌اندازی شد به دنبال سالم‌سازی و تعریف برندی جهانی برای این محصولات بود که این کار را هم با کمک بخش خصوصی انجام داد.

 

به گفته قانعی، گردش مالی محصولات غذایی ۱۰۰ میلیارد دلار است که می‌تواند بازار بزرگی برای ایران باشد. شرکت‌های دانش‌بنیان، ظرفیت بالایی برای ورود به این عرصه دارند و باید از این بازار بزرگ به نفع دانش‌بنیان‌های داخلی بهره بگیریم.

قانعی افزود: استفاده از محصول سالم غذایی یعنی تضمین سلامت مردم و محیط‌زیست، پس باید به این موضوع نگاه جدی داشته باشیم‌.

 

 

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics