تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

چه استان هایی بودجه وام ازدواج دارند؟

همان طور که پیش بینی می شد اول مرداد هم آمد و برخی از متقاضیان وام ازدواج با پیغام هیچ موردی یافت نشد رو برو می شوند!

 

بالاخره اول مرداد ماه هم فرا رسید، روزی که بانک مرکزی به بانک ها و موسسات اعتباری اولتیماتوم داده بوده که شرایط لازم برای پرداخت تسهیلات ازدواج را فراهم آورند.

 

امروز برای بررسی شرایط تسهیلات دهی بانک ها و موسسات مالی اعتباری به سایت بانک مرکزی مراجعه کردیم و همانطور که پیش بینی می کردیم همچنان تعدادی از بانک ها از قافله عقب مانده اند.

 

برخی بانک ها و موسسات که تنها نامشان در سمت چپ سامانه وام ازدواج به عنوان بانک هایی که به سامانه وام ازدواج پیوسته اند دیده می شود و خبری از پرداخت تسهیلات ازدواج نیست.

 

در چند روز گذشته بسیاری از رسانه ها برای روز اول مرداد و آغاز پرداخت تسهیلات ازدواج توسط بسیاری از بانک ها و موسسات لحظه شماری می کردند اما این روز نیز همانند روز های قبل بود و تفاوت آنچنانی در آن دیده نمی شد.

 

از بیش از ۲۰ بانک و موسسه ای که در سامانه وام ازدواج عضو هستند برای برخی استان های بزرگ نظیر خراسان رضوی،لرستان، فارس، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و خوزستان، سامانه با پیغام "هیچ مورد یافت نشد" از مخاطبان پذیرایی ی کرد.

 

البه در برخی استان های یاد شده نیز تنها یک یا دو بانک بودجه داشتند که با توجه به کثرت متقاضیان تعداد افزاد زیادی در صف انتظار بودند.

 

در این میان وضعیت تهران، اصفهان، ایلام، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، قزوین، کرمانشاه، گیلان، بهتر از بقیه استان است و حداقل ۴ بانک تا ۸ بانک در این استان ها بودجه پرداخت تسهیلات ازدواج را دارا هستند.

 

البته در این استان هایی که دارای بودجه هستند افراد زیادی در صف انتظار قرار دارند و به نظر می رسد حالا حالا ها باید در صف بمانند.

 

این یک روی سکه است و ما خبرنگاران از دید خود به وام ازدواج می نگریم و اگر در داخل آن بانک باشیم نیز شاید همین تصمیم را گرفته و تسهیلات ازدواج را جدی نمی گرفتیم.

 

ذکر این نکته ضروری است بانک ها و موسسات اعتباری دارای تشکیلات عظیم و برپایه تصمیمات قانونی هستند و اینکه چند روزه با بخواهند تسهیلات ازدواج را پرداخت کنند دور از تصور است.

 

اساسا بانک ها و موسسات باید سپرده پذیری قرض الحسنه داشته باشند که تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت کنند و وقتی سپرده پذیری سوددار جذب می کنند اجازه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه چه قانونا و چه شرعا از محل سپرده های سوددار بدلیل تعهد به سهامداران ندارند.

منبع خبر: خبر فارسی
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics