تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بانک مرکزی قادر به نظارت بر فعالیت‌های صندوق‌ها نیست

رئیس سابق صندوق پس‌انداز بانک ملی ایران بر این باور است که عامل اصلی کاهش تسهیلات قرض‌الحسنه، کاهش منابع دریافتی بانک‌ها است.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری چابک‌آنلاین، بانک ها از ارائه تسهیلات قرض الحسنه به صورت عمدی خودداری نکرده و علت کاهش تجهیز مصارف که بخشی از آن به ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه تعلق می گیرد، ضعیف تر شدن بخش تجهیز منابع است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی نظارت بانک مرکزی را برتخصیص منابع قرض الحسنه بانک های دولتی و خصوصی کامل دانست و اظهار داشت: با این وجود، بانک مرکزی قادر به نظارت بر فعالیت های صندوق ها نیست چرا که برخی از آن ها تحت حمایت افراد و گروه های خاص هستند.

محمدی تصریح کرد:برخی از این صندوق ها منابع خوبی برای ارائه تسهیلات قرض الحسنه به شمار می روند اما مایل به قرار گرفتن تحت سیطره بانک مرکزی نیستند.

 

وی اضافه کرد: علاوه بر این، درزمینه اتهاماتی که گریبانگیر برخی از بانک ها است، باید توجه را معطوف به سیستم غیر بانکی کرد و نباید بانک ها را مقصر دانست.

محمدی یک عامل دیگر تاثیر گذار بر کاهش جذب منابع قرض الحسنه را تحت تاثیر قرار گرفتن زندگی مردم از مشکلات اقتصادی برشمرد و گفت: وقتی مردم در امرار معاش خود با مشکل رو به رو هستندقادر به پس انداز پول خود نیستند.

 

وی، عامل تاثیرگذاردیگر را ناشی از اعتماد مردم به بخش بانکی عنوان کرد و افزود: طبق نظرسنجی ها از برخی مشتریان،آن ها معتقد بودند که سپرده های قرض الحسنه آن ها به طور خالص در ارائه تسهیلات دراین بخش مصرف نشده  است.

منبع خبر: چابک انلاین
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics