تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بازده ی سرمایه گذاری

به میزان رشد سرمایه در سرمایه گذاری در طول یک سال، نرخ بازدهی سرمایه گذاری می گویند که به صورت درصد بیان می شود. نرخ بازدهی سرمایه گذاری را می توانید از فرمول زیر محاسبه کنید مقدار اولیه سرمایه/ (مقدار اولیه سرمایه - مقدار سرمایه پس از یک سال سرمایه گذاری )*100 مثلا اگر شما اکنون ۱۰ میلیون تومان سرمایه گذاری کنید و یک سال بعد، سرمایه شما ۱۲ میلیون شده باشد؛ نرخ بازدهی سرمایه گذاری شما 20 درصد می شود . 20=10/(10-12)*100

همیشه در سرمایه گذاری ها بین نرخ بازده اسمی و واقعی تمایز قائل شوید. نرخ بازدهی اسمی، همان نرخی است که شما معمولا به آن توجه می کنید و شرکتهای مختلف نیز روی آن مانور داده و تبلیغ میکنند. مثلا بانک به شما اعلام می کند که با سپرده گذاری در آن می توانید از سود سالیانه 20درصد بهره مند شوید این 20درصد نرخ بازدهی اسمی است و به معنای این است که مثلا اگر 10 میلیون تومان در بانک سپرده گذاری کنید یک  سال بعد ۱۲ میلیون تومان در اختیار دارید و دو میلیون تومان سود نماید. ولی شما باید توجه کنید که هر سال قیمت اجناس بالا و بالاتر میرود . بنابراین ارزش واقعی 12 میلیون تومان را باید با احتساب نرخ تورم در نظر بگیرید . به عبارت دیگر شما در سرمایه گذاری ها باید به جای نرخ

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 بازدهی اسمی، به نرخ بازدهی واقعی توجه کنید. نرخ بازدهی واقعی از فرمول ساده ولی مهم زیر به دست می آید :

نرخ تورم - نرخ بازدهی اسمی = نرخ بازدهی واقعی

 

در مثال فوق اگر نرخ تورم ۱۸ درصد باشد؛ نرخ بازدهی واقعی سپرده گذاری در بانک تنها دو درصد می شود. یعنی با سپرده گذاری سال بعد 10 میلیون تومان در بانک ، یک سال بعد تنها 200هزار تومان سود کرده اید.

 

بنابراین شما نباید فریب تبلیغات بانکها در اعطاء سودهای ۲۰ درصد را بخورید. چون آنها نرخ بازدهی اسمی را بیان می کنند و هرگز به نرخ بازدهی واقعی اشاره نمی کنند چون در واقع سپرده گذاری در بانکها نرخ بازدهی واقعی پای ین و حتی در بسیاری از موارد، نرخ بازدهی واقعی منفی را به دنبال دارد. به عبارت دیگر اگر نرخ تورم بالاتر از نرخ بازدهی اسمی باشد؛ شما در ظاهر فکر می کنید سود کرده اید ولی در واقع متضرر شده اید.

 

در مثال فوق، اگر نرخ تورم ۲۵ درصد باشد؛ هر چند شما با سپرده گذاری ای ۱۰ میلیون تومانی در بانک ، در سال آینده دارای 12 میلیون تومان هستیدولی  ارزش این پول کمتر از10 میلیون تومان سال قبل است. و شما نه تنها سود  نکرده اید؛ بلکه ۵۰۰ هزار تومان نیز ضرر کرده اید. بنابر این نکته مهم آن است که نرخ بازدهی سرمایه گذاری شما باید بالاتر از نرخ تورم باشد چون در غیر این صورت سرمایه گذاری شما زیانده است.

 

خیلی از افراد ممکن است دلشان به این خوش باشد که اگر مثلا 100 میلیون تومان پول در بانک بگذارند، با نرخ ۲۰ درصد، سالانه ۲۰ میلیون تومان

 

عایدشان خواهد شد و از این موضوع راضی باشند. اجازه بدهید مثالی بزنم :

فرض کنید نرخ تورم ۲۵ درصد باشد و شما خانه تان را به قیمت 100 میلیون تومان فروخته اید و در بانک گذاشته و سالانه ۲۰ میلیون تومان به عنوان بهره على الحساب به شما تعلق می گیرد. شما دل تان خوش است که در طول این یک سال ۲۰ میلیون تومان از بابت این موضوع درآمد داشته اید اما بد نیست بدانید که بعد از یک سال قیمت خانه شما ۱۲۵ میلیون تومان شده و شما دیگر قارد به خرید آن خانه نیستید. به عبارتی باید گفت در طول این یک سال نه تنها شما سود نکرده اید، بلکه ۵ میلیون تومان نیز ضرر کرده اید. حال اگر نرخ تورم ۲۰ درصد باشد بعد از یک سال شما خانه تان را 120 میلیون تومان باید خریداری کنید یعنی ۱۰۰ میلیون تومان سال گذشته به اضافه ۲۰ میلیون تومانی که از بانک گرفته اید. این در حالی است که اگر شما خانه را به جای فروش اجاره داده بودید، الان علاوه بر مالکیت خانه درآمد حاصل از اجاره نیز به تملک شما در آمده بود. پس یادتان باشد که واقعی محاسبه کنید نه اسمی ..

 

 لب مطلب

اصلی ترین عامل برای ترغیب افراد به سرمایه گذاری نرخ بازدهی آن است. در این خصوص مواظب باشید گول نخورید! ملاک شما در تصمیم گیری باید نرخ واقعی سرمایه گذاری باشه نه نرخ اسمی

خصوصا در کشور ما که نرخ تورم بالایی داریم معمولا نرخ واقعی بازدهی سرمایه گذاری بسیار پا ب ین تر از نرخ اسمی آن است.

منبع خبر: تولید محتوای حَسمان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

ادمین سواد مالی . |   1399/01/01 13:19:31   |
2     0
بازده را می‌توان پاداشی تعریف کرد که سرمایه‌گذار به ازای سرمایه‌گذاری خود در یک دوره زمانی به دست می‌آورد.

- آیا بازده سرمایه گذاری خود را تا بحال سنجیده اید؟
- بازده سرمایه گذاری های شما متاثر از چه رویدادهایی بوده است؟
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Mona |   1399/03/03 17:06:49   |
بازده سرمایه گذاری در واقع سود یا پاداش یا مزدی است که به ازای سرمایه گذاری انجام شده درطی یک دوره عاید سرمایه گذار میشود
بازده سرمایه گذاری به عواملی چون تورم بستگی دارد
زهرا افتخاری |   1399/03/05 18:12:17   |
بله ...بازده سرمایه گذاری واقعی باید باتوجه به ارزش واقعی بازده ایجاد شده در نتیجه سرمایه گذاری بدست اید. یعنی اینکه مثلا بیست ریال بازده ایجاد شده نسبت به زمان سرمایه گذاری چه ارزشی را ایجاد کرده است .و باید این نکته را درنظر گرفت که آیا با سرمایه گذاری آن پول در سایر حوزه ها عایدی بیشتر نصیب فرد سرمایه گذار نمیشد؟
بازده سرمایه گذاری بشدت تحت تاثیر تورم و افزایش نرخ دلار قرار گرفت
فرزانه جنتی |   1399/03/10 16:13:24   |
بازده سرمایه گذاری در واقع سود ی است که در طی یک دوره عاید میشود
فردی که سهامی را خریداری می‌کند، از دو محل،کسب درآمد می‌کند: اول دریافت سود نقدی سالانه و دوم، درآمد ناشی از افزایش قیمت سهام. مجموع این دو را بازده می‌گویند.
مرتضی ندافی |   1399/03/21 15:54:24   |
بله بازده سرمایه گذاری یعنی سود و عایداتی در طول یک مدت کوتاه یا بلند از آن سرمایه گذاری به دست می آید
بازدهی متاثر از تورم ، سیاست های اتخاذ شده ، انتخاب سرمایه گذاری درست
الناز بهروزی |   1399/04/12 20:32:30   |
بازده سرمایه گذاری تقریبا همان سود و زیانی است که در طی یک سرمایه گذاری شخص تحمل میکند این بازده متاثر از شرایط و سواد مالی ، ریسک و خطر کردن در سرمایه گذاری است
مهدی رضایی بیداخویدی |   1399/04/17 22:46:16   |
بله
بازده سرمایه گذاری متاثر از تورم و تحلیل سرمایه گذاری و سواد مالی دارد
محدثه دهقان طزرجانی |   1399/04/20 02:19:02   |
«بازده» به‌معنای مجموعه مزایایی است که در طول یک دوره به سهم تعلق می‌گیرد که این دوره متناسب با افق زمانی سرمایه‌گذاری فرد می‌تواند از روزانه، هفتگی، ماهانه تا سالانه یا هر دوره زمانی دیگری تغییر کند. بازده را می‌توان پاداشی تعریف کرد که سرمایه‌گذار به ازای سرمایه‌گذاری خود در یک دوره زمانی به دست می‌آورد. بازده ممکن است «بازده واقعی» یا «بازده مورد انتظار» باشد.

بازده واقعی: مقدار عملی و حقیقی بازده‌ای است که سرمایه‌گذار به واسطه سرمایه‌گذاری خود در پایان مدت سرمایه‌گذاری به دست می‌آورد.

مجموع منافعی که یک سرمایه‌گذار ممکن است در یک سرمایه‌گذاری کسب کند، عبارتند از:

افزایش قیمت سهام
سود نقدی که در مجمع عمومی سالیانه نصیب سرمایه‌گذار می‌شود
افزایش سرمایه‌ها و مزایای ناشی از حق تقدم خرید سهام و سهام بازده مورد انتظار(بازده پیش‌بینی شده): مقدار بازده‌ای است که سرمایه‌گذار انتظار دارد آن را در دوره سرمایه‌گذاری کسب کند، یعنی پیش‌بینی می‌کند که احتمالاً چند درصد بالاتر بازده بدون ریسک بازار سود کسب می‌کند
زهرا غنی زاده زارچ |   1399/04/22 10:53:54   |
بله، عواملی مانند نرخ بازده اسمی، نرخ بازده واقعی، نرخ تورم واقعی بر بازده سرمایه گذاری موثر بوده اند.
محمدصالح شکیبا |   1399/04/26 15:34:41   |
بازده» به‌معنای مجموعه مزایایی است که در طول یک دوره به سهم تعلق می‌گیرد که این دوره متناسب با افق زمانی سرمایه‌گذاری فرد می‌تواند از روزانه، هفتگی، ماهانه تا سالانه یا هر دوره زمانی دیگری تغییر کند. بازده را می‌توان پاداشی تعریف کرد که سرمایه‌گذار به ازای سرمایه‌گذاری خود در یک دوره زمانی به دست می‌آورد. بازده ممکن است «بازده واقعی» یا «بازده مورد انتظار» باشد.
حسین فتوحی اردکانی |   1399/04/26 18:59:18   |
بله بازده سرمایه گذاری متغیر میباشد و هر چه ریسک آن بالاتر باشد بازده سرمایه بالاتر است هر چه ریسک آن کمتر باشد بازده سرمایه کمتر است.
از نرخ بهره و تورم تاثیر می پذیرد
مهدی کاظمی |   1399/04/28 10:20:54   |
خیر
تورم
پوریا گراشی |   1399/04/28 13:05:34   |
بازده سرمایه گذاری در واقع سود یا پاداش یا مزدی است که به ازای سرمایه گذاری انجام شده درطی یک دوره عاید سرمایه گذار میشود
بازده سرمایه گذاری به عواملی چون تورم بستگی دارد
علیرضا آزاد |   1399/04/28 19:19:36   |
بله
متاثر از افزایش قیمت دارایی
مرجان السادات خداپرست |   1399/04/30 12:46:15   |
بله ...
بازده سرمایه گذاری واقعی باید باتوجه به ارزش واقعی بازده ایجاد شده در نتیجه سرمایه گذاری بدست اید.
بازدهی سرمایه گذاری ناشی از نرخ تورم و بهره و مسایل سیاسی در سطح ملی و بین المللی و همچنین انتخاب درست محل سرمایه گذاری بوده است
صادق زاده ربیعی |   1399/04/30 14:12:29   |
بازده سرمایه گذاری در واقع سود یا پاداش یا مزدی است که به ازای سرمایه گذاری انجام شده درطی یک دوره عاید سرمایه گذار میشود
بازده سرمایه گذاری به عواملی چون تورم بستگی دارد
مهدیه السادات موسوی |   1399/04/31 16:45:45   |
بله بازده سرمایه گذاری یعنی سود و عایداتی در طول یک مدت کوتاه یا بلند از آن سرمایه گذاری به دست می آید
بازدهی متاثر از تورم ، سیاست های اتخاذ شده ، انتخاب سرمایه گذاری درست
وحید احمد باریکزهی |   1399/04/31 17:17:18   |
بله
متاثر از میزان سرمایه و سود و زیانی است که طی یک دوره
انجام میشود
مرجان عباسی نسب |   1399/04/31 21:50:31   |
بله - مهمترین آن انتخاب درست
محمد پوراکبری |   1399/05/02 17:00:09   |
در واقع سود یا عایدی فرد از سرمایه گزاری انجام شده در یک دوره است
بله ارزیابی کرده و نسبتا مثبت بوده و راضی هستم .
تمام عواملی ک بطور مستقیم یا غیرمستقیم در اقتصاد و قیمت ها تاثیر دارد همانند سیاست هالی پولی بانک ها ، روابط با کشور های دیگر ، عرضه و تقاضا و ..
ک باعث تورم و رکود میتوانند بشوند .
مریم دهقان بنادکی |   1399/05/03 18:18:46   |
بازده سرمایه گذاری تقریبا همان سود و زیانی است که در طی یک سرمایه گذاری شخص تحمل میکند..
مهدیه گلشائیان |   1399/05/04 00:44:56   |
بله.برخی از انها به صرفه بودند وارزش ریسک وسرمایه گذاری را داشتند اما بعضی هم نه خیلی.
متاثر از نرخ تورم مثلا کسی که در زمینه خرید طلا سرمایه گذاری انجام میدهد با افزایش تورم سود کسب میکند اما با کاهش قیمت طلا متضرر خواهد شد در نتیجه گاهی با افزایش یا کاهش قیمت ها سود یا زیان ایجاد میشود.
محمد حسین بخت جو |   1399/05/04 23:46:22   |
خیر چون تا کنون سرمایه گذاری نکرده ام
تا کنون بازدهی نداشتم
سعید دامگی علی آباد |   1399/05/10 10:53:59   |
در واقع سود یا عایدی فرد از سرمایه گزاری انجام شده در یک دوره است
بله ارزیابی کرده و نسبتا مثبت بوده و راضی هستم .
تمام عواملی ک بطور مستقیم یا غیرمستقیم در اقتصاد و قیمت ها تاثیر دارد همانند سیاست هالی پولی بانک ها ، روابط با کشور های دیگر ، عرضه و تقاضا و ..
ک باعث تورم و رکود میتوانند بشوند .
محمد رحیمی |   1399/05/11 20:25:31   |
بله
تورم
سارا محمودآبادی |   1399/05/23 14:06:26   |
بازده ی سرمایه گذاری در اصل سود سرمایه گذاری ست ،بله اول بازده را میسنجم بعد سرمایه گذاری میکنم
به نرخ تورم بستگی دارد
محمد مهدی کمالی |   1399/06/06 12:26:04   |
بازده سرمایه گذاری در واقع سود یا پاداش یا مزدی است که به ازای سرمایه گذاری انجام شده درطی یک دوره عاید سرمایه گذار میشود
مبینا دشتی |   1399/06/06 12:26:36   |
بازده» به‌معنای مجموعه مزایایی است که در طول یک دوره به سهم تعلق می‌گیرد که این دوره متناسب با افق زمانی سرمایه‌گذاری فرد می‌تواند از روزانه، هفتگی، ماهانه تا سالانه یا هر دوره زمانی دیگری تغییر کند.
بهنام گشتاسبی |   1399/06/09 17:00:37   |
بله
سیاسی اجتماعی
تشکری |   1399/02/27 16:17:54   |
0     0
برداشت من از این موضوع این است در امور مالی، میزان بازده یا بازگشت سرمایه، نسبت پول به دست آمده در سرمایه گذاری به مقدار سرمایه اولیه است. مقدار پول به دست آمده ممکن است مربوط به بهره، سودیا درآمد خالص باشد. بازگشت سرمایه معمولاً به صورت درصد بیان می شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
zahra azodi |   1399/02/29 13:21:57   |
0     0
«بازده» به‌معنای مجموعه مزایایی است که در طول یک دوره به سهم تعلق می‌گیرد که این دوره متناسب با افق زمانی سرمایه‌گذاری فرد می‌تواند از روزانه، هفتگی، ماهانه تا سالانه یا هر دوره زمانی دیگری تغییر کند. بازده را می‌توان پاداشی تعریف کرد که سرمایه‌گذار به ازای سرمایه‌گذاری خود در یک دوره زمانی به دست می‌آورد. بازده ممکن است «بازده واقعی» یا «بازده مورد انتظار» باشد.
بازده واقعی: مقدار عملی و حقیقی بازده‌ای است که سرمایه‌گذار به واسطه سرمایه‌گذاری خود در پایان مدت سرمایه‌گذاری به دست می‌آورد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محبوبه سرخیان |   1399/03/02 16:19:47   |
0     0
«بازده» به‌معنای مجموعه مزایایی است که در طول یک دوره به سهم تعلق می‌گیرد که این دوره متناسب با افق زمانی سرمایه‌گذاری فرد می‌تواند از روزانه، هفتگی، ماهانه تا سالانه یا هر دوره زمانی دیگری تغییر کند. بازده را می‌توان پاداشی تعریف کرد که سرمایه‌گذار به ازای سرمایه‌گذاری خود در یک دوره زمانی به دست می‌آورد. بازده ممکن است «بازده واقعی» یا «بازده مورد انتظار» باشد.

افزایش قیمت سهام
سود نقدی که در مجمع عمومی سالیانه نصیب سرمایه‌گذار می‌شود
افزایش سرمایه‌ها و مزایای ناشی از حق تقدم خرید سهام و سهام جایزه
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد پری زاد |   1399/03/02 19:02:43   |
0     0
بله. در سرمایه گذاری های با نرخ ثابت، می بایست نرخ موثر را محاسبه نمود.

ناشی از عرضه و تقاضا در بازار سرمایه و بازار ملک و خودرو و ...
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرضیه انتظارقائم |   1399/03/02 22:50:09   |
0     0
«بازده» به‌معنای مجموعه مزایایی است که در طول یک دوره به سهم تعلق می‌گیرد که این دوره متناسب با افق زمانی سرمایه‌گذاری فرد می‌تواند از روزانه، هفتگی، ماهانه تا سالانه یا هر دوره زمانی دیگری تغییر کند. بازده را می‌توان پاداشی تعریف کرد که سرمایه‌گذار به ازای سرمایه‌گذاری خود در یک دوره زمانی به دست می‌آورد. بازده ممکن است «بازده واقعی» یا «بازده مورد انتظار» باشد.
بازده واقعی: مقدار عملی و حقیقی بازده‌ای است که سرمایه‌گذار به واسطه سرمایه‌گذاری خود در پایان مدت سرمایه‌گذاری به دست می‌آورد.
مجموع منافعی که یک سرمایه‌گذار ممکن است در یک سرمایه‌گذاری کسب کند، عبارتند از:
افزایش قیمت سهام
سود نقدی که در مجمع عمومی سالیانه نصیب سرمایه‌گذار می‌شود
افزایش سرمایه‌ها و مزایای ناشی از حق تقدم خرید سهام و سهام جایزه
مثالی برای مفهوم بازده واقعی:
فرض کنید فردی، سهام شرکتی را به قیمت ۱۵۰ تومان ‌می‌خرد. اگر این شرکت در پایان سال، به ازای هر سهم، ۱۵ تومان سود نقدی به سهامدارانش بدهد و قیمت سهم هم در پایان سال، به ۱۹۵ تومان برسد، بنابراین بازده سرمایه‌گذاری فرد در مجموع ۴۰درصد بوده است؛ ۱۰درصد بازده ناشی از دریافت سود نقدی و ۳۰ درصد بازده ناشی از افزایش قیمت سهام.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سارازارع منشادی |   1399/03/04 14:25:12   |
0     0
بازده سرمایه گذاری متغیر میباشد و هر چه ریسک ان بالاتر باشد بازده سرمایه بالاتر است هر چه ریسک ان کمتر باشد بازده سرمایه کمتر است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدی سامعی |   1399/03/04 18:09:02   |
0     0
بازدهی که از سرمایه گذاری می توان کسب کرد باید ناشی از افزایش ارزش سرمایه مورد نظر باشد مثل افزایش ارزش سهام در بازار سرمایه یا افزایش ارزش ملک بر اثر افزایش ارزشی که از بابت آن اتفاق می افتد . بازدهی از بابت افزایش در سطح قیمت ها یا براثر تورم بازدهی واقعی نیست .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا دهقان |   1399/03/04 19:08:32   |
0     0
بازده سرمایه گذاری در واقع سود یا پاداش یا مزدی است که به ازای سرمایه گذاری انجام شده درطی یک دوره عاید سرمایه گذار میشود
فکر می کنم متاثر از نرخ بهره و تورم باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین علی پناه |   1399/03/04 20:53:14   |
0     0
اگر منظور بازده سرمایه گذاری در بازار بورس و سرمایه می باشد جواب سوال مثبت بوده است چون با توجه به تصمیم گیریهای صورت گرفته در زمان سرمایه گذاری و کسب سود ( بازده سهام ) این اتفاق رصد و سنجیده می شود.
بازده سرمایه گذاری ناشی از خرید و فروش سهام ، اموال منقول و غیر منقول و بازده سرمایه گذاری مشاوره ای نیز بوده است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید حسین بخشایش |   1399/03/05 10:20:24   |
0     0
نکته حائز اهمیت در این بخش محاسبه نرخ واقعی بازده بود که عامل تورم بر آن تاثیر گذار است و میتوان گفت در کشور ما با بالا بودن نرخ تورم اصولاسپرده گذاری کار نامعقول می باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهنام رقاقی |   1399/03/05 12:57:09   |
0     0
بازده سرمایه گذاری به اختصار ROI تلفظ می شود. بازده سرمایه گذاری در واقع میزان عایداتی است که شخص در مقابل ریسک مرخصی نصیب خود می کند.
بطور خلاصه میزان ریسک قابل تحمل با میزان بازده سرمایه گذاری رابطه مستقیمی دارد. به هر میزان ریسک افزایش یابد بازده مورد انتظار سرمایه گذاری نیز افزایش می‌یابد

بهنام رقاقی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
آزاده السادات تراب زاده بافقی |   1399/03/05 18:28:19   |
0     0
بله
نسبت‏های سودآوری شامل نرخ بازده حقوق صاحبان سهام، میزان سود و حاشیۀ سود، نسبت‏های بازار شامل بازده بازار، نسبت‏های جریان‏های نقدی شامل جریان‏های نقدی ناشی از عملیات، شاخص‏های ریسک شامل صرف ریسک، شاخص‏های پیش‌بینی سود شامل افق زمانی پیش‌بینی سود و در‌نهایت، سرمایه‌گذاری واقعی از عواملی هستند که در بازده مؤثر می باشند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
احمد واحدیان اردکانی |   1399/03/11 20:29:29   |
0     0
بازده سرمایه‌گذاری یا ROI نرخ بین سود خالص و هزینه سرمایه‌گذاری ناشی از سرمایه‌گذاری برخی منابع محسوب می‌شود. ROI بالا به این معنی است که سرمایه‌گذاری نسبت به هزینه‌ای که داشته، سود بالایی ارائه کرده است. ROI به عنوان یک معیار عملکرد برای ارزیابی کارایی یک سرمایه‌گذاری یا مقایسه اثربخشی چند سرمایه‌گذاری مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر به زبان صرفاً اقتصادی صحبت کنیم، ROI روشی برای ربط دادن سود به سرمایه است. بازده سرمایه‌گذاری یک معیار عملکردی است که از سوی کسب و کارها برای تعیین اثربخشی یک سرمایه‌گذاری یا تعدادی از سرمایه‌گذاری‌های مختلف استفاده می‌شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
mrz |   1399/03/22 23:54:41   |
0     0
خیر
بازده سرمایه گذاری در واقع سود یا پاداش یا مزدی است که به ازای سرمایه گذاری انجام شده درطی یک دوره عاید سرمایه گذار میشود
فکر می کنم متاثر از نرخ بهره و تورم باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید سرایانی |   1399/03/25 16:08:32   |
0     0
«بازده» مزایایی است که در طول یک دوره به سهم تعلق می‌گیرد که این دوره م می‌تواند متفاوت باشد و در واقع پاداشی که سرمایه‌گذار به ازای سرمایه‌گذاری خود به دست می‌آورد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا ابراهیمی |   1399/03/25 18:24:39   |
0     0
«بازده» به‌معنای مجموعه مزایایی است که در طول یک دوره به سهم تعلق می‌گیرد که این دوره متناسب با افق زمانی سرمایه‌گذاری فرد می‌تواند از روزانه، هفتگی، ماهانه تا سالانه یا هر دوره زمانی دیگری تغییر کند. بازده را می‌توان پاداشی تعریف کرد که سرمایه‌گذار به ازای سرمایه‌گذاری خود در یک دوره زمانی به دست می‌آورد. بازده ممکن است «بازده واقعی» یا «بازده مورد انتظار» باشد.

بازده واقعی: مقدار عملی و حقیقی بازده‌ای است که سرمایه‌گذار به واسطه سرمایه‌گذاری خود در پایان مدت سرمایه‌گذاری به دست می‌آورد.

مجموع منافعی که یک سرمایه‌گذار ممکن است در یک سرمایه‌گذاری کسب کند، عبارتند از:

افزایش قیمت سهام
سود نقدی که در مجمع عمومی سالیانه نصیب سرمایه‌گذار می‌شود
افزایش سرمایه‌ها و مزایای ناشی از حق تقدم خرید سهام و سهام جایزه
بازده مورد انتظار(بازده پیش‌بینی شده): مقدار بازده‌ای است که سرمایه‌گذار انتظار دارد آن را در دوره سرمایه‌گذاری کسب کند، یعنی پیش‌بینی می‌کند که احتمالاً چند درصد بالاتر بازده بدون ریسک بازار سود کسب می‌کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حشمت الله اسدی زیدابادی |   1399/03/26 09:07:29   |
0     0
نرخ تورم - نرخ بازدهی اسمی = نرخ بازدهی واقعی
عوامل مؤثر شامل نسبت‏های نقدینگی، اهرمی، فعالیت، سودآوری، بازار، جریان‏های نقدی، شاخص‏های ریسک، مدیریت سود، پیش‌بینی سود می باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
fatemeh tak |   1399/03/26 11:20:08   |
0     0
با توجه به اینکه بیشتر در بورس سرمایه گذاری کرده و سهام میخریم ، بیشتر کارگزاری ها بازده سرمایه گذاری را به عنوان یک شاخص در نواراعلان وضعیت قرار می دهند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Morteaza Poursoleiman |   1399/03/30 18:05:51   |
0     0
بله بازدهی سرمایه گذاری در مسکن و بورس را بررسی نموده ام.
بازدهی سرمایه گذاری ناشی از نرخ تورم و بهره و مسایل سیاسی در سطح ملی و بین المللی و همچنین انتخاب درست محل سرمایه گذاری بوده است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رویا زیلوباف |   1399/03/31 15:53:03   |
0     0
خیر،بازده سرمایه گذاری در واقع سود یا پاداش یا مزدی است که به ازای سرمایه گذاری انجام شده درطی یک دوره عاید سرمایه گذار میشودو متاثر از نرخ بهره و تورم باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعیده دهقان |   1399/04/02 21:08:17   |
0     0
نرخ بازده سرمایه گذاری یا (ROI) Return on Investment، یک معیار عملکردی می باشد که برای سنجش عملکرد یک سرمایه گذاری یا قیاس کردن کارایی تعداد مشخصی از سرمایه گذاری های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.
نرخ بازده سرمایه گذاری تلاش می کند تا میزان بازده یک سرمایه گذاری را با توجه به هزینه سرمایه گذاری مستقیم اندازه گیری کند. محاسبه نرخ بازده سرمایه گذاری یکی از مهمترین موضوعات قابل توجه در بحث سرمایه گذاری می باشد و بسیاری از مدیران از فرمول نرخ بازده سرمایه گذاری برای مقایسه نرخ های عملکرد در خرید تجهیزات سرمایه استفاده می کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد سجاد حجتی پور |   1399/04/03 19:55:53   |
0     0
بله ...بازده سرمایه گذاری واقعی باید باتوجه به ارزش واقعی بازده ایجاد شده در نتیجه سرمایه گذاری بدست اید.
بازدهی سرمایه گذاری ناشی از نرخ تورم و بهره و مسایل سیاسی در سطح ملی و بین المللی و همچنین انتخاب درست محل سرمایه گذاری بوده است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدعلی حسینی |   1399/04/06 22:59:53   |
0     0
بازده سرمایه گذاری متغیر میباشد و هر چه ریسک ان بالاتر باشد بازده سرمایه بالاتر است هر چه ریسک ان کمتر باشد بازده سرمایه کمتر است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح اله خزاعی |   1399/04/08 13:02:32   |
0     0
ردی که سهامی را خریداری می‌کند، از دو محل،کسب درآمد می‌کند: اول دریافت سود نقدی سالانه و دوم، درآمد ناشی از افزایش قیمت سهام. مجموع این دو را بازده می‌گویند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
afkhami |   1399/04/10 01:01:05   |
0     0
بله.
بازده سرمایه گذاری در واقع سود یا پاداش یا مزدی است که به ازای سرمایه گذاری انجام شده درطی یک دوره عاید سرمایه گذار میشود
فکر می کنم متاثر از نرخ بهره و تورم باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا صالحی نیا |   1399/04/10 13:34:22   |
0     0
-بله بازده سرمایه گذاری یعنی سود و عایداتی در طول یک مدت کوتاه یا بلند از آن سرمایه گذاری به دست می آید
- تورم و افزایش قیمت ارز
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا دوستی |   1399/04/14 12:35:14   |
0     0
بازده سرمایه گذاری تقریبا همان سود و زیانی است که در طی یک سرمایه گذاری شخص تحمل می کند .
متاثر از نرخ بهره و تورم است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل |   1399/04/14 15:18:58   |
0     0
بازده» به‌معنای مجموعه مزایایی است که در طول یک دوره به سهم تعلق می‌گیرد که این دوره متناسب با افق زمانی سرمایه‌گذاری فرد می‌تواند از روزانه، هفتگی، ماهانه تا سالانه یا هر دوره زمانی دیگری تغییر کند. بازده را می‌توان پاداشی تعریف کرد که سرمایه‌گذار به ازای سرمایه‌گذاری خود در یک دوره زمانی به دست می‌آورد. بازده ممکن است «بازده واقعی» یا «بازده مورد انتظار» باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا کبیری |   1399/04/15 11:22:15   |
0     0
بازده سرمایه گذاری متغیر میباشد و هر چه ریسک ان بالاتر باشد بازده سرمایه بالاتر است هر چه ریسک ان کمتر باشد بازده سرمایه کمتر است.
بازده سرمایه گذاری به عواملی چون تورم و بهره بستگی دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Hamidreza Mirmohammadi |   1399/04/15 11:55:09   |
0     0
بله
بازده سرمایه گذاری واقعی باید باتوجه به ارزش واقعی بازده ایجاد شدهدرنتیجه سرمایه گذاری بدست اید
تورم ونقدینیگی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا حاجی زاده |   1399/04/17 00:26:45   |
0     0
بازده» به‌معنای مجموعه مزایایی است که در طول یک دوره به سهم تعلق می‌گیرد که این دوره متناسب با افق زمانی سرمایه‌گذاری فرد می‌تواند از روزانه، هفتگی، ماهانه تا سالانه یا هر دوره زمانی دیگری تغییر کند. بازده را می‌توان پاداشی تعریف کرد که سرمایه‌گذار به ازای سرمایه‌گذاری خود در یک دوره زمانی به دست می‌آورد. بازده ممکن است «بازده واقعی» یا «بازده مورد انتظار» باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
لعیا حیدری |   1399/04/17 00:58:36   |
0     0
بله. بازده سرمایه گذاری واقعی در طی یک دوره کسب میشود.
تحت تاثیر عواملی همچون تورم، نرخ بهره ،مسائل سیاسی و ...
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سمیرا |   1399/04/17 23:37:42   |
0     0
خیر
بازده سرمایه گذاری در واقع سود یا پاداش یا مزدی است که به ازای سرمایه گذاری انجام شده درطی یک دوره عاید سرمایه گذار میشود
فکر می کنم متاثر از نرخ بهره و تورم باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین یزدی یوسفی |   1399/04/18 14:36:00   |
0     0
بازده سرمایه گذاری در واقع سود یا پاداش یا مزدی است که به ازای سرمایه گذاری انجام شده درطی یک دوره عاید سرمایه گذار میشود
فکر می کنم متاثر از نرخ بهره و تورم باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سپیده دهقان |   1399/04/18 17:09:58   |
0     0
برداشت من از این موضوع این است در امور مالی، میزان بازده یا بازگشت سرمایه، نسبت پول به دست آمده در سرمایه گذاری به مقدار سرمایه اولیه است. مقدار پول به دست آمده ممکن است مربوط به بهره، سودیا درآمد خالص باشد. بازگشت سرمایه معمولاً به صورت درصد بیان می شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه مستانی |   1399/04/18 21:18:36   |
0     0
بله
بازده سرمایه گذاری به عواملی چون تورم و بهره بستگی دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
behzad hajihoseini |   1399/04/19 11:53:11   |
0     0
بازده سرمایه گذاری متغیر میباشد و هر چه ریسک ان بالاتر باشد بازده سرمایه بالاتر است هر چه ریسک ان کمتر باشد بازده سرمایه کمتر است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ریحانه زارع |   1399/04/19 14:23:27   |
0     0
بله بازده سرمایه گذاری متغیر میباشد و هر چه ریسک آن بالاتر باشد بازده سرمایه بالاتر است هر چه ریسک آن کمتر باشد بازده سرمایه کمتر است.
از نرخ بهره و تورم تاثیر می پذیرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا سلیمانی |   1399/04/19 19:43:04   |
0     0
بازده» به‌معنای مجموعه مزایایی است که در طول یک دوره به سهم تعلق می‌گیرد که این دوره متناسب با افق زمانی سرمایه‌گذاری فرد می‌تواند از روزانه، هفتگی، ماهانه تا سالانه یا هر دوره زمانی دیگری تغییر کند.
بازده سرمایه گذاری واقعی باید باتوجه به ارزش واقعی بازده ایجاد شدهدرنتیجه سرمایه گذاری بدست اید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه جعفری |   1399/04/20 10:09:48   |
0     0
بله.بازده سرمایه گذاری متغیر میباشد و هر چه ریسک ان بالاتر باشد بازده سرمایه بالاتر است هر چه ریسک ان کمتر باشد بازده سرمایه کمتر است.
بازده سرمایه گذاری به عواملی چون تورم و بهره بستگی دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جمال سالاری |   1399/04/20 13:32:01   |
0     0
- بله
- تورم و قدرت خرید آتی اثرگذار است .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید گلزارفر |   1399/04/23 18:30:47   |
0     0
بله
«بازده» به‌معنای مجموعه مزایایی است که در طول یک دوره به سهم تعلق می‌گیرد که این دوره متناسب با افق زمانی سرمایه‌گذاری فرد می‌تواند از روزانه، هفتگی، ماهانه تا سالانه یا هر دوره زمانی دیگری تغییر کند. بازده را می‌توان پاداشی تعریف کرد که سرمایه‌گذار به ازای سرمایه‌گذاری خود در یک دوره زمانی به دست می‌آورد. بازده ممکن است «بازده واقعی» یا «بازده مورد انتظار» باشد.
بازده سرمایه گذاری متاثر از تورم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مژگان محمدی یزدی |   1399/04/24 22:44:59   |
0     0
بله افزایش بازده متاثر از شرایط اقتصادی موجود در جامعه میباشد مثل تورم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نغمه لطف محمدی |   1399/04/25 19:35:02   |
0     0
بله.
بازده را می‌توان پاداشی تعریف کرد که سرمایه‌گذار به ازای سرمایه‌گذاری خود در یک دوره زمانی به دست می‌آورد. بازده ممکن است «بازده واقعی» یا «بازده مورد انتظار» باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
معصومه یاری علی ابادی |   1399/04/25 19:53:49   |
0     0
نرخ رشد سرمایه بازده سرمایه گذاری می گویند برای بازده سرمایه گذاری باید سرمایه اولیه تقسیم بر سرمایه اولیه منهای سرمایه سال بعدضربدر صد کنیم و همیشه نرخ واقعی را حساب کنیم نه نر خ اسمی تا ضرر نکنیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهلا زارع |   1399/04/26 16:33:25   |
0     0
بله
بازده سرمایه گذاری به عواملی چون تورم و بهره بستگی دارد
پاسخ
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زینب دریس |   1399/04/26 17:38:57   |
0     0
بازده مزایایی که در طول یک دوره به سهم تعلق میگیرد سرمایه گذار به ازای سرمایه گذاری خود در یک دوره زمانی به دست می آید
بازده سرمایه گذاری متغیر است هر چه رسیک بالاتر باشد بازده سرمایه بالاتر و هرچه ریسک کمتر باشد بازده سرمایه کمتر
بازده به تورم و بهره بستگی دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضازارعیان |   1399/04/26 19:46:40   |
0     0
بازده» به‌معنای مجموعه مزایایی است که در طول یک دوره به سهم تعلق می‌گیرد که این دوره متناسب با افق زمانی سرمایه‌گذاری فرد می‌تواند از روزانه، هفتگی، ماهانه تا سالانه یا هر دوره زمانی دیگری تغییر کند.بازده سرمایه گذاری واقعی باید باتوجه به ارزش واقعی بازده ایجاد شدهدرنتیجه سرمایه گذاری بدست اید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدرضا مرادی مزرعه نو |   1399/04/26 20:59:38   |
0     0
«بازده» به‌معنای مجموعه مزایایی است که در طول یک دوره به سهم تعلق می‌گیرد که این دوره متناسب با افق زمانی سرمایه‌گذاری فرد می‌تواند از روزانه، هفتگی، ماهانه تا سالانه یا هر دوره زمانی دیگری تغییر کند
سرمایه‌گذاری خود در یک دوره زمانی به دست می‌آورد. بازده ممکن است «بازده واقعی» یا «بازده مورد انتظار» باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید جمال الدین طباطبایی مزرعه نو |   1399/04/26 21:45:40   |
0     0
(ROI) Return on Investment یا نرخ بازده سرمایه گذاری یا یک معیار عملکردی می باشد که برای سنجش عملکرد یک سرمایه گذاری یا قیاس کردن کارایی تعداد مشخصی از سرمایه گذاری های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.«بازده» به‌معنای مجموعه مزایایی است که در طول یک دوره به سهم تعلق می‌گیرد که این دوره متناسب با افق زمانی سرمایه‌گذاری فرد می‌تواند از روزانه، هفتگی، ماهانه تا سالانه یا هر دوره زمانی دیگری تغییر کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جواد زارع |   1399/04/27 16:02:08   |
0     0
«بازده» به‌معنای مجموعه مزایایی است که در طول یک دوره به سهم تعلق می‌گیرد که این دوره متناسب با افق زمانی سرمایه‌گذاری فرد می‌تواند از روزانه، هفتگی، ماهانه تا سالانه یا هر دوره زمانی دیگری تغییر کند. بازده را می‌توان پاداشی تعریف کرد که سرمایه‌گذار به ازای سرمایه‌گذاری خود در یک دوره زمانی به دست می‌آورد. بازده ممکن است «بازده واقعی» یا «بازده مورد انتظار» باشد.

بازده واقعی: مقدار عملی و حقیقی بازده‌ای است که سرمایه‌گذار به واسطه سرمایه‌گذاری خود در پایان مدت سرمایه‌گذاری به دست می‌آورد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مطهره صولتی |   1399/04/27 17:10:17   |
0     0
بله،
تورم ، نرخ بهره، مسائل سیاسی ، سواد مالی و...
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علی دهقانیزاده |   1399/04/27 23:46:43   |
0     0
بله ...بازده سرمایه گذاری واقعی باید باتوجه به ارزش واقعی بازده ایجاد شده در نتیجه سرمایه گذاری بدست اید. بازده ایجاد شده نسبت به زمان سرمایه گذاری چه ارزشی را ایجاد کرده است . با سرمایه گذاری پول در سایر حوزه ها عایدی بیشتر نصیب فرد سرمایه گذار نمیشد
بازده سرمایه گذاری بشدت تحت تاثیر تورم و افزایش نرخ دلار قرار گرفت
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح الله بخشی |   1399/04/28 15:52:30   |
0     0
بله...
متاثر از تورم و شرایط اقتصادی کشور
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدسعید حسینی منش |   1399/04/28 17:23:53   |
0     0
بازده سرمایه‌گذاری یا ROI نرخ بین سود خالص و هزینه سرمایه‌گذاری ناشی از سرمایه‌گذاری برخی منابع محسوب می‌شود. ROI بالا به این معنی است که سرمایه‌گذاری نسبت به هزینه‌ای که داشته، سود بالایی ارائه کرده است. ROI به عنوان یک معیار عملکرد برای ارزیابی کارایی یک سرمایه‌گذاری یا مقایسه اثربخشی چند سرمایه‌گذاری مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر به زبان صرفاً اقتصادی صحبت کنیم، ROI روشی برای ربط دادن سود به سرمایه است. بازده سرمایه‌گذاری یک معیار عملکردی است که از سوی کسب و کارها برای تعیین اثربخشی یک سرمایه‌گذاری یا تعدادی از سرمایه‌گذاری‌های مختلف استفاده می‌شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
کیانوش بمانی نژاد |   1399/04/28 17:32:06   |
0     0
بله.
رفتاری که بازار در آن دوره دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد خوشنام |   1399/04/29 07:11:31   |
0     0
خیر. بازده سرمایه گذاری تقریبا همان سود وزیانی است کهدرطی یک سرمایه گذاری شخص تحمل میکند این بازده متاثر از شرایط وسواد مالی .ریسک و خطرکردن در سرمایه گذاری است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد فاطمی |   1399/04/29 12:55:22   |
0     0
بله ...بازده سرمایه گذاری واقعی باید باتوجه به ارزش واقعی بازده ایجاد شده در نتیجه سرمایه گذاری بدست اید.
بازدهی سرمایه گذاری ناشی از نرخ تورم و بهره و مسایل سیاسی در سطح ملی و بین المللی و همچنین انتخاب درست محل سرمایه گذاری بوده است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا مظفری دهشیری |   1399/04/29 18:25:08   |
0     0
خیر
بازده سرمایه گذاری در واقع سود یا پاداش یا مزدی است که به ازای سرمایه گذاری انجام شده درطی یک دوره عاید سرمایه گذار میشود و متاثر از نرخ بهره و تورم می باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه زارعی |   1399/04/29 22:50:44   |
0     0
«بازده» به‌معنای مجموعه مزایایی است که در طول یک دوره به سهم تعلق می‌گیرد که این دوره متناسب با افق زمانی سرمایه‌گذاری فرد می‌تواند از روزانه، هفتگی، ماهانه تا سالانه یا هر دوره زمانی دیگری تغییر کند. بازده را می‌توان پاداشی تعریف کرد که سرمایه‌گذار به ازای سرمایه‌گذاری خود در یک دوره زمانی به دست می‌آورد. بازده ممکن است «بازده واقعی» یا «بازده مورد انتظار» باشد.
بازده واقعی: مقدار عملی و حقیقی بازده‌ای است که سرمایه‌گذار به واسطه سرمایه‌گذاری خود در پایان مدت سرمایه‌گذاری به دست می‌آورد.
مجموع منافعی که یک سرمایه‌گذار ممکن است در یک سرمایه‌گذاری کسب کند، عبارتند از:
افزایش قیمت سهام
سود نقدی که در مجمع عمومی سالیانه نصیب سرمایه‌گذار می‌شود
افزایش سرمایه‌ها و مزایای ناشی از حق تقدم خرید سهام و سهام جایزه
مثالی برای مفهوم بازده واقعی:
فرض کنید فردی، سهام شرکتی را به قیمت ۱۵۰ تومان ‌می‌خرد. اگر این شرکت در پایان سال، به ازای هر سهم، ۱۵ تومان سود نقدی به سهامدارانش بدهد و قیمت سهم هم در پایان سال، به ۱۹۵ تومان برسد، بنابراین بازده سرمایه‌گذاری فرد در مجموع ۴۰درصد بوده است؛ ۱۰درصد بازده ناشی از دریافت سود نقدی و ۳۰ درصد بازده ناشی از افزایش قیمت سهام...
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
افسانه محمدى ساغندى |   1399/04/30 19:17:37   |
0     0
بله.بازده سرمایه گذارى سهام که از دو طریق یکى سود حاصل از آن ودیگرى افزایش قیمت سهام است
بازده سرمایه گذارى متاثر از تورم وحتى افزایش دلار نیز مى باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد زارع |   1399/04/30 20:58:13   |
0     0
در امور مالی، میزان بازده (ROR) یا بازگشت سرمایه (ROI)، نسبت پول به دست آمده در سرمایه گذاری به مقدار سرمایه اولیه است. مقدار پول به دست آمده ممکن است مربوط به بهره، سود یا درآمد خالص باشد. بازگشت سرمایه (ROI) معمولاً به صورت درصد بیان می شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ولی نامجو |   1399/04/30 23:21:07   |
0     0
بازده سرمایه گذاری ناشی از سود باضافه ارزش افزوده ایجاد شده است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
sajad zare |   1399/04/31 00:00:28   |
0     0
بله ...
بازده سرمایه گذاری واقعی باید باتوجه به ارزش واقعی بازده ایجاد شده در نتیجه سرمایه گذاری بدست اید.
بازدهی سرمایه گذاری ناشی از نرخ تورم و بهره و مسایل سیاسی در سطح ملی و بین المللی و همچنین انتخاب درست محل سرمایه گذاری بوده است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مسعودتاجیک |   1399/05/01 00:26:26   |
0     0
بازده سرمایه گذاری در واقع سود یا پاداش یا مزدی است که به ازای سرمایه گذاری انجام شده درطی یک دوره عاید سرمایه گذار میشود
بازده سرمایه گذاری به عواملی چون تورم بستگی دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهین خواجوی |   1399/05/01 14:14:06   |
0     0
بله
بازده سرمایه گذاری متاثر از تورم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
پوریا سلیمانی چالی |   1399/05/01 17:44:43   |
0     0
بله
قوانین و مقررات و تصمیمات سیاسی کلان
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
درویشی |   1399/05/01 18:32:56   |
0     0
ازده» به‌معنای مجموعه مزایایی است که در طول یک دوره به سهم تعلق می‌گیرد که این دوره متناسب با افق زمانی سرمایه‌گذاری فرد می‌تواند از روزانه، هفتگی، ماهانه تا سالانه یا هر دوره زمانی دیگری تغییر کند.
متاثر از برنامه ریزی مالی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بیتا ناظمی |   1399/05/02 20:18:15   |
0     0
خیر
بازده واقعی: مقدار عملی و حقیقی بازده‌ای است که سرمایه‌گذار به واسطه سرمایه‌گذاری خود در پایان مدت سرمایه‌گذاری به دست می‌آورد.
بازده سرمایه گذاری در واقع سود یا پاداش یا مزدی است که به ازای سرمایه گذاری انجام شده درطی یک دوره عاید سرمایه گذار میشود
بازده سرمایه گذاری به عواملی چون تورم بستگی دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فرزانه توحیدفر |   1399/05/03 20:52:27   |
0     0
بله ...بازده سرمایه گذاری واقعی باید باتوجه به ارزش واقعی بازده ایجاد شده در نتیجه سرمایه گذاری بدست اید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهروز باستانی اله ابادی |   1399/05/07 08:34:00   |
0     0
بازده نقدی سودی است که به صورت جریانات نقد در دوره سرمایه گذاری به دست سرمایه گذار می رسد. به عنوان مثال اگر شما خانه ای را برای سرمایه گذاری بخرید و آن را اجاره بدهید. اجاره ای که هر ماه از مستاجر خود دریافت می‌کنید یک جریان نقد دوره ای محسوب می شود یا بازده نقدی سهامی (DPS) که سالانه دریافت می‌کنید یک جریان نقد دوره ای به حساب می آید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیده بنت الهدی مرتضوی |   1399/05/08 01:36:42   |
0     0
بازده سرمایه گذاری یعنی سود یا زیانی که طی یک مدت معین بدست می آوریم،میزان بازده سرمایه گذاری را با میزان هزینه سرمایه گذاری میسنجند.
بازده سرمایه گذاری متاثر از تورم،شرایط و سواد مالی،ریسک پذیری یا ریسک گریزی،میزان عرضه و تقاضا،نرخ بهره،نقدینگی است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل شهاب |   1399/05/08 12:16:38   |
0     0
بله بازده به معنای مجموعه ای از مزایایی است که در طول یک دوره به سهم تعلق می گیرد
متاثر از تورم و افزایش نرخ دلار است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا منصوری محمد ابادی |   1399/05/10 12:54:53   |
0     0
بازده سرمایه گذاری در واقع سود یا پاداش یا مزدی است که به ازای سرمایه گذاری انجام شده درطی یک دوره عاید سرمایه گذار میشود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرتضی جلالی فر |   1399/06/08 16:11:21   |
0     0
بازده» به‌معنای مجموعه مزایایی است که در طول یک دوره به سهم تعلق می‌گیرد که این دوره متناسب با افق زمانی سرمایه‌گذاری فرد می‌تواند از روزانه، هفتگی، ماهانه تا سالانه یا هر دوره زمانی دیگری تغییر کند.
بازده سرمایه گذاری واقعی باید باتوجه به ارزش واقعی بازده ایجاد شدهدرنتیجه سرمایه گذاری بدست اید.
اصلی ترین عامل برای ترغیب افراد به سرمایه گذاری نرخ بازدهی آن است. در این خصوص مواظب باشید گول نخورید! ملاک شما در تصمیم گیری باید نرخ واقعی سرمایه گذاری باشه نه نرخ اسمی

خصوصا در کشور ما که نرخ تورم بالایی داریم معمولا نرخ واقعی بازدهی سرمایه گذاری بسیار پا ب ین تر از نرخ اسمی آن است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهنام گشتاسبی |   1399/06/14 12:05:46   |
0     0
بله
سیاسی اجتماعی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics