تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

نحوه محاسبه بیمه سربازی در سوابق کاری

بیمه سربازی در انتهای دوران خدمت در هر شغل یا حرفه ای که باشید جزو بیمه بازنشستگی است و به عنوان سوابق کاری منظور می‌شود.

خدمت سربازی یکی از بحث برانگیزترین مراحل زندگی هر مردی است. از سختی های دوران خدمت تا مشکلات مالی برای سربازان و حقوق و مستمری سربازی و در نهایت بیمه دوران خدمت که آیا در بازنشستگی منظور می شود یا خیر؟ این موارد برای سرباز وظیفه ها از اهمیت خاصی برخوردار است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

شاید برای برخی سربازان دوران خدمت و بیمه مربوط به آن چندان اهمیت نداشته باشد چون سربازی فقط عبور از یک مرحله سخت زندگی برای مهاجرت از کشور است یا اینکه به دلیل داشتن شغل آزاد و عدم علاقه به استخدام شدن در شرکت های دولتی و خصوصی بیمه سربازی چندان اهمیتی برایشان ندارد. اما بسیاری دیگر از سرباز وظیفه ها ترجیح می دهند بعد از خدمت سربازی در یکی از شرکت های دولتی یا خصوصی استخدام شوند؛ بنابراین اینکه بیمه سربازی در بازنشستگی منظور شود اهمیت زیادی برایشان دارد.


در واقع می توان گفت که محاسبه بیمه دو سال خدمت سربازی به معنای تسریع دو ساله در روند بازنشستگی است. اگر خدمت سربازی جزو سوابق کاری و رسیدن سریعتر به دوران بازنشستگی محسوب نشود، ممکن است بسیاری از مردان جوان از گذراندن آن سرباز زنند و به هر چیزی برای فرار از این دوران متوسل شوند.


به همین دلیل، قانون گذار برای جلوگیری از این امر و همچنین برای احترام به افرادی که دوسال از بهترین سال های عمر خود را برای خدمت به وطن و کشور خود صرف می کنند، تمهیداتی اندیشیده است که با حفظ شرایطی این دوران جزو سوابق بیمه محسوب شده و به سال های سابقه اضافه شود.


آیا بیمه سربازی جزو سوابق بیمه بازنشستگی منظور می شود؟
بیمه سربازی در انتهای دوران خدمت در هر شغل یا حرفه ای که باشید جزو بیمه بازنشستگی بوده و به عنوان سوابق کاری منظور می شود. البته شخص باید به جز سابقه بیمه سربازی در بیمه تامین اجتماعی سابقه بیمه دیگری هم داشته باشد و به مدت مشخصی حق بیمه پرداخت کرده باشد .

 

منبع خبر: تولید محتوای حَسمان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

ادمین سواد مالی . |   1399/01/01 14:05:05   |
0     0
در دوارن سربازی بیمه ای برای سربازان در نظر گرفته شده تا در صورت آسیب بیمه خسارت ایجاد شده را جبران نماید. بیمه سربازی جزو سوابق بیمه برای بازنشستگی نیز به حساب می آید.

- آیا میدانید برای اضافه کردن بیمه سربازی به سوابق بیمه چه کاری باید انجام داد؟
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics