تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

اهداف سرمایه گذاری

هیچ راهکار یا رویکرد سرمایه گذاری وجود ندارد که برای همه مناسب باشد. هر سرمایه‌‌گذار، دلایل متفاوت برای سرمایه گذاری، اهداف سرمایه گذاری متفاوت، افق‌‌های زمانی متفاوت و سطوح مختلفی از راحتی درباره‌‌ سرمایه گذاری دارد. تعیین و برشمردن این پارامترها مهم است. به عنوان یک سرمایه گذار با دانستن این نکات مهم درمورد خودتان، شناخت بهتری نسبت خود پیدا کرده و تصمیمات بهتری خواهید گرفت.

  سرمایه‌گذاری با هدف خرید مشخصی در آینده

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

آن «مبلغ بیشتر در آینده» را که از سرمایه‌گذاری به دست می‌آید، می‌توان به خرید کالای مشخصی اختصاص داد. برای مثال اگر قصد خرید خودرو طی یک سال آینده را دارید، از آنجا که قیمت خودرو ممکن است افزایش پیدا کند، پس‌انداز به تنهایی جوابگو نیست. اما اگر همان پس‌اندازها را در جایی با سود بالاتر سرمایه‌گذاری کنید، می‌توانید از تورم و افزایش قیمت خودرو سبقت بگیرید.
 
سرمایه‌گذاری با هدف ایجاد منبع درآمدی
می‌توان از درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری به عنوان ورودی بودجه، در مخارج روزمره استفاده کرد. این درآمد توان اقتصادی افراد را ـ چه شاغل باشند چه نباشند افزایش می‌دهد.
 
در کتاب هوش مالی رابرت کیوساکی آمده است: «افراد با هوش مالی، با فعالیت اقتصادی، ابتدا دارایی ایجاد می‌کنند و سپس از محل درآمد دارایی‌ها، خرج می‌کنند؛ اما افراد معمولی، فعالیت اقتصادی کرده و درآمد آن را مستقیم خرج می‌کنند.»
 
ایجاد منبع درآمدی به خصوص در سنین بالاتر و دوران بازنشستگی اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. با توجه به اینکه درآمد ناشی از کار، با متوقف شدن کار متوقف می‌شود و با کاهش فعالیت نیز کاهش می‌یابد، سرمایه‌گذاری و استفاده از درآمد حاصل از آن در سنین بازنشستگی، استراتژی مالی خوبی محسوب می‌شود.
منبع خبر: تولید محتوای حَسمان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

fatemeh pourghasemi |   1399/04/24 12:24:18   |
0     0
هدف از تشکیل صندوق، جمع‌آوری سرمایه از سرمایه‌گذاران و تشکیل سبدی از دارایی‌ها و مدیریت این سبد است؛ با توجه به پذیرش ریسک موردقبول، تلاش می‌شود، بیشترین بازدهی ممکن نصیب سرمایه‌گذاران گردد. انباشته‌شدن سرمایه در صندوق، مزیت‌های متعددی نسبت به سرمایه‌گذاری انفرادی سرمایه‌گذاران دارد: اولاً هزینه بکارگیری نیروهای متخصص، گردآوری و تحلیل اطلاعات و گزینش سبد بهینه اوراق بهادار بین همه سرمایه‌گذاران تقسیم می‌شود و سرانه هزینه هر سرمایه‌گذ‌ار کاهش می‌یابد. ثانیاً، صندوق از جانب سرمایه‌گذاران، کلیه حقوق اجرایی مربوط به صندوق از قبیل دریافت سود سهام و کوپن اوراق بهادار را انجام می‌دهد و در نتیجه سرانه هزینه هر سرمایه‌گذ‌ار برای انجام سرمایه‌گذاری کاهش می‌یابد. ثالثا،ً امکان سرمایه‌گذاری مناسب و متنوع‌تر دارایی‌ها فراهم شده و در نتیجه ریسک سرمایه‌گذ‌اری کاهش می‌یابد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا عنی زاده زارچ |   1399/04/24 15:57:08   |
0     0
سرمایه گذاری موجب می شود تا پول خود را در راه های بیهوده خرج نکنیم و با سرمایه گذاری مبلغی سود بدست می آید که می توان با آن چیزی را خرید یا اینکه همان را دوباره سرمایه گذاری کرد تا درآمدهای بزرگتری برای سنین بالاتر و در زمان بازنشستگی ایجاد شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرتضی جلالی فر |   1399/06/08 15:19:00   |
0     0
هدف از تشکیل صندوق، جمع‌آوری سرمایه از سرمایه‌گذاران و تشکیل سبدی از دارایی‌ها و مدیریت این سبد است؛ با توجه به پذیرش ریسک موردقبول، تلاش می‌شود، بیشترین بازدهی ممکن نصیب سرمایه‌گذاران گردد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهنام گشتاسبی |   1399/06/13 17:53:10   |
0     0
کاهش ارزش وجه نقد
کسب سود
..
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics