تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بیشترین و کمترین تورم در کدام استان‌هاست؟

طبق اعلام مرکز آمار،‌ در بهمن امسال بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان قزوین با ٢,٢ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان اردبیل با ٠.٥ درصد کاهش است.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری ایسنا، در بهمن ماه ١٣٩٨ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩٥) به ١٩٧,٦ رسید که نسبت به ماه قبل ١.١ درصد افزایش نشان می­دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان قزوین با ٢.٢ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان اردبیل با ٠.٥ درصد کاهش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٢٥.٠ درصد می­باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان هرمزگان (٣٢.١ درصد) و کمترین آن مربوط به استان کردستان  (١٨.٨ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به بهمن ماه ١٣٩٨ برای خانوارهای کشور به عدد ٣٧.٠ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام (٤٤.٦ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ فارس (٣٢.٨ درصد) است.

 

در بهمن ماه ١٣٩٨ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩٥) به ١٩٦,٧ رسید که نسبت به ماه قبل ١.٢ درصد افزایش نشان می­دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان قزوین با ٢.٢ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان اردبیل با ٠.٦ درصد کاهش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ٢٥.١ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان هرمزگان (٣١.٣ درصد) و کمترین آن مربوط به استان کردستان (١٨.٨ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به بهمن ماه ١٣٩٨ برای خانوارهای شهری به عدد  ٣٦.٥ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام  (٤٣.٨ درصد) و  کمترین آن  مربوط به  استان  فارس (٣١.١ درصد) است.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics