تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

شاخص بورس تهران دارای بیشترین درصد روزهای مثبت

گزارش هفتگی بررسی بازارها، نمایی از کل بازار اوراق بهادار کشور و وضعیت بورس‌ های شناخته‌ شده را نشان می‌دهد که به صورت هفتگی منتشر می‌شود. در این گزارش روند شاخص‌ های اصلی، ارزش بازار، حجم و ارزش معاملات، بازدهی بورس بر حسب ریال، دلار و یورو در بازه ها‌ی زمانی متفاوت بررسی می‌شود.

براساس گزارش هفتگی بررسی بازارها که هر هفته توسط مدیریت تحقیق و توسعه بورس تهران تهیه و منتشر می­شود، در هفته منتهی به 17 آبان ماه، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهار­شنبه مورخ 17/08/1396 به عدد 87897 واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته 53 واحد افزایش داشته است.


 در این هفته حجم معاملات 3457 میلیون سهم و ارزش آن 7102 میلیارد ریال بوده است که حجم و ارزش معاملات نسبت به هفته گذشته به ترتیب 16 و 18 درصد کاهش داشته است. ارزش بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات این هفته به عدد 3508793 میلیارد ریال رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته 06 / 0 درصد افزایش داشته است.


همچنین از ابتدای سال 96 تا مورخ  17 آبان ماه، شاخص کل  با  8  /  13 درصد افزایش به رقم 87897 واحد بالغ گردید و شاخص کل هم وزن با 6  /  11  درصد افزایش عدد 17543 واحد را تجربه کرد .


سه صنعت «فلزات اساسی» با 20 درصد، « خودرو و ساخت قطعات » با 15 درصد و « محصولات شیمیایی » با 2 /  14درصد بیشترین ارزش معاملات و «فلزات اساسی» با 21 درصد، « خودرو و ساخت قطعات » با 5 /  18درصد و « محصولات شیمیایی » با 5 /  14درصد ببشترین حجم معاملات را به خود اختصاص دادند.


بر این اساس در 30 روز منتهی به 17 آبان ماه 1396، صنعت « فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای »  با بازدهی 8  /  18 + درصد، در صدر صنایع بورسی قرار گرفت. در مدت مشابه صنعت « محصولات چوبی » با افت با 7 / 14 درصدی، بیشترین افت را تجربه کرد.


همچنین در محاسبه شاخص کل بورس تهران با برخی از شاخص بورس های بین المللی نسبت به پایان هفته گذشته، شاخص بورس هنگ کنگ (HANG SENG) با رشد 8 / 1 درصدی بیشترین بازدهی و شاخص بورس دبی (DFM INDEX)  با افت 8 / 4 درصدی کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده اند.


گفتنی است شاخص کل بورس تهران در بین 17 بورس منتخب مورد بررسی، از نظر درصد روز های مثبت رکورد دار است به طوریکه شاخص کل در 72 درصد روزهای کاری مثبت بوده است.


علاوه بر موارد فوق، بازدهی بورس تهران، فرابورس ایران، نرخ ارز و طلا به صورت هفتگی و ماهانه در اختیار خواننده قرار دارد. صنایع و شرکت‌ های با بیشترین تأثیر بر شاخص، معاملات به تفکیک صنایع، ریسک و بازدهی صنایع نیز از دیگر اطلاعات ارایه شده در این گزارش است. مقایسه‌ی بازدهی صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله و همچنین خلاصه‌ای از بازده برخی از بورس ها، انس طلا، قیمت جهانی نفت، نرخ ارزهای مبادل های و قیمت فلزات اساسی نیز در بخش پایانی این گزارش قابل مشاهده است.

 

منبع خبر: اقتصاد آنلاین
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics