تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

چرا لیموترش، سیر و زنجبیل گران شد؟

نایب رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: شیوع بیماری کرونا، افزایش تقاضا و کاهش عرضه موجب افزایش چندبرابری قیمت شده است.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری میزان، حسن صابری درباره افزایش قیمت میوه طی روز‌های اخیر به ویژه لیموترش، زنجبیل، مرکبات و سیر اظهار کرد: یکی از دلایل این افزایش قیمت به دلیل بالا رفتن تقاضا با شیوع بیماری کرونا است.نایب رئیس اتحادیه بارفروشان افزود: همچنین برخی به دلیل سودجویی ارسال این محصولات را از شهرستان‌ها به تهران متوقف کردند که موجب افزایش قیمت شده است.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی گفت: زمانی که عرضه نسبت به تقاضا کاهش می‌یابد طبیعتا موجب بالا رفتن قیمت می‌شود.صابری با بیان اینکه واردات زنجبیل توسط دو نفر صورت می‌گیرد، بیان کرد: لیموترش و سیر نیز در دست عده‌ای خاص قرار دارد و عرضه را مدیریت می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه لیموترش طی روز‌های گذشته در میدان تره بار ۱۲ هزار تومان بود که به ۲۵ هزار تومان رسید، خاطرنشان کرد: همچنین زنجبیل از قیمت ۴۰ هزار تومان به ۸۰ هزار تومان رسید.صابری اظهار کرد: پرتقال نیز افزایش قیمت کمی داشته و در حال حاضر در میدان از سه تا پنج هزار تومان به فروش می‌رسد.

 

نایب رئیس اتحادیه بارفروشان تصریح کرد: برای مدیریت بازار به مسئولان نامه ارسال شده است تا وضعیت بازار کنترل شود.صابری افزود: هر سال در اسفندماه بازار راکد بود و تا روز‌های آخر مشتری نبود، اما امسال وضعیت بالعکس شده است.وی گفت: حجم ورود میوه و محصولات کشاورزی به جز سه قلم که ذکر شد کم نشده و همانند روال گذشته است.

منبع خبر: میزان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics